Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2016 #1 Skrevet 17. oktober 2016 Eller er uføre pga. det: kan godt forstå at noen trenger det, men helt alvorlig: når man får innvilget aap eller uføretrygd UTEN å ha giddet å prøve medisiner så tenker jeg at noe er riv ruskende galt med systemet. Om man har en fysisk sykdom som hemmer en eller om man blir skadet, så er det jo ikke bare å gå og få stønader på stønader. Man må jo prøve ulike behandlingsmetoder osv. Så hvorfor i all verden skal psykisk syke bare få stønader uten å prøve "alt"? Inkludert da medisiner. Ville ikke det vært bedre for en selv om man prøvde det også? Synes det er alt for enkelt å sykemelde seg selv nå til dags... Anonymous poster hash: 6bb6c...dea
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2016 #2 Skrevet 17. oktober 2016 Kom gjerne med forslag til medisiner for anoreksi..? Jeg har det, og går på AAP på 5.året. Anonymous poster hash: 8f37e...6d3
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2016 #3 Skrevet 17. oktober 2016 Skjønner at du sikter til meg. Jeg skrev aldri at jeg er hjemme grunnet angst. Min årsak er en helt annen. Jeg er ikke redd for å være ute blant folk eller redd for noe annet heller forøvrig. Jeg går til behandling og tenker at jeg er i en slik tilstand at jeg kan tilegne meg og få nytte av terapien uten medisiner. Ikke er jeg deprimert og ikke har jeg angst. Anonymous poster hash: 8dac1...342
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2016 #4 Skrevet 17. oktober 2016 Skjønner spørsmålet ditt når det gjelder uføretrygd (men da er det vel gjerne sånn at det meste er prøvd også), men aap? Skal man prøve alt før man får aap, hva tenker du da man skal leve av i mellomtiden? Det er jo nettopp det aap er for - den tiden der man prøver behandling, medisiner, arbeidsutprøving osv mens man prøver å bli bedre og/eller kartlegger arbeidsevnen. Man blir jo ikke frisk over natten fordi om man tar medisiner. Anonymous poster hash: 500c0...fb5
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2016 #5 Skrevet 17. oktober 2016 Jeg får aap pga psykiske plager. Jeg går ukentlig i behandling ved dps, og jeg har forsøkt medisin, men medisin gjorde meg ruset og da maktet jeg ikke å følge opp barnet mitt, derfor sluttet jeg med de. Men satser på at behandlingen gir resultater. Gjør det ikke det så håper jeg selvsagt jeg kan søke ufør. Anonymous poster hash: f8f98...bf6
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2016 #6 Skrevet 17. oktober 2016 Jeg får aap mens jeg går i behandling en gang i uka (pluss "hjemmelekser). Medisiner er utelukket, og det har jeg faktisk rett til å velge... Herregud. Mener du mennesker skal bli påtvunget medisiner altså? Anonymous poster hash: c9efe...5a6
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2016 #7 Skrevet 17. oktober 2016 Men kjære vene. De fleste som får innvilget AAP har årevis med terapi bak seg og ÅREVIS med terapi foran seg. Medisinering hjelper ikke på psykiske plager, de kan dempe noen symptomer og øke noen andre. Jeg var f.eks aldri plaget med angst før jeg fikk piller mot depresjon i en alder av 17 år. Nå er angsten grunnen til at jeg går på AAP. Her snakker vi høy puls, hjertebank, besvimelse, oppkast, slørete syn og muskelspasmer titalls ganger i døgnet. Jeg nekter derfor å ta mer medisin hvor bivirkningene er listet opp : "angst, depresjon, selvmord" Psykisk sykdom er også ofte et resultat av en oppvekst preget at redsel og overgrep. Der du datt og slo deg, og fikk trøst av mamma, ble noen trykket i bakken av sine egne omsorgspersoner. Handlingsmønstre må læres på nytt, instinkter brytes ned og bygges opp. Er drittlei av at folk tror ei pille kan fikse alt. Om du har et brukket bein hjelper det f... ikke med paracet. Anonymous poster hash: 16542...6d3
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2016 #8 Skrevet 17. oktober 2016 Men kjære vene. De fleste som får innvilget AAP har årevis med terapi bak seg og ÅREVIS med terapi foran seg. Medisinering hjelper ikke på psykiske plager, de kan dempe noen symptomer og øke noen andre. Jeg var f.eks aldri plaget med angst før jeg fikk piller mot depresjon i en alder av 17 år. Nå er angsten grunnen til at jeg går på AAP. Her snakker vi høy puls, hjertebank, besvimelse, oppkast, slørete syn og muskelspasmer titalls ganger i døgnet. Jeg nekter derfor å ta mer medisin hvor bivirkningene er listet opp : "angst, depresjon, selvmord" Psykisk sykdom er også ofte et resultat av en oppvekst preget at redsel og overgrep. Der du datt og slo deg, og fikk trøst av mamma, ble noen trykket i bakken av sine egne omsorgspersoner. Handlingsmønstre må læres på nytt, instinkter brytes ned og bygges opp. Er drittlei av at folk tror ei pille kan fikse alt. Om du har et brukket bein hjelper det f... ikke med paracet. Anonymous poster hash: 16542...6d3 Enig!! Jeg har fått en personlighetsforstyrrelse pga barndommen, samt ptsd, det er ikke akkurat noe jeg kommer over i en fei, det vil forfølge meg livet ut, samme hva slags medisin eller behandling jeg får. Anonymous poster hash: f8f98...bf6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå