Gå til innhold

Erfaringer med kobberspiral?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt desperat etter å finne prevensjon uten hormoner. Fikk barn for 1 år siden, frem til da hadde jeg gått på p-piller i 15 år. Har diagnosen bipolar 2, men straks jeg sluttet på p-piller forsvant alle symptomer og har nå vært helt stabil i 3.5 år uten noe form for medisin. Prøvde å ta cerazette etter fødsel men ble da veldig ustabil igjen så jeg sluttet. Det kan selvfølgelig være helt tilfeldig, men kjenner jeg vegrer meg mot å prøve prevensjon med hormoner nå og vil gjerne slippe. Men så ser jeg at man ikke bør ha kobberspiral dersom man blør mye, lenge og plages med mye smerter. Det gjør selvfølgelig jeg. Hva er deres erfaring? 

Pr nå bruker vi kondom, men jeg er livredd for å bli gravid så vil gjerne ha kobberspiral i tillegg. 



Anonymous poster hash: d75d7...b7d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hatt kobberspiral 7 år, veldig fornøyd. Litt mer blødning, litt mer vondt, men ikke uutholdelig. Bedre enn hormoner.

 

Anonymous poster hash: 9f54e...773

Skrevet

Hatt kobberspiral 7 år, veldig fornøyd. Litt mer blødning, litt mer vondt, men ikke uutholdelig. Bedre enn hormoner.

 

Anonymous poster hash: 9f54e...773

Hadde du store, vonde blødninger i utgangspunktet? 

 

Anonymous poster hash: d75d7...b7d

Skrevet

Det funke fint. Grønn o.b. Og jerntilskudd 👍

 

Anonymous poster hash: 37401...f85

Skrevet

Blør mer og lenger, men er absolutt verdt det for å slippe hormoner. Tar jerntilskudd.

 

Har lest om en ny kobberspiral på markedet som ikke skal gi større blødninger. Den må festes til livmoren av gynekolog. Du kan jo google det?

 

Anonymous poster hash: 4d2ba...fd5

Skrevet

Det funke fint. Grønn o.b. Og jerntilskudd

 

Anonymous poster hash: 37401...f85

Jeg er litt stressa pga blødningsmengde, kan ikke bruke ob fordi jeg får infeksjon tvert og synes det er vondt å ha i, men allerede nå blør jeg gjennom nattbind ofte de første tre dagene av mens. Sist nå måtte jeg hente meg bleier på apoteket for jeg kunne ikke reise meg uten at det fosset (unnskyld informasjonen :P ) men dette var første mens siden fødsel så håper mengden roer seg litt. HI

 

Anonymous poster hash: d75d7...b7d

Skrevet

 

Hadde du store, vonde blødninger i utgangspunktet?

 

Anonymous poster hash: d75d7...b7d

Ikke så ille som deg...

 

Anonymous poster hash: 9f54e...773

Skrevet

Blør mer og lenger, men er absolutt verdt det for å slippe hormoner. Tar jerntilskudd.

 

Har lest om en ny kobberspiral på markedet som ikke skal gi større blødninger. Den må festes til livmoren av gynekolog. Du kan jo google det?

 

Anonymous poster hash: 4d2ba...fd5

Hvor leste du om den? Har forsøkt allmektige google nå, men fant ikke noe om denne. HI

 

Anonymous poster hash: d75d7...b7d

Skrevet

Jeg blør allerede i 8 dager så jeg kjenner vel på at det ikke nytter med kobberspiral dersom det blir verre. Har også veldig vondt, så om det blir verre så blir jeg omtrent invalid de første tre dagene og det nytter ikke. Kanskje jeg må prøve hormonspiral da. HI



Anonymous poster hash: d75d7...b7d
Skrevet

jeg har kobberspiral. hatt det i 5 år. kjenner litt mere smerter..minner meg om lette rier i grunn.. men har ikke noe mere blødning enn før. jeg blør i tre dager, har alltid gjort det. men bare en dag hvor jeg blør mye..spotter den første og den tredje dagen.. dette var ikke endret selv om jeg begynte med kobberspiral.. det er nok forskjellig fra person til person.

jeg ville tenkt at det ikke skader å prøve...:) (?)



Anonymous poster hash: 1f913...ba6
Skrevet

Jeg hadde min i et halvt år, hadde småblødninger hele tiden. Mensen i to uker, og blødde så mye at jeg måtte skifte hver time:o fjerna den hos spesialist i gynekologi, og han anbefalt sjeldent kobberspiral.

Skrevet

Jeg har hatt min i 3 år snart elsker den, har faste blødninger med en blødningstopp på dag 3 blør i 7 dager.har ikke noe ubehag ikke noe pms.

Skrevet

Har hatt kobberspiral i 8 år, helt supert, blør ikke mye, vanlig ob holder selv på det meste. Blør ca 5 dager, og har ikke veldig vondt, så ikke mye endring fra før.

 

Anonymous poster hash: 83a88...fb4

Skrevet

Jeg tør ikke prøve, mamma ble gravid utenfor livmor og søsteren min sin begynte å vandre og kom på avveie (måtte fjernes kirurgisk)

 

Jeg fikk de barna jeg ville ha på rappen og steriliserte meg (tåler heller ikke hormoner)



Anonymous poster hash: c796e...483
Skrevet

 

Jeg tør ikke prøve, mamma ble gravid utenfor livmor og søsteren min sin begynte å vandre og kom på avveie (måtte fjernes kirurgisk)

 

Jeg fikk de barna jeg ville ha på rappen og steriliserte meg (tåler heller ikke hormoner)

 

Anonymous poster hash: c796e...483

 

Skulle gjerne ha fått fler med en gang og gjort det samme, men det har skjedd mye siden lille ble født som gjør at vi må vente minst 1 år eller 2. Vi har sex med kondom og kun en gang i jubelåret omtrent, men med min flaks så blir jeg nok gravid nå som vi virkelig ikke bør bli det. Derfor vil jeg gardere meg skikkelig for jeg kommer neppe til å klare å ta noe abort. HI

 

Anonymous poster hash: d75d7...b7d

Skrevet

Jeg fikk kronisk soppinfeksjon av spiralen :/ ikke gøy. Det tok meg flere år å skjønne sammenhengen. Hater prevensjon!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...