Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2016 #1 Skrevet 16. oktober 2016 Har tørket så godt det lar seg gjøre med vanish flekkfjerner for tekstiler og den er gråmelert så det synes ikke noe særlig, men lukten. Grøss den henger i gjen. Nå trenger jeg deres beste tips for sofaen er under ett år gammel så har liten lyst til å kjøpe ny sofa. Anonymous poster hash: 66546...270
Serepta Skrevet 16. oktober 2016 #2 Skrevet 16. oktober 2016 Vreng av trekket og putt det i vaskemaskinen og vask på anvist program/temp. Bruk litt eddik i såpekammeret i tillegg, det demper lukt. Ta trekket på igjen mens det er vått. Da slipper du skrukker.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2016 #3 Skrevet 16. oktober 2016 Kan ikke ta av trekket. Eller det er glidelås på, men på møbelbutikken sa dem at de ikke anbefalte å ta det av da det var vanskelig å få det på igjen. Hvis jeg tar det av igjen ikke får det på igjen har jeg et problem. Anonymous poster hash: 66546...270
Serepta Skrevet 16. oktober 2016 #4 Skrevet 16. oktober 2016 Kan ikke ta av trekket. Eller det er glidelås på, men på møbelbutikken sa dem at de ikke anbefalte å ta det av da det var vanskelig å få det på igjen. Hvis jeg tar det av igjen ikke får det på igjen har jeg et problem. Anonymous poster hash: 66546...270 Ok. Om du tar det på når det er vått så pleier det gå bra. Jeg hadde tatt sjansen fremfor en sofa som lukter spy,,,
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2016 #6 Skrevet 16. oktober 2016 Lei en tepperenser og rens sofaen med den. Vi kjøpte en på clas ohlson og den har vært helt uvurderlig nå når 3åringen har holdt på med bleieslutt! Anonymous poster hash: dcafb...f94
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2016 #7 Skrevet 16. oktober 2016 Fukt godt med grønsåpe (som er litt antibakteriell og naturlig) La det stå noen timer, hell så på bakepulver, la det ligge til frukten er trukket ut. Støvsug og du har rein soffa Anonymous poster hash: bf8e4...60f
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2016 #8 Skrevet 16. oktober 2016 Fukt godt med grønsåpe (som er litt antibakteriell og naturlig) La det stå noen timer, hell så på bakepulver, la det ligge til frukten er trukket ut. Støvsug og du har rein soffa Anonymous poster hash: bf8e4...60f *grønnsåpe blandet i vann Anonymous poster hash: bf8e4...60f
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2016 #9 Skrevet 16. oktober 2016 *grønnsåpe blandet i vann Anonymous poster hash: bf8e4...60f Uff jeg bare surrer... Mente potetmel ikke bakepulver Anonymous poster hash: bf8e4...60f
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2016 #10 Skrevet 16. oktober 2016 Uff jeg bare surrer... Mente potetmel ikke bakepulver Anonymous poster hash: bf8e4...60f Vaske først og så ha på potetmel fungerer veldig bra. Men jeg synes ikke lukt forsvinner så bra med bare den metoden, så jeg har pleid å sile over et tynt lag med vaniljesukker etterpå (etter man har støvsuget opp potetmelet) og så latt det stå ca en time før det også støvsuges opp. Lukten av vaniljesukker kamuflerer veldig godt urinlukt, men er usikker på hvordan det fungerer på oppkast. Anonymous poster hash: dcafb...f94
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2016 #11 Skrevet 16. oktober 2016 Sånn i tilfelle dere har sånn innbo super forsikring(tilleggsforsikring), mye mulig den dekker en ny sofa. Anonymous poster hash: 1b8c0...aa2
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2016 #12 Skrevet 16. oktober 2016 Av alle ting folk synes er ekkelt her inne må det å ikke vaske en sofa som er satset inn med spy noe av det enkleste jeg har hørt. Håndklær man har tørket seg med etter dusjen er liksom ekle etter å ha blitt vasket i maskin på 40 grader, men sofaen kan man barectørke av og kamuflere lukten? Grøss. Anonymous poster hash: 5f1c7...c02
Nebbdyret Skrevet 16. oktober 2016 #13 Skrevet 16. oktober 2016 VI også har slik sofa som ein helst ikkje skal ta av putene på. Men når det kom oppkast på den, vaska eg trekket i maskina med eddik i skyllekammeret, skrudde ned sentrifugeringa, lufttørka trekket litt på badet og fekk trekket på igjen medan det var fuktig. Litt knot, men gjekk enklare enn venta. Og rein sofa utan lukt 😀
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2016 #14 Skrevet 16. oktober 2016 Vi har også sofa hvor man helst ikke skal ta av trekket,men det har til nå vært vasket utallige ganger. Det må man liksom med barn. Kan ikke sitte med en sofa som ikke kan vaskes med huset fullt av unger. Det er en dårlig idé. . Anonymous poster hash: 87e43...28d
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2016 #15 Skrevet 16. oktober 2016 Vaske først og så ha på potetmel fungerer veldig bra. Men jeg synes ikke lukt forsvinner så bra med bare den metoden, så jeg har pleid å sile over et tynt lag med vaniljesukker etterpå (etter man har støvsuget opp potetmelet) og så latt det stå ca en time før det også støvsuges opp. Lukten av vaniljesukker kamuflerer veldig godt urinlukt, men er usikker på hvordan det fungerer på oppkast. Anonymous poster hash: dcafb...f94 Dette😀Men har aldri prøvd vaniljesukker greia Anonymous poster hash: 49762...5c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå