Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2016 #1 Skrevet 16. oktober 2016 Vi har bestemt oss for abort, men hvem skal jeg kontakte ang dette? Og noen som vet hvor mye tid fra jobb jeg må beregne? Jeg vil gjøre dette uten at noen skal vite om det, men dersom jeg må ta meg fri fra jobb og sånt, så vil det stilles spørsmål om hvorfor jeg er borte. Har en spesiell type jobb, hvor mitt fravær vil merkes. Spesielt hvis det går over flere dager :-( Anonymous poster hash: bb693...d7b
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2016 #2 Skrevet 16. oktober 2016 Du kan gå via fastlegen, da tar det ofte litt lengere tid - altså du må gå gravid lengere før du tar abort kanskje helt frem til uke 9//10 og det er den perioden gravide er mest kvalm/utslitte. Eller du kan ringe rett til gyn.poliklinikk på sykehuset. Samme hvem du velger å gå igjennom må du ta en innvendig ultralyd/gyn undersøkelse. Klamydia test osv. På gyn.poliklinikk. Både for å sjekke sv.lengde og for infeksjoner evt svulst i livmor som kan gi utslag på HCG. Når det er unnagjort får du to valg, ta medisinsk eller kirurgisk abort. Medisinsk er vel mest naturlig, og skånsomt mot kroppen. Du vil da få en tabelett du skal svelge og noen som skal settes inn i sjeden som gir deg sammentrekninger/rier. Du får også smertestillende for smertene kan sammenlignes med menskramoer x 10 + diaré. Noen får kvalme. Det skal ta ca en dag, men du blir sykemeldt 3 dager. Du kan velge om du vil gjøre det på sykehuset eller hjemme(om set er før uke 8). Du må ta en etterkontroll med innvendig UL for p sjekke at alt er ute. + en kontroll graviditetstest etter 2 uker. Om det er rester må du kanskje ha en kirurgisk utskrapning i narkose. Kirurgisk blir du lagt inn, lagt i narkose og de fjerner embryoet. Du har ingen smerter ogs narkosen men du vil kanskje føle deg litt "tatt" der nede. Du er en dag på sykehuset men mener du blir sykemeldt i tre dager, spesielt hvis du har fysisk arbeid. Ved begge alternativ vil du ha en rense-mens 1-2 uker etterpå. På en eller anen måte må "det" ut en gang. Noen velger fødsel eller keisersnitt. En abort har kanskje 1/10 i smerteskala i forhold til vaginal fødsel (medisinsk abort) og 0.5/10 i smerteskala i forhold til keisersnitt (kirurgisk abort). Ved kirgusk abort går de via vagina/livmorhals -kutter ikke opp magen. Tabelettene du får ved medisinsk abort er det samme de bruker for å igangsette en fødsel, cytotec. Anonymous poster hash: 58786...0e6
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2016 #3 Skrevet 17. oktober 2016 Tusen hjertelig for svar :-) Sliter voldsomt med dette, men dt er et svært håpløst tidspunkt å få et barn til, har to fra før. Men samboer er hundre prosent innstilt på at vi MÅ ta abort, og vil ikke ha flere barn og hvertfall ikke nå :-( Har det så fælt nå, bare gråter, klarer ikke ringe til gyn. I tillegg til at tanken på abort er vond, så synes jeg det er flaut også. Samboer nekter å ringe dit, ikke vil han være med meg på sykehuset heller når det skal skje :-( hi Anonymous poster hash: bb693...d7b
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2016 #4 Skrevet 17. oktober 2016 Ring direkte til sykehuset! Anonymous poster hash: 4cd22...dcd
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2016 #5 Skrevet 17. oktober 2016 Tusen hjertelig for svar :-) Sliter voldsomt med dette, men dt er et svært håpløst tidspunkt å få et barn til, har to fra før. Men samboer er hundre prosent innstilt på at vi MÅ ta abort, og vil ikke ha flere barn og hvertfall ikke nå :-( Har det så fælt nå, bare gråter, klarer ikke ringe til gyn. I tillegg til at tanken på abort er vond, så synes jeg det er flaut også. Samboer nekter å ringe dit, ikke vil han være med meg på sykehuset heller når det skal skje :-( hi Anonymous poster hash: bb693...d7b Hva er det for en dott? Hadde mannen min behandlet meg sånn etter å ha pult på meg en baby tror jeg aldri jeg kunne elsket han igjen, det hadde virkelig drept alle mine følelser for han... Har du ikke noen som kan hjelpe deg gjennom dette, en søster, venninne, mamma kanskje? Anonymous poster hash: 359ea...e74
februarprins2013 Skrevet 17. oktober 2016 #6 Skrevet 17. oktober 2016 husk han bestemmer ikke over din kropp,dette avgjør du selv
