Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2016 #1 Skrevet 15. oktober 2016 Er det noen her som har erfaringer med det samme som meg og som kan hjelpe litt? Jeg hadde en røff fødsel med førstemann og i årene etter sp har jeg slitt litt med at avføring presser ut i skjeden og er vanskelig å få ut. Jeg har aldri nevnt dette for legen, går veldig sjeldent til lege og ikke vært noe flink å gå på gyn konr roller heller. Etter barn nr to som nå er 2,5 år (normal enkel fødsel) så ble det mye verre og nå er det direkre vondt i magen og bekkenområdet, vanskelig å gå på do og det presser. Jeg tok tilslutt mot til meg og fortelle det til fastlegen og han henviste mEg på sykehuset. Han sa han tror det er noe som heter enterocele men ham undersøkte ikke og han sa han ikke kan så mye om dette. Er det noen som har hatt det samme? Hva gjorde de av undersøkelser på sykehus og hva er behandling? Jeg har gjort masse masse knipeøvelser og det er stramt og greit "der nede" men det hjelper ikke. Anonymous poster hash: b151a...d1a
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2016 #2 Skrevet 15. oktober 2016 Rectocele heter det. Jeg er operert for det. Jævlig vondt etterpå, men absolutt verdt det. Blir omtrent som ei jomfru etterpå, så her er det sex med masse glidemiddel. Anonymous poster hash: 62276...13b
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2016 #3 Skrevet 15. oktober 2016 Han sa enterocele. ... Anonymous poster hash: b151a...d1a
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2016 #4 Skrevet 15. oktober 2016 Han sa enterocele. ... Anonymous poster hash: b151a...d1a Mye det samme som rectocele. Rektum (recto-) er er del av tarmen (entero-). Enterocele sier egentlig bare en kul/brokk som består av tarm, rectocele er en kul/brokk som består av den delen av tarmen som heter rektum. Anonymous poster hash: a4721...4fc
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2016 #5 Skrevet 15. oktober 2016 Ok....men hva gjør de da? Hvordan undersøker de dette? Og hva slags operasjon er det? Via skjeden eller åpner de magen? Anonymous poster hash: b151a...d1a
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2016 #6 Skrevet 15. oktober 2016 Ok....men hva gjør de da? Hvordan undersøker de dette? Og hva slags operasjon er det? Via skjeden eller åpner de magen? Anonymous poster hash: b151a...d1a På meg splittet de opp hele skjeden, klippet bort overflødig slimhinne og sydde igjen. Så suturer helt fra åpningen og hele skjedens lengde. Anonymous poster hash: 62276...13b
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2016 #7 Skrevet 15. oktober 2016 Hmmmm.....på svarene deres så virker det ikke som vi har helt det samme. Jeg har ikke vid skjede, men det er som at noe er galt lenger opp og bak og trykker på ovenfra. Har problemer med avføringen og smerter/verking i underliv og ut i rygg/bekkenområdet. Anonymous poster hash: b151a...d1a
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2016 #8 Skrevet 15. oktober 2016 Dere snakker om det samme😊 Rectocele er når fremre del av veggen i rectum(nedre del av tarm) buler inn i bakre skjede vegg,slik at det dannes en kul i skjeden. Dette kan føre til en tyngdefølelse i underlivet og vansker med å få av seg avføring. Man kan ved avføring forsøke å stikke en finger inn i skjeden,og presse mot beskrevet, for å se om det kan hjelpe på tarmtømmingen. Dette utredes ved undersøkelse av gynekolog som ser og kjenner i underlivet,samt gjør UL for å sjekke hvordan det ser ut. Anonymous poster hash: 4b7c3...77d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå