Gå til innhold

Sur 19åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår datter er hjemmet fra folkehøgskolen og i et slitsomt humør. Hun er såå sur og forurettet! Alt tas i verste mening, dypt personlig og hun grumper i vei..

I går skulle hun egentlig ut med venninner, men det ble noe krøll, så hun ble hjemme.Vi snudde om på våre planer, laget hyggelig middag og la oss litt i selen. Jeg vil gjerne beholde god stemning, men finner meg ikke i at en skal forsure stemningen for resten. Noen gode råd til hvordan jeg kan ta det opp?

Anonymous poster hash: 8788e...72f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge blir hun hjemme?

Anonymous poster hash: f54e8...6f7

Skrevet

Be henne om å skjerpe seg. Om det er noe som plager henne så får hun si det, så dere kanskje kan hjelpe henne med det som gnager, eller så får hun ta seg sammen og oppføre seg som folk. Selv om hun er i dårlig humør så har hun ingen rett til å la det gå ut over dere. Om hun ikke greier å være hyggelig med de hun er sammen med, så får hun holde seg for seg selv. Hun er tross alt ikke et lite barn som ikke forstår at man påvirker omgivelsene sine og at selv nær familie fortjener anstendig oppførsel.

Personlig så kan jeg ikke fordra folk som er sure. Lei seg, sint, irritert, deprimert, frustrert osv går helt fint, men folk som er furtne, sure og foruretta får enten si hva problemet er eller holde seg unna med furteleppa si.

Skrevet

Be henne om å skjerpe seg. Om det er noe som plager henne så får hun si det, så dere kanskje kan hjelpe henne med det som gnager, eller så får hun ta seg sammen og oppføre seg som folk. Selv om hun er i dårlig humør så har hun ingen rett til å la det gå ut over dere. Om hun ikke greier å være hyggelig med de hun er sammen med, så får hun holde seg for seg selv. Hun er tross alt ikke et lite barn som ikke forstår at man påvirker omgivelsene sine og at selv nær familie fortjener anstendig oppførsel.

Personlig så kan jeg ikke fordra folk som er sure. Lei seg, sint, irritert, deprimert, frustrert osv går helt fint, men folk som er furtne, sure og foruretta får enten si hva problemet er eller holde seg unna med furteleppa si.

Dette!

Anonymous poster hash: 28cc4...5c1

Skrevet

Enig med himmel og hav - enten sier hun hva det er og dere kan kanskje bidra, eller så er hun stor nok til å klare å holde masken i samvær med andre.

OM hun ikke har lært det før, så er det på tide å lære seg at ens eget humør ikke skal gå utover andres velferd.

Anonymous poster hash: dc9a2...2b3
Skrevet

Her får 19 åringene beskjed om å gå seg en tur,eller skjerpe seg hvis de er grinete. Uakseptabelt at de får forsure tilværelsen for resten av familien. Heldigvis sjelden det skjer.

Anonymous poster hash: 3e447...ac4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...