Gå til innhold

Flytte barn til annen by.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er blitt slutt mellom meg og barnefar, og jeg ønsker å flytte til min hjemby ca 3,5 timer unna hvor vi bor nå.

Fvk er allerede kontaktet. Midlertidig oppholder jeg og ungen på 15 mnd oss hos mine foreldre, jeg tør ikke reise hjem med ungen pga. Barnefar truer med å ta ifra meg ungen.

Men, så kommer spørsmålene. Hva gjør jeg nå? Kan jeg flytte til mitt hjemsted hvor jeg nå har fått meg jobb og har hele mitt nettverk (familie og venner) uten barnefars samtykke? For det sier jo seg selv her at barnefar setter seg på bakbeina å vil nekte meg å ha ungen boende hos meg.

Samtidig må jeg jo endre adresse for å få posten min til rett sted, og endre adresse på ungen så ungen kan få kommet inn i systemet her, hvilket gjelder helsestasjon, lege. Jeg vurderer å kontakte fvk selv i morgen og en advokat sånn at jeg får vite mine juridiske rettigheter. Jeg vil ikke nekte barnefar samvær, men jeg ønsker å ha ungen boende hos meg.

Setter pris på alle som tar seg tid å svare.

Anonymous poster hash: 97f93...111

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg flyttet nylig fra kjæresten min med vårt felles barn. Nå var begge enige om at ungen skulle bo fast hos meg da, men på fvk sa de at det ikke var så streng lenger, og at hvis jeg ønsket det kunne jeg ta med meg barnet og flytte akkurat hvor jeg ville i Norge. Litt usikker på om det gjelder hvis far ikke samtykker, da han må skrive under på adresseendring for barna. Usikker på om jeg i det hele tatt fikk til å svare på noe. 😐

Anonymous poster hash: f982a...d1a

Skrevet

Jeg flyttet nylig fra kjæresten min med vårt felles barn. Nå var begge enige om at ungen skulle bo fast hos meg da, men på fvk sa de at det ikke var så streng lenger, og at hvis jeg ønsket det kunne jeg ta med meg barnet og flytte akkurat hvor jeg ville i Norge. Litt usikker på om det gjelder hvis far ikke samtykker, da han må skrive under på adresseendring for barna. Usikker på om jeg i det hele tatt fikk til å svare på noe. 😐

Anonymous poster hash: f982a...d1a

Ja, det er det jeg tror blir problemet, at barnefar ikke vil skrive under på flyttingen...

Skrevet

Barnefar truer med å ta fra deg ungen?Det du gjør er verre.Du truer ikke,du bare tar ungen og drar.Hva om far hadde gjort det samme?Da hadde det vel vært kidnapping!

Anonymous poster hash: 87a29...a43

Skrevet

Du må sende far et skriftlig (sms, brev, Mail) om flytting 6 uker før det skjer. Trenger ikke underskrift.

Anonymous poster hash: 0b3ba...626

Skrevet

Barnefar truer med å ta fra deg ungen?Det du gjør er verre.Du truer ikke,du bare tar ungen og drar.Hva om far hadde gjort det samme?Da hadde det vel vært kidnapping!

Anonymous poster hash: 87a29...a43

Vel, nå har jeg mine grunner. Jeg har tatt avgjørelser på grunnlag av hva som er best for ungen! Far skal få samvær, men du skjønner vel at jeg ikke har lyst å bo på barnefars hjemsted etter bruddet ?! Jeg har ingen nettverk der, og ikke jobb som holder meg igjen!

Barnefar skal få samvær, men jeg mener annen hver helg og annenhver ferie , pluss 4 uker i sommerferien bør være nok, ungen er kun 15 mnd! Har vel rett på et stabilt liv ? Eller syns du det er greit at en 15 mnd gammel unge skal være en 50/50 kasteball ?? Det er ikke jeg som er vanskelig, jeg ønsker å komme til enighet med bf! Jeg bare lurer på HVA jeg gjør om bf nekter å skrive under på flyttemeldingen til ungen ?!

Gjest Antarctica
Skrevet

Vel, nå har jeg mine grunner. Jeg har tatt avgjørelser på grunnlag av hva som er best for ungen! Far skal få samvær, men du skjønner vel at jeg ikke har lyst å bo på barnefars hjemsted etter bruddet ?! Jeg har ingen nettverk der, og ikke jobb som holder meg igjen!

Barnefar skal få samvær, men jeg mener annen hver helg og annenhver ferie , pluss 4 uker i sommerferien bør være nok, ungen er kun 15 mnd! Har vel rett på et stabilt liv ? Eller syns du det er greit at en 15 mnd gammel unge skal være en 50/50 kasteball ?? Det er ikke jeg som er vanskelig, jeg ønsker å komme til enighet med bf! Jeg bare lurer på HVA jeg gjør om bf nekter å skrive under på flyttemeldingen til ungen ?!

Du må uansett komme deg på mekling. Ellers stiller du dårligere.

Skrevet

Så vidt jeg vet kan ikke far nekte deg å flytte hvor du vil, men han skal ha 6(?) ukers varsel slik at han kan ta saken til retten og få omsorgen selv hvis han anser det som nødvendig.

Anonymous poster hash: 44f90...0e9

Skrevet

Du må uansett komme deg på mekling. Ellers stiller du dårligere.

Selvfølgelig skal jeg stille til mekling :)

Skrevet

4 uker om sommeren er alt for lenge på veldig mange år!!

Meld om flytting til far nå, og flytt offisielt om 6 uker. Aldri i verden omhan får hovedomsorgen for et så lite barn!

Skrevet

4 uker om sommeren er alt for lenge på veldig mange år!!

Meld om flytting til far nå, og flytt offisielt om 6 uker. Aldri i verden omhan får hovedomsorgen for et så lite barn!

Jeg "flytter" ut tingene mine i løpet av uken tenker jeg, så er vi hos mine foreldre til jeg finner et annet sted, melder flytting til bf med skriftlig brev som jeg tar med å leverer til han når vi treffes. Eneste måten jeg faktisk kan være sikker på at han får det og ikke bare kaster det hvis jeg sender i posten å finner på å si at jeg aldri har sendt noe brev.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...