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2016 #7 Skrevet 17. oktober 2016 Tusen hjertelig for svar :-) Sliter voldsomt med dette, men dt er et svært håpløst tidspunkt å få et barn til, har to fra før. Men samboer er hundre prosent innstilt på at vi MÅ ta abort, og vil ikke ha flere barn og hvertfall ikke nå :-( Har det så fælt nå, bare gråter, klarer ikke ringe til gyn. I tillegg til at tanken på abort er vond, så synes jeg det er flaut også. Samboer nekter å ringe dit, ikke vil han være med meg på sykehuset heller når det skal skje :-( hi Anonymous poster hash: bb693...d7b Hva slags samboer er det du har Hi? 😳 Han sier du "må" ta abort, men har ikke planer om å støtte deg eller hjelpe deg? Anonymous poster hash: 5a85e...822
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2016 #8 Skrevet 17. oktober 2016 Hva er det for en dott? Hadde mannen min behandlet meg sånn etter å ha pult på meg en baby tror jeg aldri jeg kunne elsket han igjen, det hadde virkelig drept alle mine følelser for han... Har du ikke noen som kan hjelpe deg gjennom dette, en søster, venninne, mamma kanskje? Anonymous poster hash: 359ea...e74 Enig. Hadde mistet respekten for en sånn dust. Håper du har støtte i noen andre, HI. Anonymous poster hash: c74b7...85a
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2016 #9 Skrevet 17. oktober 2016 Usj for en mann. Jeg hadde mistet all respekt for ham. Men hvis DU ikke er helt sikker, kan du snakkemed Amathea. De kan gi deg råd og trøst. Hisk at dette er DIN avgjørelse, det er du som skal leve med valget fremover. Anonymous poster hash: 4d6ae...f73
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2016 #10 Skrevet 17. oktober 2016 Takk for alle gode svar. Han er en helt super mann altså. Men akkurat her er han veldig bestemt. Men jeg tror faktisk ikke at vårt forhold vil tåle at vi setter ting enda mer utsatt ved å få dette barnet også. Vi har ikke den beste økonomien, i tillegg til ekstremt håpløse jobbe begge to. Tørr ikke prate med noen om dette, derfor jeg tyr til et anonymt forum :-( mamma er verdens beste, men hun kommer nok til å bli sint og skuffet hun også :-( for ikke å snakke om svigerfamilien min :-( dette er så vondt! Samboer har ringt meg flere ganger i dag, bare for å høre om jeg har ringt til sykehuset. Men jeg klarer ikke ringe dit ennå. Må bearbeide ting litt først :-( Men tror dere jeg må beregne mye fravær fra jobb? :-( hi Anonymous poster hash: bb693...d7b
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2016 #11 Skrevet 17. oktober 2016 Takk for alle gode svar. Han er en helt super mann altså. Men akkurat her er han veldig bestemt. Men jeg tror faktisk ikke at vårt forhold vil tåle at vi setter ting enda mer utsatt ved å få dette barnet også. Vi har ikke den beste økonomien, i tillegg til ekstremt håpløse jobbe begge to. Tørr ikke prate med noen om dette, derfor jeg tyr til et anonymt forum :-( mamma er verdens beste, men hun kommer nok til å bli sint og skuffet hun også :-( for ikke å snakke om svigerfamilien min :-( dette er så vondt! Samboer har ringt meg flere ganger i dag, bare for å høre om jeg har ringt til sykehuset. Men jeg klarer ikke ringe dit ennå. Må bearbeide ting litt først :-( Men tror dere jeg må beregne mye fravær fra jobb? :-( hi Anonymous poster hash: bb693...d7b Kjære deg. Ikke gjør noe du ikke ønsker selv. Klem til deg. Han høres ikke ut som en kjernekar Anonymous poster hash: b050d...374
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2016 #12 Skrevet 17. oktober 2016 Jeg ringte selv til sykehuset, og fikk time ette rnoen dager. De sjekket meg med invendig ultralyd, og så fikk jeg en pille. Fikk så med meg en pille hjem, som jeg tok neste morgen sammen med smertestillende. Det var ikke i det hele tatt som hun over her beskriver, mensen x10, jeg hadden nesten ikke vondt, bare blødde en del. Dro på butikken, gikk tur osv, måtte bare skifte bind. satt en del på do og lot det renne ut. Måtte heller ikke på noe sjekk to uker etterpå. Var sykemeldt i to dager, dag to dro jeg til frisør og på shopping, kunne fint ha vært på jobb. Så hvordan dette oppleves er nok svært individuelt. Men det følesesmessig høres mer vanskelig ut for deg. Lykke til Anonymous poster hash: a9320...83b
*Miss Marple* Skrevet 17. oktober 2016 #13 Skrevet 17. oktober 2016 Han er ikke en super mann hvis han først presser på for abort og så er helt uten forståelse og empati for at dette er tungt for deg! Han er heller ikke super hvis han nekter å bli med deg på sykehuset. Hvor mye smerter du får er helt individuelt, men du får nok sykemelding på noen dager. Du trenger ikke fortelle hvorfor du er borte fra jobb, det holder å melde fra til lederen din. God klem til deg! Håper du finner det rette valget for deg.
Mumua Skrevet 17. oktober 2016 #14 Skrevet 17. oktober 2016 Kjære deg, jeg får helt vondt inni meg. Jeg forstår situasjonen og hvordan du føler, bor du på sørlandet så send meg en pm så kan jeg være en fremmed venn og støtte deg gjennom det om du trenger. Du må selvfølgelig få støtte og hjelp gjennom dette, du skal virkelig ikke gå gjennom det alene.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2016 #15 Skrevet 17. oktober 2016 Problemet er at jeg er øverste leder, liten bedrift, få ansatte og ingen som kan jobbe for meg de neste to ukene :-( to barn fra før av på 3 og 5 år. Jeg har aldri tenkt at jeg vil ta abort, følt at jeg må ta det ansvaret dersom jeg klarer å bli gravid, planlagt og uplanlagt. Og jeg har medt lyst til å ta med meg ungene mine og rømme vekk. Vekk fra negativ familie og negativ mann. Men jeg klarer meg ikke alene, har ikke økonomi til det :-( Jeg klarte ikke ringe til sykehuset i dag. Hver gang jeg tok opp telefonen for å ringe, så tok tårene meg og jeg datt fullstendig sammen. Klarer ikke se på eller prate til samboer. Sitter i hvert vårt rom nå. Jeg på lillestua og gråter, han i tv-stua og ser på tv. Hadde jeg bare hatt en jeg kunne pratet med, en som kunne gitt meg råd om hva jeg skal gjøre. Men jeg skjemmer meg sånn, så jeg tørr ikke fortelle dette til noe :-( har det så vondt. Sliter på jobb. Møter mennesker og skal være blid og glad, men jeg er bare lei meg og vil ligge alene for meg selv.. Hi Anonymous poster hash: bb693...d7b
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2016 #16 Skrevet 17. oktober 2016 Og takk for alle gode klemmer og svar <3 hi Anonymous poster hash: bb693...d7b
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2016 #17 Skrevet 17. oktober 2016 Problemet er at jeg er øverste leder, liten bedrift, få ansatte og ingen som kan jobbe for meg de neste to ukene :-( to barn fra før av på 3 og 5 år. Jeg har aldri tenkt at jeg vil ta abort, følt at jeg må ta det ansvaret dersom jeg klarer å bli gravid, planlagt og uplanlagt. Og jeg har medt lyst til å ta med meg ungene mine og rømme vekk. Vekk fra negativ familie og negativ mann. Men jeg klarer meg ikke alene, har ikke økonomi til det :-( Jeg klarte ikke ringe til sykehuset i dag. Hver gang jeg tok opp telefonen for å ringe, så tok tårene meg og jeg datt fullstendig sammen. Klarer ikke se på eller prate til samboer. Sitter i hvert vårt rom nå. Jeg på lillestua og gråter, han i tv-stua og ser på tv. Hadde jeg bare hatt en jeg kunne pratet med, en som kunne gitt meg råd om hva jeg skal gjøre. Men jeg skjemmer meg sånn, så jeg tørr ikke fortelle dette til noe :-( har det så vondt. Sliter på jobb. Møter mennesker og skal være blid og glad, men jeg er bare lei meg og vil ligge alene for meg selv.. Hi Anonymous poster hash: bb693...d7b Ring Amathea! De er til for situasjoner som denne. Lykke til! Anonymous poster hash: 4d6ae...f73
Gjest Antarctica Skrevet 17. oktober 2016 #18 Skrevet 17. oktober 2016 Takk for alle gode svar. Han er en helt super mann altså. Men akkurat her er han veldig bestemt. Men jeg tror faktisk ikke at vårt forhold vil tåle at vi setter ting enda mer utsatt ved å få dette barnet også. Vi har ikke den beste økonomien, i tillegg til ekstremt håpløse jobbe begge to. Tørr ikke prate med noen om dette, derfor jeg tyr til et anonymt forum :-( mamma er verdens beste, men hun kommer nok til å bli sint og skuffet hun også :-( for ikke å snakke om svigerfamilien min :-( dette er så vondt! Samboer har ringt meg flere ganger i dag, bare for å høre om jeg har ringt til sykehuset. Men jeg klarer ikke ringe dit ennå. Må bearbeide ting litt først :-( Men tror dere jeg må beregne mye fravær fra jobb? :-( hi Anonymous poster hash: bb693...d7b Men hvis han ikke vil ha barnet, er jo det minste han kan gjøre å hjelpe deg når du må ta aborten? Har han liksom bare ditchet deg og hele "problemet" og gjort det til din sak?!?
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2016 #19 Skrevet 17. oktober 2016 En super mann støtter sin fru i medgang og motgang, i allefall i en slik situasjon hvor han er like mye delaktig i konsekvensene det kan få! Håper du finner ut av det hi! Klem Anonymous poster hash: c756b...88a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå