Gå til innhold

Heftelser på bil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må kjøpe bil, og har funnet en bil på Finn som virker lovende. Men når jeg sjekker heftelsene kommer det opp ca 300 000 fra ca tre år siden. Har dette noen betydning for meg?

Anonymous poster hash: 67155...0c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du må sørge for at de er slettet før du betaler penger for bilen. Dersom banken skal fullfinansiere tar de seg av det. Kjøper du bilen MED heftelser blir du ansvarlig for dem.

Skrevet

Ja, du må sørge for at de er slettet før du betaler penger for bilen. Dersom banken skal fullfinansiere tar de seg av det. Kjøper du bilen MED heftelser blir du ansvarlig for dem.

Tanken er at vi betaler kontant for bilen, og har ivertfall ikke tenkt å ta over andre sitt lån...

Skrevet

Da må du be om dokumentasjon på at heftelsene er slettet før du betaler pengene.

Skrevet

Jeg hadde ikke tort betale kontant. Jeg hadde tatt opp lån, så har banken all jobben med å få det korrekt. Deretter løst it lånet. Da er det iallfall ikke sjans for å ta over noe fra andre!

Anonymous poster hash: 5436a...d0c

Skrevet

Jeg hadde ikke tort betale kontant. Jeg hadde tatt opp lån, så har banken all jobben med å få det korrekt. Deretter løst it lånet. Da er det iallfall ikke sjans for å ta over noe fra andre!

Det er egentlig sant. Venter uansett fremdeles på forsikringspengene, så det er en rimelig måte å gjøre det på.

Skrevet

Tanken er at vi betaler kontant for bilen, og har ivertfall ikke tenkt å ta over andre sitt lån...

Skrevet

Er du helt fjern??? Det spiller da ingen rolle om du betaler kontant, heftelsene følger bilen om du så betaler med glansbilder. Du må sjekke hva slags heftelser dette er, er det salgspant eller utleggspant. Dere må sjekke både motorvognregisteret og løsøreregisteret for heftelser. 

Anonymous poster hash: d50a6...526
Skrevet

Er du helt fjern??? Det spiller da ingen rolle om du betaler kontant, heftelsene følger bilen om du så betaler med glansbilder. Du må sjekke hva slags heftelser dette er, er det salgspant eller utleggspant. Dere må sjekke både motorvognregisteret og løsøreregisteret for heftelser.

Anonymous poster hash: d50a6...526

Usikker om det er meg du mener, men da kan du kanskje komme med den rette oppskriften på hvordan man gjør det, A til Å.

Skrevet

Seriøst.

Gjør du deg til nå??

Anonymous poster hash: 6ccda...0b2

Skrevet

Usikker om det er meg du mener, men da kan du kanskje komme med den rette oppskriften på hvordan man gjør det, A til Å.

Kjøp hos forhandler er vel det lureste når man ikke har så mye peiling

Anonymous poster hash: ec35f...2b7

Skrevet

Hva er heftelser på bil egentlig???

Anonymous poster hash: 62982...37c

Skrevet

Kan man ikke kjøpe en bil der det er kontraktfestet at heftelsen skal slettes når innbetaling for bilen er gjort? Det har vi gjort, og det fu jeg fint.

Anonymous poster hash: e8091...a72

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...