Gå til innhold

Flere med 1.klassinger her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare jeg som reagerer på norsk boken de har? Vesla her har ikke vert så interessert i å lære så mange bokstaver før hun begynte på skolen. Må si jeg stusser over den nye leseboken de har fått i år. De eldre søsknene har begynt med helt enkel lesning. Nå er det lese lekser med masse ukjente bokstaver, og hun skjønner fint lite. I dag var det blant annet ord som krokodille og origami i teksten. 

Anonymous poster hash: fd3ec...4ff
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jøss,det var da veldige ord?

Her går linjene:

l m a i e s r

la ma mi sa ri se ra

mas ris les sel

Lisa leser , mor leser , Lisa ser en sol.

Sola er gul

Feks

Skrevet

Er det Salto du tenker på? Den har vi. Men barna skal kun kunne lese stjerneteksten selv og den er jo "lett". Måneteksten hvor krokodille og origami er blant ordene skal leses ved hjelp av en voksen, i hvertfall hos oss.

Skrevet

Er det Salto du tenker på? Den har vi. Men barna skal kun kunne lese stjerneteksten selv og den er jo "lett". Måneteksten hvor krokodille og origami er blant ordene skal leses ved hjelp av en voksen, i hvertfall hos oss.

Ja, vi må selvsagt lese de for henne, men fire enkle ord er jo håpløst lite lesetrening. Får låne noen bøker på biblioteket i morgen. HI

Skrevet

Hvilken bok har de da? Skolene velger lærebøker selv, så det varierer jo.

Anonymous poster hash: 91808...612

Skrevet

Ja, vi må selvsagt lese de for henne, men fire enkle ord er jo håpløst lite lesetrening. Får låne noen bøker på biblioteket i morgen. HI

Enig i at stjerneteksten ikke er mye lestrening, men etter hva jeg har forstått så er det slik at stjerneteksten er for at alle barna skal mestre noe. Måneteksten er for de som synes stjerne blir for enkelt og lite, og sol blir for de som kan lese. Leseleksen her består i hvertfall for alle 3 tekstene, så varierer det hvor mye foreldrene må lese for barnet.

Eller tenker du på at stjerneteksten burde bestå av flere rader med 2 ord?

Uansett er det jo ikke feil å låne noen enkle lesebøker :) Her er elevene på biblioteket en gang i uken og låner med seg bøker hjem for å kunne styrke lesetreningen.

Skrevet

Vi har Zeppelin. Dårlig den også.. jenta vår er ikke interessert. Feks de skal lære bokstaven M og det er bilde av melkesjokolade.

Anonymous poster hash: 8c415...2f8

Skrevet

Min førsteklassing har en bok som heter Elle Melle.

Anonymous poster hash: cfd34...c86

Skrevet

Jøss,det var da veldige ord?

Her går linjene:

l m a i e s r

la ma mi sa ri se ra

mas ris les sel

Lisa leser , mor leser , Lisa ser en sol.

Sola er gul

Feks

Vi har også denne typen leselekse til vår førsteklassing + boken Elle Melle. Syns leksene har vært veldig fine og hatt en bratt, men passende stigende læringskurve. Tar ikke lange tiden å lese dette og gjøre en side i skriveboka. 

Anonymous poster hash: d9582...2af

Skrevet

Jeg har to førsteklassinger og her brukes Elle Melle. I dag har vi drevet med rim.

Anonymous poster hash: 0bf11...368

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...