Gå til innhold

Spørsmål til hundeeiere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når passer det egentlig best å få valp?

Hunden blir alene fra mellom 8-9.30 til 13.15 hver dag, men den må jo tilvennes til å være alene.

Er gravid nå, så skal ha permisjon fra april, kan det være en ide å få valp mot slutten av permisjonen da?

Anonymous poster hash: 9a1cc...7a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du barn fra før?

Anonymous poster hash: d4100...60f

Skrevet

Når passer det egentlig best å få valp?

Hunden blir alene fra mellom 8-9.30 til 13.15 hver dag, men den må jo tilvennes til å være alene.

Er gravid nå, så skal ha permisjon fra april, kan det være en ide å få valp mot slutten av permisjonen da?

Anonymous poster hash: 9a1cc...7a5

Barseltid og valpetid er ikke noe jeg som en veldig erfaren hundeeier over flere tiår frivillig ville ha valgt. Optimalt så er det best å ha en voksen og ferdig utlært i hverdagslydighet når det kommer en baby i hus. Etter det er det best med valp når minste barnet er ca. 4 år.

Men alt går jo hvis man virkelig er innstilt på det. Er mye jobb med baby og det er mye jobb med en valp. De to kombinert er veldig mye mer jobb.

Anonymous poster hash: 3398f...c34

Skrevet

Ikke valp og baby samtidlig det fungere ikke.snakker av erfaring

Skrevet

Vi har nettopp fått valp. Minstemann er 9 år. Hadde aldri fått valp samtidig med baby.

Anonymous poster hash: 87e81...7e2

Skrevet

Vi måtte ta vår hund da vi hadde en baby og en 3-åring. Har alltid hatt hund frem til det.

Å få valp samtidig som jeg hadde små menneskevalper i hus var helt uaktuelt for min del så vi har ventet med å få ny hund

Nå har yngste barnet begynt på skolen og vi har begynt å se oss om etter valp, nå er familien klar for å ta på seg oppgaven det er å oppdra en valp

Jeg hadde aldri kjøpt valp hjemme i permisjon med en baby, aldri

Anonymous poster hash: e83f1...626

Skrevet

Har nettopp fått valp og aldri i livet om jeg hadde taklet både valp og nyfødt! Det er mer enn nok med en av delene 😊

Skrevet

Det passer dårlig. For det første vet du ikke hvilke helse du får rett før og etter fødsel. For det andre så er valp litt som å ha spedbarn i hus, bare at på en annen måte.

En ting til. Du kan ALDRI la barnet være alene sammen med hunden før barnet blir minst 6-7 år.

Jeg hadde tatt en ting av gangen.

Vi skaffet oss valp da barnet var 6 år. Forberedte barnet på det i lang tid i forveien om hvordan det ville bli. Vi sørget for å få valpen rett før sommeren. Jeg kunne ha hjemmekontor de første par ukene før det ble ferie.

Anonymous poster hash: cbfec...130
Skrevet

Hadde voksen hund da jeg hadde babyer. Hadde aldri hatt valp og baby. Hjemme alene med valp og baby 8-9 mnd? Aldri

Anonymous poster hash: a8ec6...e34

Skrevet

Sier som resten her; ikke valp og baby!

Det å ha valp er mer styr enn baby, jeg hold på å bli gæærn🙈

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...