Gå til innhold

Første fødsel VS andre?


BambiMilla

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en skikkelig tøff og hard fødsel første gang. Den tok 2,5 døgn fra riene startet til ungen var ute. (vaginal fødsel)
Så har mildt sagt begynt å tenke på fødsel allerede. Er det virkelig sant at andre fødsel går kjappere enn første? Noen som har opplevd at det går fortere eller lettere med andre enn første? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde mange timer med åpningsrier også med andre. Overkommelige ganske så lenge. Siste fase fra vannet gikk og til barnet var ute (1-2 timer), var intense. Barnet skled nesten ut, til tross for sine 4 kg. Første skled jo tilbake mellom hver pressrie, med andre var det straka vegen ut. Presset bare noen få minutter, klarte ikke å vente til siste kant var borte. Merket at nummer én hadde banet veg. Ingen smertelindring med nummer to.

 

Anonymous poster hash: 28748...894

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte for 8 dager siden så fortsatt ganske ferskt i minne. Første fødsel tok 4 timer fra første rie til han var ute. Gikk fra 4 cm til 9.5 på ca 20 min. Vannet ble tatt etter dette. Fikk lystgass som ikke fungerte. Intens fødsel og hadde ingen smertestillende (selv ikke da de klipte meg). Fødsel nr 2 gikk vannet først og riene begynte ikke før senere på ettermiddagen. 3 timer og 34 min fra første rie til han var ute. Ingen smertestillende, men forsøkte akupunkturnåler. Gikk saktere frem til 6 cm åpning, men derfra raskt. Pressriene gikk saktere på fødsel nr 2 i forhold til nr 1, og jeg revnet mer enn jeg ble klippet første gang (de måtte holde igjen hodet da det gikk for fort). Pressriene på begge fødsler var faktisk mye bedre enn riene fra 4-10 cm.

Lykke til med fødsel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...