Gå til innhold

Bil da dere. Hva skal vi velge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i dag en bil. Ønsker to. Bilen vi har i dag er kostbar i drift og verdt ca 300 000 kr på bruktmarkedet, kommer til å selge den nå. Dette er nok siste sjanse til å selge den for en ok pris. Diesel og awd.

Så kommer spørmålet da, hva skal vi gå for? Jeg aner virkelig ikke. Synes det vanskelig å vite hvilken retning det går med avgifter og satsing. Diesel er ut har jeg skjønt.

Vi har ca 430 000 kr å bruke før vi må ta opp lån. Hvilke to biler ville dere valgt? Viktig for meg er at de er driftsikre og at den ene er egnet for langtur med 4 stk. Bakre seter må ha grei plass da eldste barnet er nesten voksenstrl.

Setter stor pris på tips, for nå aner jeg virkelig ikke hva vi skal se på.

Anonymous poster hash: 3c358...944

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En stasjonsvogn og en mindre bil. Avhenger jo litt av hvilke krav dere setter til bilene.

Den mindre bilen feks Golf eller Golf plus, eller tilsvarende. Hvis dere bor et sted med mye bommer og god tilgang til ladestasjoner, kanskje en el-bil?

Stasjonsvognen kan gjerne ha hengerfeste.

Anonymous poster hash: d7054...f78

Skrevet

En liten corolla/auris til farting. Og en skoda octavia/superb til langtur. Utroli god plass i den!

Anonymous poster hash: 0e745...910

Skrevet

Vi er veldig fornøyd med å ha en leaf til småturer og en tesla modell x som stor bil som kan kjøre langt.

Anonymous poster hash: 3ab4a...1b5

Skrevet

Hva med en Ford s max og en leaf?

Anonymous poster hash: c4785...50f

Skrevet

Vi har Toyota rav4 2016-mod, hybrid. Love it👍😊 skulle hatt en bil nr to, hadde sannsynligvis blitt Toyota hybrid det også. Kanskje neste år.

Anonymous poster hash: bd1b4...d12

Skrevet

Vi har skoda! Veldig mye bil for pengene. Til langtur ville jeg valgt skoda superb. Fantastisk plass i baksetet for beina.

Hvis dere skal ha en mindre bil i tillegg ville jeg valgt skoda fabia eller rapid.

Skrevet

Volkswagen tiguan. Fantastisk bil å kjøre!

Anonymous poster hash: e3f19...615

Skrevet

Enig i Skoda superb! Jeg har octavia scout selv, men skulle gjerne hatt superb om jeg hadde hatt råd da jeg plutselig måtte kjøpe ny bil i fjor. Mye bil for pengene!

Anonymous poster hash: d14bd...e89

Skrevet

En stasjonsvogn og en el-bil

Anonymous poster hash: 5d946...5a5

Skrevet

En skikkelig familiebil, f.eks. en Ford S-max, ikke stasjonsvogn, da sitter man på bakken, omtrent. I tillegg ville jeg hatt en mindre sak, f.eks. den nye lille Kadjar fra Renault, eller noe i den dur. Skoda kommer forresten også med en liten suv nå, den kan være verdt å kikke på.

Anonymous poster hash: 3d188...d9c

Skrevet

En god familiebil med god plass, vi har Ford s-max

Så ville jeg hatt en liten bil som nr to, en mindre motor og lettere bil, de bruker lite bensin. Hva med en liten Suzuki? Veldig kjekt med firehjulstrekk

Anonymous poster hash: fc1be...1a5

Skrevet

Hva er galt med å kjøpe dieselbil da, med mindre man bor i by med kjørerestriksjoner på dieselbiler?

Anonymous poster hash: 488b0...eaa
Skrevet

Vi er veldig fornøyd med å ha en leaf til småturer og en tesla modell x som stor bil som kan kjøre langt. Anonymous poster hash: 3ab4a...1b5

Samme her.

...eller vi venter på modell X.

I mellomtiden har modell S p90dl. Ikke så verst den heller.

Beste bilkombinasjonen ever :)

Anonymous poster hash: 49105...06a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...