Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2016 #1 Skrevet 15. oktober 2016 Jeg har en nabo som er alenemor til to. Hun er ikke den smarteste kniven i skuffen, men i dag ser jeg at begge ungene er ute uten lue. Det blåser en kald vind og de små ørene er blå frosne. De har ofte dårlige klær, som regel ute tøy fra HM og Sparkjøp, men de er i hvert fall hele og rene, men i dag burde de ha luer på seg. Kanskje jeg kan ta en tilfeldig tur ut og foreslå at de går inn og tar på lue? Eller blir det frekt? Det er jo ganske mørkt nå og de burde heller ikke være ute så seint? Anonymous poster hash: 61ca0...6f7
Gjest Muji81 Skrevet 15. oktober 2016 #2 Skrevet 15. oktober 2016 Blåfrosne ører altså. Selv idiotunger pleier å merke når de blir kalde, så tror du kan gå vekk fra vinduet. Håper du ikke faller slik at en skarp kniv stikker deg i mammahjertet. Det ville vært veldig synd.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2016 #3 Skrevet 15. oktober 2016 Du hadde meg helt til du kritiserer tøy fra HM og sparkjøp. Er vel greit det vel? Anonymous poster hash: f8ef6...ae5
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2016 #4 Skrevet 15. oktober 2016 Smarteste kniven i skuffen, faktisk😂 Anonymous poster hash: a264c...0e1
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2016 #5 Skrevet 15. oktober 2016 Du hadde meg helt til du kritiserer tøy fra HM og sparkjøp. Er vel greit det vel? Anonymous poster hash: f8ef6...ae5 Hun mistet meg egentlig allerede ved "mamma hjertet" (ikke en gang "mammahjertet"), men jeg sluttet å lese ved "hun er ikke den smarteste kniven i skuffen". At det går an! Anonymous poster hash: 4cd3c...867
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2016 #6 Skrevet 15. oktober 2016 Når ble det GALT å bruke klær fra HM og SparKjøp? Anonymous poster hash: c3b70...d38
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2016 #7 Skrevet 15. oktober 2016 Jeg har en nabo som er alenemor til to. Hun er ikke den smarteste kniven i skuffen, men i dag ser jeg at begge ungene er ute uten lue. Det blåser en kald vind og de små ørene er blå frosne. De har ofte dårlige klær, som regel ute tøy fra HM og Sparkjøp, men de er i hvert fall hele og rene, men i dag burde de ha luer på seg. Kanskje jeg kan ta en tilfeldig tur ut og foreslå at de går inn og tar på lue? Eller blir det frekt? Det er jo ganske mørkt nå og de burde heller ikke være ute så seint? Anonymous poster hash: 61ca0...6f7 [/ Hvorfor tenker du det er feil med utetøy fra HM og sparkjøp? Som du skrev er klærne hele og rene, så det er greit. Pleier de også å passe og å være varmt nok? Hvis dagen i dag er eneste dagen du har sett dem ute uten lue tenker jeg ikke at det er noe å henge seg opp i. Men om de ikke er kledd for været ofte er det en berettiget bekymring. Anonymous poster hash: 63e00...478
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2016 #8 Skrevet 15. oktober 2016 Mamma hjertet ? Smarteste kniven i skuffen? Klær fra hm og sparkjøp ? Altså alle de tingene der er nok til å dømme deg , på samme måte du dømmer naboen. Anonymous poster hash: 81836...735
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2016 #9 Skrevet 15. oktober 2016 Hvis du skal bruke uttrykk for å si noe om hvor dumme folk er, så må du først lære deg uttrykkene. Ellers virker du litt dum selv. Anonymous poster hash: 3185a...8dc
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2016 #10 Skrevet 15. oktober 2016 Det er jo ikke jeg som er dum her? Jeg ser ikke hva jeg har skrevet feil heller, men det er jo ikke det som er viktig. Ungene bør jo ha klær som tåler litt og det gjør jo ikke de billigste dressene fra HM og Sparkjøp. Du ser aldri de er best i test noe sted. Det går ofte litt på halv snei der borte, og jeg syns at man må sørge for at ungene har nok klær på seg. Jeg har heller ikke sagt at de er idiot unger. Det er jo bare slemt. Det er ikke deres skyld at moren ikke klarer å holde på en mann og har dårlig råd. Hi Anonymous poster hash: 61ca0...6f7
