Gå til innhold

Barnebursdag, men vi har ikke plass til alle barna ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

På avdelingen til barnet mitt pleier de alltid å invitere hele avdelingen. Det er blandet avdeling i alderen 1-5 år. Mitt barn blir 5 og startet i denne barnehagen i høst. Vi har rett og slett ikke plass til 17 unger hjemme. Er det veldig ille å be 7-8 stk.? Hun vil jo ha de beste vennene fra gamle barnehagen også som hun fremdeles har mye kontakt med. Tenker da så klart å levere innbydelsene privat og ikke i barnehagen

Anonymous poster hash: 70a3b...581
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utebursdag er tingen! I skogen, i hagen, i en park.

Anonymous poster hash: cdfe3...32f

Skrevet

Som regel er det akseptabelt å invitere alle guttene, jentete eller alle på samme alder. Sånn er det iallefall i de barnehagene jeg kjenner til. Hva med å be alle jentene? Eller 4 og 5 åringene? Hvis 1-2 åringer skal i bursdag, må du beregne plass mammaer og pappaer også, for så små kommer sjelden alene i bursdag, Snakk med pedleder og bli enige om en ålreit løsning :)

Anonymous poster hash: 25b99...005
Skrevet

Er de ikke inndelt i mindre grupper enn 17? Turgruppe e.l.?

Anonymous poster hash: 4e4e7...8de

Skrevet

Det å tro at barna unngår ubehageligheter og utestengelse ved å levere invitasjoner privat i stedet for i barnehagen, er en gedigen misforståelse. Barn snakker sammen og vet hvem som er invitert uansett. Vi måtte ta opp dette med barnehagen, da de bare satte opp forbud mot invitasjoner i hyllene i barnehagen og trodde problemet var ute av verden.

Det er jo helt greit å bare invitere alle gutter/jenter på avdelinga. Med mindre det er 16 gutter og ei jente.

Skrevet

Nå har vel de færreste 17 spisebordstoler hjemme, så jeg føler alltid det med hvor mange det er plass til avhenger veldig av hvor fleksibel man er som person i utgangspunktet.

Det er noe i det med der det er hjerterom er det husrom 😃

Lag til piknik på gulvet. Sett noen ved spisebord og noen ved stuebord. Lån klappbord fra en nabo, hent inn ekstra stoler.

Ha utebursdag som noen andre foreslår her, og dra i gang en spennende skattejakt som ender et sted hvor noen står klar med et bål. La ungene grille pølsene sine selv.

Masse du kan gjøre, bare ikke ta sjansen på at noen blir stengt ute.

Anonymous poster hash: 5e79d...eba

Skrevet

Jeg har tenkt litt på å kun invitere de hun begynner på skolen med, altså de som er like gamle. Med de + de to fra gamle barnehagen hun vil ha blir de totalt 9 barn inkludert bursdagsbarnet. 

Er så vanskelig! De vi har vært i bursdag til tidligere bor på store gårder og har hatt store hus eller stabbur, mens vi bor i en helt vanlig enebolig :P

Skrevet

Siden du er ny i bhg, hadde jeg kontaktet en av foreldrene på alderstrinnet til mitt barn for å høre hva som er vanlig praksis. 

Mine barn begynte ikke å ha bursdagsfest med inviterte fra bhg før de var 3-4 år.  De gikk ikke i bursdager før den alderen heller.  

Anonymous poster hash: cb516...e82
Skrevet

Jeg har tenkt litt på å kun invitere de hun begynner på skolen med, altså de som er like gamle. Med de + de to fra gamle barnehagen hun vil ha blir de totalt 9 barn inkludert bursdagsbarnet.

Er så vanskelig! De vi har vært i bursdag til tidligere bor på store gårder og har hatt store hus eller stabbur, mens vi bor i en helt vanlig enebolig :P

Du bor i enebolig og har ikke plass til 17 unger? Æh.. Vondt i viljen heter det.

Skrevet

Du bor i enebolig og har ikke plass til 17 unger? Æh.. Vondt i viljen heter det.

Det er 16 jenter i klassen til dattera mi, så vi er nødt til å be alle. Vi har en 3-roms leilighet. Det er trangt, men går på et vis.

Anonymous poster hash: 07ff6...191

Skrevet

her må vi be enten alle guttene eller hele avd, det er jeg helt enig i, så ingen blir utelatt,men min leker med 2 stk som går på andre avd så da må jeg gi dem privat,+ at det blir 5 til som er venners barn, så da blir det 19 barn til sammen,vi bor trangt,men låner bhg

Skrevet

På avdelingen til barnet mitt pleier de alltid å invitere hele avdelingen. Det er blandet avdeling i alderen 1-5 år. Mitt barn blir 5 og startet i denne barnehagen i høst. Vi har rett og slett ikke plass til 17 unger hjemme. Er det veldig ille å be 7-8 stk.? Hun vil jo ha de beste vennene fra gamle barnehagen også som hun fremdeles har mye kontakt med. Tenker da så klart å levere innbydelsene privat og ikke i barnehagen

Det er bare å dele dagen i to, første gruppe fra 12-14, neste fra 15-17

Skrevet

Her pleier de som har leiligheter å leie idrettshuset eller helselagets lokaler. Ikke dyrt i det hele tatt.

Anonymous poster hash: fa567...10d

Skrevet

Du kan ikke regne med at alle du inviterer kommer, alltid noen som sier nei, spesielt blant de minste.

Da vi fikk flere gjester enn stoler lagde vi benker ved å legge planker over de vi hadde.

Å be deler av avdelingen kan bli skikkelig kræsj.

Hos min yngste var det en gang på samme dag 2 som ba deler av avdelingen. Resultatet var at kun mitt barn og en til var de eneste som ikke var invitert i en bursdag. Disse invitasjonene var delt ut privat. Så vi viste ikke om dem før vi selv inviterte alle til bursdag samtidig som de to første. Fikk bare masse nei og skjønte ingenting før en som jobber i barnehagen tipset oss. En av de som også hadde bursdag sa tilslutt også fra....etter svarfristen.

Dette var ingen morsom beskjed å gi til en som gledet seg til å feire 5-års dagen sin

Flyttet selvfølgelig feiringen.

Anonymous poster hash: eb34f...a38

Skrevet

Hvis du har et hus, her du vel plass til 17 barn? Det er sikkert et par stykker som ikke kan også. Jeg har hatt barneselskap med 20 barn i en treroms på 68 kvadrat. Gikk helt fint.

Skrevet

Jeg hadde invitert alle jentene I jentas årskull. Det at alle inviterer hele avdelingen blir nok garantert gjort pga av at alle føler at de må siden alle gjør dette. Neste gang det er bursdag på gang skal du ikke se bort I fra at de gjør som deg,siden noen nå bryter tradisjonen 😊

Selv skjønner jeg ikke hva en 1 åring skal I bursdagen til en 5 åring. De har fint lite til felles og tviler på at de henger så mye sammen I bhg.

Skrevet

Jeg hadde invitert alle jentene I jentas årskull. Det at alle inviterer hele avdelingen blir nok garantert gjort pga av at alle føler at de må siden alle gjør dette. Neste gang det er bursdag på gang skal du ikke se bort I fra at de gjør som deg,siden noen nå bryter tradisjonen 😊

Selv skjønner jeg ikke hva en 1 åring skal I bursdagen til en 5 åring. De har fint lite til felles og tviler på at de henger så mye sammen I bhg.

Enig

Evt kan vennene fra den gamle barnehagen komme i eget selskap.

Anonymous poster hash: d17d2...89f

Skrevet

Inviter alle på samme årstrinn.

Anonymous poster hash: a67b1...140

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...