Gå til innhold

Har dere middag 7 dager i uka?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså kjøtt/fisk etc?

Jeg er sikkert sløv, men vi har ca 1 dag i uka vi lager kun toast eller tar noe annet enkelt eller har middagsrester fra dagen før.

Anonymous poster hash: 59d29...7c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Middagsrester er da middag det også.

Og ja, vi har middag 7 dager i uka.

Anonymous poster hash: 3e65c...99d

Skrevet

Nei. De får to varme måltider i bhg hver dag, så vi lakker litt på middagen her hjemme. Som regel spiser vi et middagslignende måltid når barna kommer hjem fra bhg, og så spiser vi felles kveldsmat kl. 6 når mannen også har kommet hjem fra jobb.

Anonymous poster hash: d4606...ff3

Skrevet

Ja, middag hver dag, 2 veganske, 3 fisk, 2 kjøtt/fugl.

Anonymous poster hash: 12319...015

Skrevet

Ja, middag hver dag. Men noen ganger er middagen ku  fiskepinner dyppet i ketshup,ferdiggrilla kylling, ostesmørbrød, hamburger, pølser, grandiosa etc. Ikke så ofte da, for får dårlig samvittighet av å gi barna så mye usunt. 

Anonymous poster hash: de79b...30f
Skrevet

Ja. De er som hovedregel middag hver dag. Jeg kunne godt spist middag to ganger daglig, men det blir som regel med en :)

Rester regnes selvsagt som middag!

Anonymous poster hash: 161cd...c13
Skrevet

Ja, selvfølgelig. Fisk*2, vegetar *2 og kjøtt*3.

Anonymous poster hash: bd393...85a

Skrevet

Ja, selvfølgelig. Fisk*2, vegetar *2 og kjøtt*3.

Anonymous poster hash: bd393...85a

Hvorfor er det selvfølgelig?

Anonymous poster hash: 59d29...7c8

Skrevet

Ja, vi voksne har i hvert fall det😊 Vi har en fast aktivitet på fredager som gjør at vi akkurat er hjemme til Barne-TV. Så da varierer det litt om barnet får ordentlig middag før hun legger seg, eller om det blir noe enklere som f.eks havregrøt, pitapizza osv.

Anonymous poster hash: e7595...0fe

Skrevet

Ja.

Kan vel hende en og annen gang at vi ikke har det, men det er veldg sjeldent.

Skrevet

Ja, for meg er den en selvfølge. Middagsrester er forøvrig middag da, og det hedner vi har bare rester dersom vi har hatt to middager på rad som gir en god del til overs. For meg er middag det beste måltidet for dagen, så jeg lager skikkelig middag om det så bare er til meg selv ;)

Anonymous poster hash: 8c0ae...89d
Skrevet

Vi har som regel et varmt måltid hver dag.

Anonymous poster hash: 3815a...c45

Skrevet

Ja, middag er en selvfølge for meg

Anonymous poster hash: b26eb...7c2

Skrevet

Ja middag er en selvfølge i dette hjemmet og var alltid det da jeg vokste opp også.

Skrevet

Ja det har vi alltid. Om det er ekstremt mye som skjer på en og samme dag dropper vi det innimellom, men prøver å sørge for et varmt måltid iløpet av dagen likevel

Anonymous poster hash: 4aedc...71e

Skrevet

Ja, alltid. Synes barna får i seg mer enn nok brødmat som det er om ikke det skal være brød til middag også. ( Men middagsrester regnes som middag hos oss også). Trenger jo ikke alltid være så komplisert, har ofte hjemmelaget suppe eller en god omelett med salat etc hvis vi har litt knapt med tid. Så lenge det blir noe annet enn den evinnelige brødmaten.

Anonymous poster hash: a1015...214

Skrevet

Ja. Middag er viktig for både store og små her i huset. Går greit å hoppe over hvis det skjer noe spesielt, ungen får også varmt måltid i bhg hver dag.

Skrevet

Ja, alltid. Her er jeg alene med ett barn, så dersom det er en aktivitet på kveldstid blir det superenkel middag den dagen. Kjøttboller med potetmos, for eksempel. Tror vi spiste brødskiver til middag én gang, da var vi for slitne til å sette igang med middagslaging den dagen. Men jeg baker alt brød selv, og det er passe grovt, så det har jeg igrunnen ikke dårlig samvittighet for heller...

Anonymous poster hash: bf149...25e

Skrevet

Vi har stort sett middager, med kjøtt/fisk/kylling og grønnsaker....men...det skjer hvis jeg har planlagt dårlig at det blir toast/havregrøt el pga en fotballkamp eller lignende

Skrevet

Alltid middag, om den alltid er sunn og alltid så fantastisk er en annen ting :) men vi samles rundt bordet, spiser og snakker om dagen :)

Anonymous poster hash: 41e9b...413

Skrevet

Nei, har 1-2 dager med toast, omelett, speilegg eller frossenpizza..😬🙈

Skrevet

Jepp men tar noen enkle løsninger som ostesmørbrød med agurk- og paprikastaver eller perletomat til.

Eller speilegg på brødskive.

Kan også vri om på kveldsmat og middag, men et varmt måltid hver dag ja.

Anonymous poster hash: 98cfc...7e3

Skrevet

Vi har middag 7ganger i uken, men det kan godt være meget enkel middag en dag eller to. ( pannekaker, ostesmørbrød, suppe)

Anonymous poster hash: 71a94...36f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...