Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2016 #1 Skrevet 15. oktober 2016 Min samboer hadde en for mange år siden, at man kan ha egen scanner og scanne varene i butikkene selv. Men nå finnes det SUKK... (for flere år siden, men bare for å starte tråden liksom). Har du noen gode idéer du aldri kommer til å sette til live? Er sikkert mange som kunne blitt søkkrike, hadde de bare satset! Selv tør jeg ikke Kommer stadig på nye idéer, men glemmer dem. Anonymous poster hash: c2f59...014
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2016 #2 Skrevet 15. oktober 2016 Vil være dumt av de som har slike ideer å skrive dem her - da vil det jo være noen andre som snapper dem opp Anonymous poster hash: 96731...9df
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2016 #3 Skrevet 15. oktober 2016 Da jeg fikk min første mobiltelefon i 1999, tenkte jeg at det hadde vært snasent å kunne bruke den til flere ting, for eksempel ta bilder eller betale i butikken... 😄 Anonymous poster hash: bb25e...dc3
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2016 #4 Skrevet 15. oktober 2016 Vil være dumt av de som har slike ideer å skrive dem her - da vil det jo være noen andre som snapper dem opp Anonymous poster hash: 96731...9df Samme det vel, hvis man ikke har tenkt til å gjøre noe med det selv? Anonymous poster hash: c2f59...014
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2016 #5 Skrevet 15. oktober 2016 Da jeg fikk min første mobiltelefon i 1999, tenkte jeg at det hadde vært snasent å kunne bruke den til flere ting, for eksempel ta bilder eller betale i butikken... Anonymous poster hash: bb25e...dc3 Og så kom det Artig! Anonymous poster hash: c2f59...014
Gjest Muji81 Skrevet 15. oktober 2016 #6 Skrevet 15. oktober 2016 Jeg fikk en skikkelig god idé som jeg delte med mannen. Noen burde laget en sjekkeapp for pokemon-brukere. Litt som Tinder. Mannen kommenterte tørt at det kom nærmest umiddelbart etter at pokemon ble populært igjen.. Tror det er slik med mange gode ideer. Det sitter en kineser og produserer det mens vi skriver om det.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2016 #7 Skrevet 15. oktober 2016 Jeg fikk en skikkelig god idé som jeg delte med mannen. Noen burde laget en sjekkeapp for pokemon-brukere. Litt som Tinder. Mannen kommenterte tørt at det kom nærmest umiddelbart etter at pokemon ble populært igjen.. Tror det er slik med mange gode ideer. Det sitter en kineser og produserer det mens vi skriver om det. Sikkert. Kanskje vi får tankene/idéene våre alle sammen fra en felles idébase. Anonymous poster hash: c2f59...014
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2016 #8 Skrevet 15. oktober 2016 Jeg har en idé som jeg så vidt jeg kan se ikke er produsert før. Er i kontakt med de som har peiling på sånt for å sjekke om det er liv laga, og hva som eventuelt er veien videre. Spennende! De fleste gode idéer er jo utrolig enkle, så det er bare å starte med å tenke "det kunne jeg tenkt meg!" Anonymous poster hash: d0c93...04d
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2016 #9 Skrevet 15. oktober 2016 Da jeg fikk min første mobiltelefon i 1999, tenkte jeg at det hadde vært snasent å kunne bruke den til flere ting, for eksempel ta bilder eller betale i butikken... 😄 Anonymous poster hash: bb25e...dc3 Hehe. Det tenkte jeg også en gang jeg stod drita full på bensinstasjinen for ca 15 år siden. Husker jeg hadde et langt foredrag til han som stod i kassa om hvordan det skulle gått an å betale med telefonen. Jeg demonstrerte også flere ganger ved å scanne tlf. Så spurte jeg: funket det? Gjorde ikke det. Men fikk til slutt colaflasken gratis og var kjempe fornøyd. Anonymous poster hash: 9d546...c4c
Miss Honey Skrevet 15. oktober 2016 #10 Skrevet 15. oktober 2016 Jeg sa også da jeg fikk min første telefon i 1999 at "når jeg blirvoksen skal jeg finne opp mobil med kamera!" Hehe..men garantert at det allerede var i gang så hadde nok ikke fåttpatenten om noen avisa hadde prøvd. Noen var nok enda tidligere ute. Tenker at ting tar tid å produsere og lage og få ut i butikkene. Husker også jeg tenkte på at mobilene ble bare glattere og finere og knappene flatere, tenkte at det til slutt ikke ville være knapper og hvor langt kan det gå liksom. Så da tenkte jeg at til slutt kommer mobilene bare til å være en glasskjerm.. så jeg forutså iPhonen altså👍🏻
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2016 #11 Skrevet 15. oktober 2016 Har vel ikke noen strålende ide som kan la seg gjennomføre uten seriøse gjennomarbeidinger først, men jeg har observert et par ting i utlandet som jeg aboslutt ikke fatter at vi ikke har her i Norge. Ser ikke at folk har kjøpt dette fra utlandet heller noe sted. SÅ den dagen jeg får tilbake helsa mi, så vet jeg jo hva jeg skal starte opp med! Anonymous poster hash: 3ae49...47e
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2016 #12 Skrevet 15. oktober 2016 Sikkert. Kanskje vi får tankene/idéene våre alle sammen fra en felles idébase. Anonymous poster hash: c2f59...014 Nr. to igjen her. Det med en felles idébase tror jeg det er noe i. Jeg fikk for en del år siden en idé om et bokprosjekt, flere bøker, helt spesifikke handlinger og karakterer. Han jeg var sammen med den gangen sa "dette må du bare gjøre!". Men så var livet mitt ikke helt der at jeg hadde overskudd til det, men tanken ble liggende og ulme. Få år senere 2-4? kom første bok ut i en identisk bokserie som har gitt den forfatteren stor suksess. Nesten litt spooky. Jeg vet også helt sikkert at min eks aldri sa dette til noen og har heller ingen felles bekjente med den forfatteren. Jeg sa det heller ikke til noen andre enn min eks. Når ideene var så identiske så tror jeg at det må være noe i det med den idébasen Anonymous poster hash: 96731...9df
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2016 #13 Skrevet 16. oktober 2016 Har hatt MASSE sånne gode ideer, som har ligget på is inni hodet mitt lenge nok til at noen andre kom på dem også. Man må bare gjøre det med én gang tror jeg, eller se tåle å se at crediten for ideen går til noen andre... Anonymous poster hash: 2f42a...426
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2016 #14 Skrevet 16. oktober 2016 F eks ideen om å skrive den sanne historien, nådeløs ærlig med navn og alt, om mitt eget liv. Og gi det ut som roman. Men jeg slo det fra meg; tenkte at forlaget ville nekte og at eksen min ville saksøke. Og se så hva Knausern klarte... Anonymous poster hash: 2f42a...426
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2016 #15 Skrevet 16. oktober 2016 Ja jeg hadde en god ide, satte den ut i liv, søkte om patent og fikk det i Europa, Australia, Saudi-Arabia, USA og Canada. Har solgt patententen og produktet for et par år siden til en industriell aktør, og sitter igjen med en god slump penger som gjør at jeg ikke trenger å jobbe mer. Men å ikke jobbe er uaktuelt så nå holder jeg på som investor i grunderselskaper. Anonymous poster hash: 77d8a...d7c
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2016 #16 Skrevet 16. oktober 2016 Ja jeg hadde en god ide, satte den ut i liv, søkte om patent og fikk det i Europa, Australia, Saudi-Arabia, USA og Canada. Har solgt patententen og produktet for et par år siden til en industriell aktør, og sitter igjen med en god slump penger som gjør at jeg ikke trenger å jobbe mer. Men å ikke jobbe er uaktuelt så nå holder jeg på som investor i grunderselskaper. Anonymous poster hash: 77d8a...d7c Så bra! Regner med at du ikke vil si hva ideen din gikk ut på. Men var det en lang prosess mtp. å lage prototype (om du måtte det), søke patent osv. Kostet det mye? Anonymous poster hash: 96731...9df
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2016 #17 Skrevet 16. oktober 2016 Så bra! Regner med at du ikke vil si hva ideen din gikk ut på. Men var det en lang prosess mtp. å lage prototype (om du måtte det), søke patent osv. Kostet det mye? Anonymous poster hash: 96731...9df Vi har utviklet en software og den tok det 4 år å utvikle og det ble gjort sammen med en industriell aktør og med Innovasjon Norge via et IFU prosjekt. Å søke patent er en langvarig prosess, men det viktigste er å sende inn en foreløpig patentsøknad (er ikke sikker på det norske navnet) som gir deg ett år på å sende inn fullstendig patent søknad. Dette gjøres for å registrere patentsøknad før andre kommer med en søknad på det samme. Man må også vurdere hva man skal legge med i patententen da en patent er offentlig, vi valgte å holde algoritmen som en forretningshemmelighet og patenterte alt annet. For å få patent (vi hadde to pateter) i alle landene tok prosessen 4 år og vi måtte gå flere runder med tilsvar før vi fikk patententen. Kostnadsmessig har vi brukt ca 1,8 millioner kr på de to patententen og mye er da til patentadvokatene vi har brukt her imorgen og i USA. I tillegg kommer en avgift pr patent pr land pr år. Anonymous poster hash: 77d8a...d7c
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2016 #18 Skrevet 16. oktober 2016 Utleiefirma på et etablert "sydensted" med mange småbarnsforeldre. Ville leid ut alderstilpassede pakker med sikker, bakovervendt bilstol, spisestol eller vippestol (til de med leiligheter), vogn med ordentlige hjul og liggestilling og reiseseng som var ren og pen. Ferdig levert på hotellet. Savnet dette da vi hadde små barn. Anonymous poster hash: a4074...fd8
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2016 #19 Skrevet 16. oktober 2016 Utleiefirma på et etablert "sydensted" med mange småbarnsforeldre. Ville leid ut alderstilpassede pakker med sikker, bakovervendt bilstol, spisestol eller vippestol (til de med leiligheter), vogn med ordentlige hjul og liggestilling og reiseseng som var ren og pen. Ferdig levert på hotellet. Savnet dette da vi hadde små barn. Anonymous poster hash: a4074...fd8 Gjør det! Anonymous poster hash: 2f42a...426
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå