Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2016 #1 Skrevet 16. oktober 2016 Og evt kan vise til lovverk? Samboer jobber turnus, jeg er hjemme i mammapermisjon. Babyen på 3mnd er syk og jeg må til legevakten og muligens videre til sykehuset med babyen, vi har ingen som kan hjelpe med barnepass på eldste på 3 år, så samboer må ta seg fri fra jobben for å være hjemme med eldste. Blir dette sykt barn dag eller egenmelding? Han er jo ikke hjemme med sykt barn... ps, dette er en fiktiv situasjon, bare jeg som lurer på hvordan det hadde blitt dersom dette hadde skjedd. Anonymous poster hash: c483f...07c
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2016 #2 Skrevet 16. oktober 2016 Sykt barn dagene gjelder også syk barnepasser, så han kan bruke av de 10 dagene han har i året til syke barn og levere egenmelding på det. Når kan du få omsorgspenger? den som har det daglige barnetilsynet er forhindret fra å ha tilsyn med barnet fordi han eller hun følger et annet barn til utredning eller innleggelse i helseinstitusjon.https://www.nav.no/no/Person/Familie/Sykdom+i+familien/omsorgspenger Anonymous poster hash: 860d6...ddb
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2016 #3 Skrevet 16. oktober 2016 Sykt barn dagene gjelder også syk barnepasser, så han kan bruke av de 10 dagene han har i året til syke barn og levere egenmelding på det. Når kan du få omsorgspenger? den som har det daglige barnetilsynet er forhindret fra å ha tilsyn med barnet fordi han eller hun følger et annet barn til utredning eller innleggelse i helseinstitusjon.https://www.nav.no/no/Person/Familie/Sykdom+i+familien/omsorgspenger Anonymous poster hash: 860d6...ddb Tusen takk! Hi Anonymous poster hash: c483f...07c
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2016 #4 Skrevet 18. oktober 2016 Sykt barn dagene gjelder også syk barnepasser, så han kan bruke av de 10 dagene han har i året til syke barn og levere egenmelding på det. Når kan du få omsorgspenger? den som har det daglige barnetilsynet er forhindret fra å ha tilsyn med barnet fordi han eller hun følger et annet barn til utredning eller innleggelse i helseinstitusjon.https://www.nav.no/no/Person/Familie/Sykdom+i+familien/omsorgspenger Anonymous poster hash: 860d6...ddb Men her er det jo strengt tatt ikke snakk om verken sykt barn (3-åringen som trenger barnepass er ikke syk) eller syk barnepasser. Så sånn sett så har man faktisk ikke anledning til å ta ut sykt barn-dager. Jeg ville nok i dette tilfellet ha snakket med arbeidsgiver. Noen gir velferdspermisjon, andre gir permisjon uten lønn eller man får anledning til å ta ut feriedager eller avspasering. Anonymous poster hash: 32ebf...f1f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå