Gå til innhold

Ang cipralex. Nedtrapping før graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går i dag på 20mg dagen. Planlegger å begynne prøvingen etter jul. Hva er dine erfaringer? Hadde du bivirkninger? Hvor lang tid brukte du på nedtrappingen?

Anonymous poster hash: d15ae...378

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du snakket med lege om dette?

Er du sikker på at du er klar for å slutte, og er det riktig å få et barn akkurat nå mtp bakgrunnen for medisinen du går på?

Anonymous poster hash: c5b2a...545

Skrevet

Du må snakke med lege om seponering. Ikke spør her inne!

Jeg brukte med begge, men sluttet før fødsel. Etter nr 2 trengte jeg heller ikke begynne etterpå 😊 Med nr 1 begynte jeg 6 mnd eter fødsel ca. Gikk helt fint.

Anonymous poster hash: bdaa4...e03

Skrevet

Jeg trappet nedto mnd før fødsel og fikk alvorlig fødselsdepresjon. Ble rådet på det sterkeste av jordmor til å kutte cipralexen (som jeg brukte daglig i 3 år) for å kunne amme 'risikofritt'. Dummeste jeg har gjort. Brukte 9 mnd på å komme meg utav depresjonen. Ikke fikk jeg ammet pga lite melk og baby som ikke tok puppen. Gikk over til mme da baby var 6 uker og begynte på medisin igjen. Jenta mi ble mett og glad og sov godt og lenge. Nå er hun en sunn og sterk 3åring. Er 3 mnd gravid og skal IKKE gjøre samme 'tabbe' som sist.

Skrevet

Har du snakket med lege om dette?

Er du sikker på at du er klar for å slutte, og er det riktig å få et barn akkurat nå mtp bakgrunnen for medisinen du går på?

Anonymous poster hash: c5b2a...545

Skal inn snart for si at jeg ønsker å trappe ned. Men veldig spent...

Skrevet

Du kan gå på cipralex selv om du er gravid. Jeg trappet ned fra 20 mg til 10 mg. Gikk helt fint.

Anonymous poster hash: f1d6b...fc4
Skrevet

Du kan gå på cipralex selv om du er gravid. Jeg trappet ned fra 20 mg til 10 mg. Gikk helt fint.

Anonymous poster hash: f1d6b...fc4

Men kan ikke barnet bli veldig preget av det? Synes å ha lest om det

Skrevet

Men kan ikke barnet bli veldig preget av det? Synes å ha lest om det

Barnet kan få abstinenser om man fortsatt bruker det ved fødsel. Man skal selvfølgelig prøve å slutte iløpet av svangerskapet. Så å si at man kan bruke det ved graviditet er selvfølgelig helt feil og ikke opp til den som svarte dette.

Anonymous poster hash: bdaa4...e03

Skrevet

Tryggmammamedisin.no

Anonymous poster hash: 99f23...2bc

Skrevet

Det er mye lurere å søke på relis enn å spørre her...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...