Gå til innhold

Om mannen min tjener over 6G og jeg velger 80% foreldrepenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får han uansett opp til 6G eller får han mindre når jeg velger 80%?

Lønner det seg ALLTID å ta 100%?

Anonymous poster hash: 06727...cd0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Faktisk usikker... Her tjente mannen 800 000 men vi hadde 80% permisjon. For oss lønte det seg som i at vi fikk 10 uker lengre perm 😊 For min del utgjorde det så og si ingenting da jeg bare hadde rundt 20 000 utbetalt. Er utrolig glad jeg valgte 80% ettersom jeg ble sykemeldt nesten rett etter endt permisjon. Hadde jeg hatt ubetalt lønn hadde jeg ikke hatt denne rettigheten. Blir det trangt kan man alltids fryse lån f.eks og betale kun renter i 2-3 mnd 😊

Anonymous poster hash: 964e2...a97

Skrevet

Han får da 80% av 6G.

Det vil vel lønne seg å velge 100%, men da må en ofte ha ulønnet permisjon i tillegg. Og da mister en jo alle rettigheter, f.eks sykepenger. Det er dessverre alt for mange som har blitt langvarig syk mens de har hatt ulønnet permisjon, og som da ikke har noen som helst rettigheter.

Anonymous poster hash: 1259c...12b

Skrevet

Faktisk usikker... Her tjente mannen 800 000 men vi hadde 80% permisjon. For oss lønte det seg som i at vi fikk 10 uker lengre perm 😊 For min del utgjorde det så og si ingenting da jeg bare hadde rundt 20 000 utbetalt. Er utrolig glad jeg valgte 80% ettersom jeg ble sykemeldt nesten rett etter endt permisjon. Hadde jeg hatt ubetalt lønn hadde jeg ikke hatt denne rettigheten. Blir det trangt kan man alltids fryse lån f.eks og betale kun renter i 2-3 mnd 😊

Ubetalt permisjon skulle det være.

Skrevet

Ubetalt permisjon skulle det være.

Skrevet

Dere har jo begge krav på 5 uker ferie så sånn sett kan det være greit å ta 100% og bruke ferien på å forlenge permisjonen med 10 uker. Men i og med at han tjener såpass greit kan det jo være at dere har råd til å ta ulønnet permisjon også, men vær da obs på når rettighetene til f.eks sykdom trår inn.

Og hvis arbeidsgiver betaler for han så får han jo full lønn...

Anonymous poster hash: e9032...a41

Skrevet

Han får 80% av 6g såfremt ikke man har en privat avtale med arbeidsgiver som dekker det overskytende. Mannen min tjener langt over 6G og jobben hans vil dekke mellomlegget slik at han får en normal lønn i tidsrommet. Det vil uansett bli mailer, litt kveldsarbeid, telefonkonferanser og noen jobbreiser som man ikke kan slippe unna helt som leder til tross for pappaperm.

Anonymous poster hash: b4e88...0d3

Skrevet

Jeg har 80 % foreldrepenger og tjener over 6G. Det er hardt. Får 23.000 utbetalt i måneden mot mine vanlige 50-60.000. Har tatt avdragsfrihet på boliglånet og det går såvidt rundt.

Anonymous poster hash: 50658...623

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...