Gå til innhold

Noen som kan regelen?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Og evt kan vise til lovverk? Samboer jobber turnus, jeg er hjemme i mammapermisjon. Babyen på 3mnd er syk og jeg må til legevakten og muligens videre til sykehuset med babyen, vi har ingen som kan hjelpe med barnepass på eldste på 3 år, så samboer må ta seg fri fra jobben for å være hjemme med eldste. Blir dette sykt barn dag eller egenmelding? Han er jo ikke hjemme med sykt barn...

ps, dette er en fiktiv situasjon, bare jeg som lurer på hvordan det hadde blitt dersom dette hadde skjedd.



Anonymous poster hash: c483f...07c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sykt barn dagene gjelder også syk barnepasser, så han kan bruke av de 10 dagene han har i året til syke barn og levere egenmelding på det.

 

Når kan du få omsorgspenger?

 

  • den som har det daglige barnetilsynet er forhindret fra å ha tilsyn med barnet fordi han eller hun følger et annet barn til utredning eller innleggelse i helseinstitusjon.

https://www.nav.no/no/Person/Familie/Sykdom+i+familien/omsorgspenger



Anonymous poster hash: 860d6...ddb
Skrevet

 

Sykt barn dagene gjelder også syk barnepasser, så han kan bruke av de 10 dagene han har i året til syke barn og levere egenmelding på det.

 

Når kan du få omsorgspenger?

 

  • den som har det daglige barnetilsynet er forhindret fra å ha tilsyn med barnet fordi han eller hun følger et annet barn til utredning eller innleggelse i helseinstitusjon.

https://www.nav.no/no/Person/Familie/Sykdom+i+familien/omsorgspenger

 

Anonymous poster hash: 860d6...ddb

 

Tusen takk! :)

Hi

 

Anonymous poster hash: c483f...07c

Skrevet

 

Sykt barn dagene gjelder også syk barnepasser, så han kan bruke av de 10 dagene han har i året til syke barn og levere egenmelding på det.

 

Når kan du få omsorgspenger?

 

  • den som har det daglige barnetilsynet er forhindret fra å ha tilsyn med barnet fordi han eller hun følger et annet barn til utredning eller innleggelse i helseinstitusjon.

https://www.nav.no/no/Person/Familie/Sykdom+i+familien/omsorgspenger

 

Anonymous poster hash: 860d6...ddb

 

 

Men her er det jo strengt tatt ikke snakk om verken sykt barn (3-åringen som trenger barnepass er ikke syk) eller syk barnepasser. Så sånn sett så har man faktisk ikke anledning til å ta ut sykt barn-dager.

 

Jeg ville nok i dette tilfellet ha snakket med arbeidsgiver. Noen gir velferdspermisjon, andre gir permisjon uten lønn eller man får anledning til å ta ut feriedager eller avspasering.

 

 

 

Anonymous poster hash: 32ebf...f1f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...