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2016 #11 Skrevet 15. oktober 2016 Det er jo ikke jeg som er dum her? Jeg ser ikke hva jeg har skrevet feil heller, men det er jo ikke det som er viktig. Ungene bør jo ha klær som tåler litt og det gjør jo ikke de billigste dressene fra HM og Sparkjøp. Du ser aldri de er best i test noe sted. Det går ofte litt på halv snei der borte, og jeg syns at man må sørge for at ungene har nok klær på seg. Jeg har heller ikke sagt at de er idiot unger. Det er jo bare slemt. Det er ikke deres skyld at moren ikke klarer å holde på en mann og har dårlig råd. Hi Anonymous poster hash: 61ca0...6f7 [/ Her lukter det fisk i mosen Smarteste kniven du... Anonymous poster hash: a35cf...5ec
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2016 #12 Skrevet 15. oktober 2016 Hahaha. Og du er den lureste gaffelen i skuffen??? Hysterisk festlig når folk skal stemple folk som dumme og bommer slik. Anonymous poster hash: cd26d...fad
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2016 #13 Skrevet 15. oktober 2016 Hi, det heter "den skarpeste kniven i skuffen"... Og klærne de har er vel helt knall nå, hva vet du om hva de har under? Og er det mange minus ute? De var ute og lekte, da holdt de nok varmen greit nok. Litt kalde ører i dag skader ikke, synes heller det var flott at hun tok de med seg ut i det været du beskriver. Jeg er for lat til sånt, er været surt blir vi inne.. Men ungen her hadde nok også satt pris på lek og morro utendørs. Anonymous poster hash: 084ac...77f
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2016 #14 Skrevet 15. oktober 2016 Jeg vokste opp med en alenefar. Dere aner ikke hvor mange mammaer som stod på trappa si og lurte på hvor lua, skjerfet, jakken min var, om jeg hadde gress meg og pusset tennene.Jeg kan ikke huske at jeg noen gang gikk rundt å frøs, men jeg kunne huske hvor fælt det var å aldri være bra nok for disse nabodamene. Jeg hadde verdens beste pappa, og verdens beste oppvekst selv om jeg alltid var bustete på håret. Og jeg hadde aldri hull i tennene. Anonymous poster hash: 616c9...d72
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2016 #15 Skrevet 15. oktober 2016 Du kan gjerne ta en tur ut og bare spørre om ikke det er kaldt uten lue.. Ift billige klær, har du større barn så kan kanskje de arve tøy etter dine barn? Enig med deg at det er viktig å passe på. Ordtaket er jo; Det skal en landsby til for å oppdra et barn Anonymous poster hash: 7e7a2...8c7
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2016 #16 Skrevet 15. oktober 2016 Hahaha... Nesten godt forsøk på trolleri, trollera. Ble litt for åpenlys. Anonymous poster hash: e1d05...5cf
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2016 #17 Skrevet 15. oktober 2016 Det er jo ikke jeg som er dum her? Jeg ser ikke hva jeg har skrevet feil heller, men det er jo ikke det som er viktig. Ungene bør jo ha klær som tåler litt og det gjør jo ikke de billigste dressene fra HM og Sparkjøp. Du ser aldri de er best i test noe sted. Det går ofte litt på halv snei der borte, og jeg syns at man må sørge for at ungene har nok klær på seg. Jeg har heller ikke sagt at de er idiot unger. Det er jo bare slemt. Det er ikke deres skyld at moren ikke klarer å holde på en mann og har dårlig råd. Hi Anonymous poster hash: 61ca0...6f7 Her mista du meg fullstendig. Det er åpenbart hvem som ikke er den skarpeste kniven i skuffen. Og det er ikke naboen din for å si det sånn. Anonymous poster hash: 32f13...3c1
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2016 #18 Skrevet 15. oktober 2016 Det er jo ikke jeg som er dum her? Jeg ser ikke hva jeg har skrevet feil heller, men det er jo ikke det som er viktig. Ungene bør jo ha klær som tåler litt og det gjør jo ikke de billigste dressene fra HM og Sparkjøp. Du ser aldri de er best i test noe sted. Det går ofte litt på halv snei der borte, og jeg syns at man må sørge for at ungene har nok klær på seg. Jeg har heller ikke sagt at de er idiot unger. Det er jo bare slemt. Det er ikke deres skyld at moren ikke klarer å holde på en mann og har dårlig råd. Hi Anonymous poster hash: 61ca0...6f7 Klarte du ikke å hoste opp noe bedre enn dette? Du skjønner vel at du dro den litt langt når du faktisk ikke "skjønner" hva som er feil i innlegget ditt? Anonymous poster hash: c2169...9a5
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2016 #19 Skrevet 15. oktober 2016 Ikke bra med unger ute uten noe på ørene nå, men jeg tror de overlever. Jeg pleier ikke kommentere språk, for jeg vet at enkelte har utfordringer de ikke kan noe for. MEN når du bruker uttrykket "smarteste kniven i skuffen", så tipper jeg at du kanskje selv heller ikke er den "skarpeste kniven i skuffen"? MEN det er bra å føle omsorg overfor andre barn enn dine egne da! Anonymous poster hash: 4a934...8cb
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2016 #20 Skrevet 15. oktober 2016 Jeg sendte ut barna mine i bergans og fjellsko fra north face. De hadde heller ikke lue Skyt meg Anonymous poster hash: 2685c...e85
Mamma_til_2 Skrevet 15. oktober 2016 #21 Skrevet 15. oktober 2016 Jeg sendte ut barna mine i bergans og fjellsko fra north face. De hadde heller ikke lue Skyt meg Anonymous poster hash: 2685c...e85 Neida du er safe de hadde jo ikke klær fra hm og sparkjøp 😁😁😁 Hi du er på viddene her, klærne fra hm og sparkjøp er helt ok de, luebruk er ikke noe og henge seg opp i.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2016 #22 Skrevet 15. oktober 2016 Innlegget ditt gir inntrykk av at du troller, Hi, spesielt med svaret du ga senere i tråden. Mammahjertet skrives i ett ord. Uttrykket du beskriver naboen med er "ikke den skarpeste kniven i skuffen". Du sier at HM og Sparkjøp sine uteklær ikke har vært best in test. Er du så ignorant at du ikke forstår at ikke alle har råd til "best in test" og tidvis latterlig dyre klær? Av og til er godt nok bra nok. Om du mot formodning ikke er et troll, og du har helt andre og større bekymringer rundt disse barnas velferd, da får du heller ta en telefon til barnevernet. Men de grunnene du nevner her er ikke grunn til å være særlig bekymret. Her jeg bor var det mye kaldere i går enn i dag, men det blåste mer i dag. Mange som bommet på påkledningen her i går og i dag, med litt for lite i går og litt for mye i dag. Men det er plussgrader ute, det er ingen fare å ev. bli litt kaldt. Hadde barna gått uten luer i mange minusgrader, da kunne du heller blitt litt bekymret. Men om det var en engangshendelse så hadde heller ikke det vært noen krise. Bare av nysgjerrighet - hvilke klær (og prisklasse) mener du barn må ha på tøy for at det skal være bra nok? Anonymous poster hash: 69ea5...a8c
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2016 #23 Skrevet 15. oktober 2016 Anonymous poster hash: e7f31...9e1
sug lut Skrevet 15. oktober 2016 #24 Skrevet 15. oktober 2016 Oj, fra HM og Sparkjøp? Ring barnevernsvakta!
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2016 #25 Skrevet 15. oktober 2016 Oj, fra HM og Sparkjøp? Ring barnevernsvakta! Egentlig burde barnevernet stå vakt utenfor slike butikker, så hadde de fått huket inn alle ubrukelige foreldre ganske fort. Anonymous poster hash: 74527...a7b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå