Gå til innhold

Dere som har manmahjerte...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere ekstra hjerter for alt?

Flyktninghjerte?

Farhjerte?

Nabohjerte?

Godishjerte?

"Ahhh jeg har så vondt i godishjertet mitt, må gå å kjøpe en sjokolade"

Eller er manmahjerte et hjerte som vokser under graviditeten som en morkake? En ekstra klump kjøtt og muskler som blir værende etter fødsel?

Får man evt et nytt hjerte for hvert barn?

Dette var godt for "lageinnleggpådibhjertet mitt!"

Loggeravhjertet.

Anonymous poster hash: c4088...ff0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er manmahjerte?

Anonymous poster hash: c2877...dc2
Skrevet

Har definitivt godishjerte!!

Anonymous poster hash: 22315...57c

Skrevet

Hva er manmahjerte?

Nei, si det ;)

Trodde folk skulle "ta den" og at jeg slapp å rette, men den gang ei ;)

Manma er sikkert hjertet en mammahest har i manen? Noe i den duren...

Skrevet

Nei, si det ;)

Og... Egentlig glad Tlf min autokorrigerer mammahjerte til manma... den er ikke vant til sånt sludder ;)

Skrevet

Nei, si det ;)

Tenkte at når du var så dum at du ikke skjønner begrepet "mammahjerte", og hadde et behov for å harselere med andres bruk av et utrykk så kunne det jo hende du hadde misforstått utrykket... Og oppriktig lurte på hva et manmahjerte er. 

Skrevet

Jeg lurer på hvorfor enkelte henger seg sånn opp i bruken av ordet mammahjertet? Hvorfor bruker dere energi på at andre bruker dette ordet?

Anonymous poster hash: d49ad...585

Skrevet

Ja, faktisk. Ikke før døde ting som godis o.l, men har et hjerte for alle mennesker, dyr og planter. Jeg ser hvis de lider og det gjør meg vondt. Helt seriøst! Derfor er det også vondt for meg når folk snakker stygt om flyktninger osv.. Vi er bare mennesker.

Anonymous poster hash: e83e2...965

Skrevet

Høres slitsomt ut å være deg HI

Anonymous poster hash: 453d2...1f2

Skrevet

Jeg grøsser litt av uttrykket, men pleier ikke bry meg. Når noen derimot har mamma hjerte, da vrir det seg veldig og jeg får svært lyst å si noe. Skal man først ha mammahjerte, så la det være mammahjerte og ikke mamma hjerte.

Anonymous poster hash: ec9cb...206
Skrevet

Jeg grøsser litt av uttrykket, men pleier ikke bry meg. Når noen derimot har mamma hjerte, da vrir det seg veldig og jeg får svært lyst å si noe. Skal man først ha mammahjerte, så la det være mammahjerte og ikke mamma hjerte.

Så, da vrir det seg i sær skrivnings feil hjerte ? ;)

Skrevet

Har ikke mammahjerte.

Har sovehjerte. 🙊

Anonymous poster hash: 435d1...3d5

Skrevet

Jeg tror jeg har litt mammahjerte ja 🙈 er ikke så glad i det uttrykket jeg heller, men det tror jeg er pga dib. Det brukes for ofte og for ofte er det noen som reagerer negativt på det og det preger faktisk mitt forhold til uttrykket også. Jeg er så innmari lettpåvirkelig😂

Men jeg fikk mammahjertet mitt for i overkant av to år siden, det er fremdeles det samme hjertet som jeg alltid har hatt, men det føles som om det har vokst litt? Noen ting føler jeg og opplever jeg annerledes nå som jeg har blitt mamma. Og det må jo være mammahjertets feil?

Skrevet

Alt det går an å irritere seg over 😂

Jeg bruker det aldri selv, tror jeg, men jeg skjønner hva som menes når det blir brukt. Det er vel bare en annen måte å si at man bryr seg om andres barn på? Skjønner virkelig ikke hvorfor akkurat det uttrykket får så mye pes.

Jeg er SÅ glad for at jeg ikke har evnen til å la meg plages av den slags bagateller.

Skrevet

Gutten min  :hjerte:

Sovehjerte

Jobbehjerte

vennehjerte 

Familiehjerte

alt man skal irritere seg over sier bare jeg

Skrevet

Bedre å ha diverse hjerter, enn å være iskald som deg, hi

Anonymous poster hash: 3f996...135
Skrevet

Så, da vrir det seg i sær skrivnings feil hjerte ? ;)

Haha, JA!

Skrevet

Innrømmer at jeg blir provosert av begrepet. Jeg vet ikke helt hvorfor,men ordet blir ofte brukt i en sammenheng der en mor prøver å gjøre seg bedre på bekostning av andre. Som i den tråden med hun som fikk vondt i mamma hjertet(!) av å se naboens barn uten luer.

Den tråden var vel laget for å provosere...

Nei, ordet blir for feminint, søtt og klissete etter min smak. Snirklete bokstaver, veggord og shabby chic. Føles påtatt. Er oppbrukt.

Gjest Antarctica
Skrevet

Innrømmer at jeg blir provosert av begrepet. Jeg vet ikke helt hvorfor,men ordet blir ofte brukt i en sammenheng der en mor prøver å gjøre seg bedre på bekostning av andre. Som i den tråden med hun som fikk vondt i mamma hjertet(!) av å se naboens barn uten luer.

Den tråden var vel laget for å provosere...

Nei, ordet blir for feminint, søtt og klissete etter min smak. Snirklete bokstaver, veggord og shabby chic. Føles påtatt. Er oppbrukt.

Samme tenker jeg. Det er bare for å dyrke sin egen fortreffelighet som Ekstra Kjærlig Mor, i skarp kontrast til horden av tårnfrider man ser rundt seg.

Alle har vel hjerte for egne barn. Selv de mødrene som barnevernet fjerner ungene fra, elsker barna sine og savner dem etterpå. Det er ikke spesielt vanskelig å bli sentimental og bløthjertet når man ser et nusselig barn. Å være en kompetent forelder innebærer dessverre mer enn kun føleri.

Skrevet

De fleste av oss opplever at vi får et større og sterkere spekter av følelser etter vi har fått barn. Jeg har det. Gråt aldri før over tanken på at noen mødre der ute lever i frykt og elendighet med sine små barn. Det gjør jeg nå. Mammahjerte er en veldig enkel og forståelig måte å beskrive dette på.

Tenkte jeg skulle oppklare dette siden du ikke har fått med deg at det overhodet ikke er bokstavelig ment.

Ellers ha en fin dag.

Anonymous poster hash: dbf61...0dd

Skrevet

Jeg fniser, HI, i gjenkjennelse. Jeg synes også det er et merkelig uttrykk. 

Skrevet

Enig med HI, mammahjerte er et helt latterlig uttrykk, forøvrig på god linje med en del andre pinlige ord og uttrykk her inne. 

Anonymous poster hash: 4ba4c...4fa
Skrevet

Gutten min :hjerte:

Sovehjerte

Jobbehjerte

vennehjerte

Familiehjerte

alt man skal irritere seg over sier bare jeg

Jeg sa ikke ett eneste sted at jeg var irritert eller fullstendig opprørt. Jeg spurte noen spm.

Heia dib.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...