Gå til innhold

Er dette ok ? Finn.no


Anbefalte innlegg

Skrevet

Sendte mail 30 sekunder etter at annonse ble lagt ut og sa at jeg var interessert dersom varen var ledig. 

 

Fikk bekreftet at den ikke var solgt, og spurte om hun kunne sende mot at jeg betalte frakt (en jakke) 

 

Fikk svar at hun sender helst ikke, hvor jeg da umiddelbart spurte hvor hun bor (har familie i den byen, slik at henting går greit)  Adresse var ikke oppgitt.  

 

 

 

Fikk da ikke noe svar. Og nå har hun satt den som solgt.  

Det står ikke noe i annonsen at den ikke kan sendes, og siden jeg skjønner at mange synes det er best at varen hentes, spurte jeg om adressen slik at vi kunne hente likevel.  

 

Er det greit å bare stoppe midt i en dialog og ignorere meldingene ? 

Jeg hadde ihvertfall forventet et svar at : Beklager, nå fikk jeg et høyere bud eller det er mange som er interessert så jeg selger til den som henter først. 

 

Synes det er litt ufint å bare ignorere. 



Anonymous poster hash: 50d6c...16e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

 

Sendte mail 30 sekunder etter at annonse ble lagt ut og sa at jeg var interessert dersom varen var ledig. 

 

Fikk bekreftet at den ikke var solgt, og spurte om hun kunne sende mot at jeg betalte frakt (en jakke) 

 

Fikk svar at hun sender helst ikke, hvor jeg da umiddelbart spurte hvor hun bor (har familie i den byen, slik at henting går greit)  Adresse var ikke oppgitt.  

 

 

 

Fikk da ikke noe svar. Og nå har hun satt den som solgt.  

Det står ikke noe i annonsen at den ikke kan sendes, og siden jeg skjønner at mange synes det er best at varen hentes, spurte jeg om adressen slik at vi kunne hente likevel.  

 

Er det greit å bare stoppe midt i en dialog og ignorere meldingene ? 

Jeg hadde ihvertfall forventet et svar at : Beklager, nå fikk jeg et høyere bud eller det er mange som er interessert så jeg selger til den som henter først. 

 

Synes det er litt ufint å bare ignorere. 

 

Anonymous poster hash: 50d6c...16e

 

Ufint, ja. Lovlig, som ikke i strid med de norske lovene? Ja. Sorry. Vi kan ikke forby folk å være ufine. Det... kan vi derimot lære de oppvoksende generasjoner å ikke være.

 

Anonymous poster hash: 1f039...3c0

Skrevet

Ingen regler på Finn dessverre, avtalte henting med en mann neste dag, han sa ikke at det hastet ellers kunne jeg henter samme dag. Svarer ikke neste dag når jeg vil avtale tidspunkt, sender melding senere om at den var solgt til en som kunne hente fortere.

Skrevet

Det er ufint, ja, men som andre skriver, ikke ulovlig. Det er ulovlig å trekke seg fra et avtalt salg, men også det er det vanskelig å gjøre noe med. 



Anonymous poster hash: 92ac3...420
Skrevet

Det der har jeg opplevd MANGE ganger.. blir så jævlig sur, hender jeg sender en frekk melding, men de bryr seg nok ikke :D 

Drittsekker... det verste er de som ser du har lagt ut "ønskes kjøpt"-annonse, tar kontakt og sier de har en vare for å ikke svare på 1 døgn og plutselig svare "sorry, den ble solgt". Altså.. HÆ? Hva er det for en uoppdragenhet egentlig? Og det er faktisk folk i 50-60-års alderen også..... Ikke bare yngre

Skrevet

Argh ! Ja vet at det ikke er ulovlig, men synes det er så frekt. 

Føler meg som en verdiløs idiot som ikke er verdt å ofre et svar engang. 

 

Søkte henne opp også, og hun er advokat...

 

 

HI 



Anonymous poster hash: 50d6c...16e
Skrevet

Du overlever ikke lenge på finn hvis du tar dette så tungt. Jeg er en ivrig finn bruker og har opplevd litt og hvert. Har til og med blitt truet med litt av hvert. Jeg velger heller å selge til en som kan stå på døra mi den neste timen enn en som kanskje har tid til å møte meg i en annen by etter jobb. Dette kommer ofte ikke frem med en gang heller.

 

Du må bare la det prelle av deg rett og slett. Jeg har funnet mange skatter på finn og møtt mange frekke folk på veien.

 

Anonymous poster hash: 7c0fd...f16

Skrevet

Du overlever ikke lenge på finn hvis du tar dette så tungt. Jeg er en ivrig finn bruker og har opplevd litt og hvert. Har til og med blitt truet med litt av hvert. Jeg velger heller å selge til en som kan stå på døra mi den neste timen enn en som kanskje har tid til å møte meg i en annen by etter jobb. Dette kommer ofte ikke frem med en gang heller.

 

Du må bare la det prelle av deg rett og slett. Jeg har funnet mange skatter på finn og møtt mange frekke folk på veien.

 

Anonymous poster hash: 7c0fd...f16

Joda skjønner det.  

Har solgt masse på finn oppigjennom årene, men oppfører meg alltid høflig og holder avtaler.  Også på "gis bort" synes jeg det er viktig å følge førstemann til mølla prinsippet, selv om det i et tilfelle medførte at noen hyller ble stående i garasjen i 2 uker før de ble hentet.  

JEG synes det er viktig å være ryddig, og forventer av oppegående selgere at de er det samme tilbake.  Jeg har ikke kjøpt så mye tidligere da, mest solgt.  

 

 

HI

 

 

 

Anonymous poster hash: 50d6c...16e

Skrevet

Finn.no er et lovløst samfunn..

 

Jeg tror aldri på et salg før personen står ved døra. Gjerne en time etter avtalt tidspunkt..

 

Siden det er så mange useriøse så holder jeg aldri av. Den som kan hente først får den.

Skrevet

Finn.no er et lovløst samfunn..

 

Jeg tror aldri på et salg før personen står ved døra. Gjerne en time etter avtalt tidspunkt..

 

Siden det er så mange useriøse så holder jeg aldri av. Den som kan hente først får den.

Sant.. jeg foretrekker å sende (selvsagt forskuddsbetaling)

 

Anonymous poster hash: 52db4...f07

Skrevet

 

Joda skjønner det.

Har solgt masse på finn oppigjennom årene, men oppfører meg alltid høflig og holder avtaler. Også på "gis bort" synes jeg det er viktig å følge førstemann til mølla prinsippet, selv om det i et tilfelle medførte at noen hyller ble stående i garasjen i 2 uker før de ble hentet.

JEG synes det er viktig å være ryddig, og forventer av oppegående selgere at de er det samme tilbake. Jeg har ikke kjøpt så mye tidligere da, mest solgt.

 

 

HI

 

 

 

Anonymous poster hash: 50d6c...16e

Forsåvidt enig! Men akkurat når det gjelder 'gi bort' så gir jeg bort til den som kan hentes kjappest, forgjeves velger som regel å gi bort ting jeg ønsker å kvitte meg med litt kjapt! Det er gjerne situasjoner hvor feks en seng skal ut fordi det står en annen i stua som skal inn på det rommet..

 

 

 

Anonymous poster hash: c3224...9c7

Skrevet

Sendte mail 30 sekunder etter at annonse ble lagt ut og sa at jeg var interessert dersom varen var ledig.  Fikk bekreftet at den ikke var solgt, og spurte om hun kunne sende mot at jeg betalte frakt (en jakke)  Fikk svar at hun sender helst ikke, hvor jeg da umiddelbart spurte hvor hun bor (har familie i den byen, slik at henting går greit)  Adresse var ikke oppgitt.     Fikk da ikke noe svar. Og nå har hun satt den som solgt.  Det står ikke noe i annonsen at den ikke kan sendes, og siden jeg skjønner at mange synes det er best at varen hentes, spurte jeg om adressen slik at vi kunne hente likevel.   Er det greit å bare stoppe midt i en dialog og ignorere meldingene ? Jeg hadde ihvertfall forventet et svar at : Beklager, nå fikk jeg et høyere bud eller det er mange som er interessert så jeg selger til den som henter først.  Synes det er litt ufint å bare ignorere.  Anonymous poster hash: 50d6c...16e

Hvis du faktisk forklarte at du kunne hente allikevel, og DERETTER spurte om adr. så kan jeg skjønne at du er litt irritert.

Hvis du derimot kun spør etter adr, etter at selger har avslått å sende så har du ingenting å være irritert for. Da har du hverken bekreftet at du kan hente eller sagt noe om når.

 

Anonymous poster hash: dbeb6...08a

Skrevet

 

Joda skjønner det.  

Har solgt masse på finn oppigjennom årene, men oppfører meg alltid høflig og holder avtaler.  Også på "gis bort" synes jeg det er viktig å følge førstemann til mølla prinsippet, selv om det i et tilfelle medførte at noen hyller ble stående i garasjen i 2 uker før de ble hentet.  

JEG synes det er viktig å være ryddig, og forventer av oppegående selgere at de er det samme tilbake.  Jeg har ikke kjøpt så mye tidligere da, mest solgt.  

 

 

HI

 

 

 

Anonymous poster hash: 50d6c...16e

 

 

nei vet du hva! Nå jeg gir bort til på finn er det fordi jeg trenger å bli kvitt det! Da er det førstemann om kommer og henter prinsippet. Har titalls eksempel å folk som sier de skal komme samme dag, men som plutselig har funnet andre ting de heller vil ha.... :( Og ofte er det så mange som ringer/mailer at det er vanskelig å vite hvem som var først...Det får være grenser for køkrav når det er gisbort!!

 

Anonymous poster hash: b80c4...9fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...