Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2016 #1 Skrevet 15. oktober 2016 Får av og til inntrykk av at mange tror det må være mindre kjærlighet i store, dyre hjem enn i mindre leiligheter/hus. Det kommer av uttrykk som 'de jobber sikkert ræva av seg', 'sannsynligvis au-pair som har ungene der ja' eller at en følger med på om de deltar på dugnad, baker osv. Er det noe i dette tror dere? Blir de rike for opptatt med sitt? Anonymous poster hash: 3d301...581
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2016 #2 Skrevet 15. oktober 2016 Ja, selvfølgelig. Kjærlighet kan alltid måles i kvadratmeter. I de små bungalowene i Afrika er det mest konsentrert kjærlighet i verden. Anonymous poster hash: f9f93...bf4
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2016 #3 Skrevet 15. oktober 2016 Vel jeg tror det er mindre kjærlighet i store familier, selv har jeg 5 søsken og jeg har alltid følt meg alene fordi i det passelige hjemmet i størrelse - var det vel litt lite rom og tid til kjærlighet for barna til tross for st min mor hver hjemme til alle hadde begynt på skole. Tror ikke størrelsen på selve huset har noe å si. Ei heller at de jobber. Det som har le å si er at når de først er sammen ser de og bruker tid sammen med barna Anonymous poster hash: 92060...063
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2016 #4 Skrevet 15. oktober 2016 Størrelsen på huset har da vel overhode ikke noe å si! Har erfart at enten vi bodde trangt eller romslig, så var det alltid masse omsorg fra foreldrene mine. Vi bor romslig nå og vi har hele tiden brukt masse tid på barnet vårt. I tillegg til at hun har det hun trenger av mat, klær i god kvalitet osv, så får hun samvær, prat, opplevelser av ymse slag og masse av tiden vår. Anonymous poster hash: dc2f4...b89
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2016 #5 Skrevet 15. oktober 2016 Definer "Stort" da, tenker du i kvm? Over 300 kvm og dyrt slik at bare karrierefolk kan bo der...!??! Foreldrene tjener 2 mill hver i sine lederjobber slik at de jobber 20 timer i døgnet og det ikke er tid til kjærlighet? Anonymous poster hash: 903ac...8c2
Firekids Skrevet 15. oktober 2016 #6 Skrevet 15. oktober 2016 Artig. Jeg tror både fornuft og kjærlighet er sånn passe jevnt fordelt. Rike/store hus har vel ofte mer enn økonomiske ressurser? Mer barnevern i ressurssvake hjem?
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2016 #7 Skrevet 15. oktober 2016 Tror ikke det har noen sammenheng i det hele tatt, husstørrelse og kjærlighet. Man kan finne elendige foreldre overalt og fantastiske foreldre overalt. Anonymous poster hash: 6da5b...2aa
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2016 #8 Skrevet 15. oktober 2016 Jeg vokste opp et meget stort hus i en rik familie. Det var mye kjærlighet, er det fortsatt, foreldrene mine er varme, omsorgsfulle mennesker. Anonymous poster hash: 9f71a...02c
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2016 #9 Skrevet 15. oktober 2016 Jeg vet om en. De har mange barn,stort hus, er rike...men barna blir ikke prioritert annet enn det som synes på utsiden..de er med på fritidsaktiviteter. Oppførselen til barna avslører en god del. Anonymous poster hash: 1dbbb...a7f
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2016 #10 Skrevet 15. oktober 2016 Artig. Jeg tror både fornuft og kjærlighet er sånn passe jevnt fordelt. Rike/store hus har vel ofte mer enn økonomiske ressurser? Mer barnevern i ressurssvake hjem? Eller som så mange i dag: jævlig mye gjeld 😂 Anonymous poster hash: 1df26...c2c
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2016 #11 Skrevet 15. oktober 2016 Selvfølgelig ikke, det er i små trange leiligheter hvor alle går oppå hverandre og irritere hverandre det er lite kjærlighet.... Anonymous poster hash: a455e...9a2
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2016 #12 Skrevet 16. oktober 2016 Jeg vet om en. De har mange barn,stort hus, er rike...men barna blir ikke prioritert annet enn det som synes på utsiden..de er med på fritidsaktiviteter. Oppførselen til barna avslører en god del. Anonymous poster hash: 1dbbb...a7f Hvordan oppførsel har barna i forhold til andre barn? Anonymous poster hash: 95700...910
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2016 #13 Skrevet 16. oktober 2016 Vel jeg tror det er mindre kjærlighet i store familier, selv har jeg 5 søsken og jeg har alltid følt meg alene fordi i det passelige hjemmet i størrelse - var det vel litt lite rom og tid til kjærlighet for barna til tross for st min mor hver hjemme til alle hadde begynt på skole. Tror ikke størrelsen på selve huset har noe å si. Ei heller at de jobber. Det som har le å si er at når de først er sammen ser de og bruker tid sammen med barna Anonymous poster hash: 92060...063 Moren din gikk jo til og med hjemme og glodde. Hva mer mener du de burde ha gjort? Satt deg alene på pidestall? Anonymous poster hash: dda37...32a
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2016 #14 Skrevet 16. oktober 2016 Tja, vi bor på ca 350 kvm, har to biler og ganske god råd, men ungene er jo fortsatt det viktigste i livet vårt. Jeg har ikke inntrykk av at noen av dem føler seg uønsket, og vi tilbringer mye tid sammen med dem Anonymous poster hash: ab4ba...b29
Mostly Harmless Skrevet 16. oktober 2016 #15 Skrevet 16. oktober 2016 Moren din gikk jo til og med hjemme og glodde. Hva mer mener du de burde ha gjort? Satt deg alene på pidestall? Anonymous poster hash: dda37...32a Det er fullt mulig å være til stede uten å gi barna oppmerksomhet og god omsorg. Hvis mor bare gikk hjemme og "glodde", kunne hun kanskje ikke gjerne vært i jobb uten at barna hadde blitt noe dårligere skjøttet? Å være mye sammen er ikke det samme som å ha godt samvær.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2016 #16 Skrevet 16. oktober 2016 Men et stort hus på bygda koster jo like mye som en liten leilighet i Oslo, så da må jo alle som har dyre boliger jobbe ræva av seg og ha au pair, uavhengig av størrelsen på boligen. Anonymous poster hash: 23870...74d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå