Gå til innhold

Samvær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine barn nekter nå å reise til pappaen på samvær.

De sier at det er så rotete og skittent. Og de blir overlatt til seg selv i flere timer fordi pappaen skal sove, midt på dagen.

Ser pappaen ca en gang i måneden og de er 3 og 11 år gamle.

Hva gjør jeg nå? Samarbeidet er allerede dårlig. Jeg har ikke lyst til å sende de dit neste gang.

Anonymous poster hash: fe9bf...6ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Familievernkontoret.

Skrevet

Familievernkontoret.

Hadde det vært så "enkelt".

Har aldri møtt opp der.

Skrevet

Hadde det vært så "enkelt".

Har aldri møtt opp der.

Han er vel pliktig om han vil ha samvær mener jeg. Men vet lite om sånt. 11 åringen har jo litt å si, de kan jo faktisk ytre hvordan ting faktisk er.

Skrevet

Han er vel pliktig om han vil ha samvær mener jeg. Men vet lite om sånt. 11 åringen har jo litt å si, de kan jo faktisk ytre hvordan ting faktisk er.

Vi har hatt to møter hvor han ikke har stilt opp.

Men kan jeg holde de hjemme når neste samvær er planlagt? Uten å bli anklaget for å sabotere? Føler ikke for å tvinge jentene.

Skrevet

Vi har hatt to møter hvor han ikke har stilt opp.

Men kan jeg holde de hjemme når neste samvær er planlagt? Uten å bli anklaget for å sabotere? Føler ikke for å tvinge jentene.

Jeg vet ikke. Men jeg tenker at om det er helseskadelig (noe det er pga skitt) og en far som overlater en 3-åring til seg selv, så stiller du sterkt. Men du bør nok ha bevis.

Skrevet

Men altså... Ikke ta det jeg sier for god fisk altså 😊 Jeg ville kanskje hørt med barnevernet, hva du kan gjøre ev.

Skrevet

Innkall til møte, dersom han ikke møter opp holder du barna hjemme til han er villig til å løse problemet på fvk eller til barna selv vil dit. Du har gjort det du kan. Og det er ikke samværssabotasje hvis ikke han er villig til å lytte eller løse problemet. Barna først. Alltid barna først.

Skrevet

Innkall til møte, dersom han ikke møter opp holder du barna hjemme til han er villig til å løse problemet på fvk eller til barna selv vil dit. Du har gjort det du kan. Og det er ikke samværssabotasje hvis ikke han er villig til å lytte eller løse problemet. Barna først. Alltid barna først.

Får se om han vil komme på ett nytt møte, tviler sterkt.

Jeg setter alltid barna først. Derfor jeg ikke har lyst til å sende de til han nå.

Skrevet

Jeg hadde holdt barna hjemme dersom du er oppriktig bekymret for at det er hold i det 11-åringen forteller. Så hadde jeg bestilt time på familievernkontoret, og informert far skriftlig om at barna blir holdt tilbake, hvorfor de blir det og at dere må få dialog før det er aktuelt at de kommer tilbake. Jeg ville også ordnet samtale for 11-åringen på familievernkontoret. Etter min erfaring er de veldig dyktige på å snakke med barn, og de som jobber der er på barnas side.

Skrevet

Får se om han vil komme på ett nytt møte, tviler sterkt.

Jeg setter alltid barna først. Derfor jeg ikke har lyst til å sende de til han nå.

Da synes jeg ikke du skal gjøre det heller. Hvis han slår seg helt vrang så innkaller du til meklingsmøte og stevner han for retten for å komme frem til en samværsløsning. Det høres drastisk ut, men når man kun reiser spørsmål om samvær løser saken seg ofte lenge før en ev. rettsak, men du viser at du tar det barna sier på alvor og at det ikke er snakk om sabotasje fra din side.
Skrevet

Jeg er ganske sikker på at elleveåringen snakker sant.

Tidligere har det vært mye tårer når de har blitt hentet, de har ønsket å være lengre på samvær. Brukt lang tid på å få de med hjem.

De to siste gangene har det vært full jubel og gjensynsglede når de har blitt hentet. Stått ferdig påkledd i gangen med kofferten sin. De har også vært såpass skitne på både klær og kropp at en dusj er det første de gjør når de kommer hjem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...