Gå til innhold

Dere med baby 1-3 mnd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor sover baby på natten? Jeg har baby på 7 uker nå.Jeg har hatt han både i nestet i senga(ikke så glad i det pga risikoen med det), hatt han sovende oppå en liten dyne ved siden av meg i sengen. Hatt han i sprinkelsengen bare på madrassen... det merker jeg han ikke trives og sover dårlig. Våker innimellom og sperrer opp armene akkurat som han får angst?! Sikkert ikke tett nok? Men vil jo ikke legge noe inntil han? Nå ligger han i speinkelsengen oppå en dyne for å gjøre det litt mer tett 😂 Hvordan gjør dere det på natten ?!

Anonymous poster hash: 9228e...aa7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi samsover. Han bør ikke ligge oppå dyne o.l heller. Underlaget skal være fast.

Anonymous poster hash: 36b02...c6d

Skrevet

Vi samsover. Han bør ikke ligge oppå dyne o.l heller. Underlaget skal være fast.

Hvorfor?

Skrevet

10 uker her. Ligger mellom oss i senga eller i vugge siden av senga. Problemet her har vært at hun sparker dyna eller teppet over hodet i søvne, så sover nå med sånn soveposepysj.

Skrevet

Hvorfor?

Hvis han havner på magen/siden kan den krølle seg opp og sperre for pusten.

Skrevet

Helt i starten lå hun på ammemadrass i senga vår. Nå har vi sendt gubben på gjesterommet og hun ligger med egen dyne i senga men uten ammemadrassen sammen med meg.

Anonymous poster hash: dba38...b46

Skrevet

Vi samsov (mannen på gjesterommet) og flyttet etterhvert over til en bedside crib. (Seng som hektes på foreldresengen og er åpen mellom. )

Anonymous poster hash: ca777...852

Skrevet

Har en bedside crib men han trives best i vognbagen så vi setter den oppi bedside criben.

Anonymous poster hash: 5443d...c88

Skrevet

Sover i Sleepyhead nest ved siden av meg første delen av natta. Etter amming sover hun de siste timene ved siden av meg i sengen med egen dyne. Har sprinkelseng på rommet vårt men føler det så åpent å legge henne der så har ikke testet enda. Hun er 8 uker forresten :-)

Anonymous poster hash: 85595...1a5

Skrevet

Jeg pakket baby inn i et helseteppe og la en tynn klut opp til kinnet, da følte hun seg trygg og sov godt. Problemet kom da hun ble større og ikke ville sove uten kluten OVER ansiktet! Du kan trygt si at jeg nærmest sto vakt og fjernet den så snart hun sov.

Anonymous poster hash: d6956...e45

Skrevet

Vår baby på 3 måneder sover fint i sprinkelsenga si nå. Hun var på samme måte som din da hun var yngre. Vi brukte swaddle-tepper og svøpte henne så det føltes trygt og godt for henne. De kan heller ikke sprelle med armene sine når de er svøpt så man slipper den kabinen. Det finnes egne tepper som er lagd for svøping og de er tynne og myke. Kan brukes under vanlig dyne og 😊

Vår baby sover godt i senga si nå uten svøping og kan sove leeeeenge 😊👍😊

Anonymous poster hash: 8641a...122

Skrevet

Nå er ho blitt 5.5 mnd, men når ho var nyfødt og frem til 2-3 mnd måtte jeg svøpe ho litt stramt i ett lite teppe. Pakka ho inn sånn som de gjør på sykehuset 😀

Ho måtte ha det trangt for å klare å finne roen på egenhånd.

Anonymous poster hash: 435f3...acf

Skrevet

Har en baby på 1 uke nå. På dagtid sover han i en kurv og på natterstid i vugge. Var det samme til førstemann. Fungerer fint. Kanskje barnet ditt har magesmerter og derfor slår om seg med armene.

De sleepyhead og bednest greiene er virkelig ikke anbefalt av lub.

Anonymous poster hash: 14231...f78

Skrevet

11 uker har min blitt. Han har ikke egen seng engang:) har samsovet siden fødselen og kommer nok til å gjøre det e års tid.

Skrevet

Jeg pakket baby inn i et helseteppe og la en tynn klut opp til kinnet, da følte hun seg trygg og sov godt. Problemet kom da hun ble større og ikke ville sove uten kluten OVER ansiktet! Du kan trygt si at jeg nærmest sto vakt og fjernet den så snart hun sov.

Anonymous poster hash: d6956...e45

Det der er helt vanlig.

Jeg lå i kuvøse som liten, da la pleierene en tynn klut over fjeset mitt for å roe meg.

Anonymous poster hash: 9a26f...1ca

Skrevet

11 uker har min blitt. Han har ikke egen seng engang:) har samsovet siden fødselen og kommer nok til å gjøre det e års tid.

Når du samsover, hvordan legger du han ved siden av deg? Beklager dumme spørsmål, men jeg finner ikke helt ut av hva som er best... lar du han ligge vedsiden av deg rett på madrassen og egen dyne? Deler dere dyne? Har du noe mellom dere? Jeg la min vedsiden av meg ila natten i natt og jeg våknet i panikk fordi jeg følte jeg ikke hadde kontroll.... på om dynen var over han eller om han lå for tett inntil meg. Men jeg ser jo han sover mye tyngre når han får ligge med meg! Hi

Skrevet

Han ligger inntil meg. Han har langerner pysj og jeg sover i t-skjorte/langermet bonullsgenser/ulltrøye. Har dyna opptil midja ca, og arma mi over dyna igjen. Dabkan jeg ikke dra den over oss/han. Sover alltid med fjeset og magen min not ham. Butter side i forbindelse med amming et par ganger om natten. Ammet liggende:)

Skrevet

Har 4 barn. Alle har sovet med meg i min seng. Mannen måtte ut.

Anonymous poster hash: 0494e...653

Skrevet

Vi la mini mellom putene våre. Da var jeg trygg på at dynene våre ikke ble lagt over ansiktet, og hun lå trygt. Det var selvfølgelug en viss avstand mellom oss, så hun lå ikke klemt mellom de. Men som babyer flest søkte hun seg til mamman sin i løpet av natten. Ellers lå hun svøpt i bedsidecriben frem til hun våknet for pupp, deretter lå hun i armkroken min med sin egen dyne oppå seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...