Gå til innhold

Jada enda en slitenhetstråd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sovnet i går med barna kl 20 og sov til 06 i dag. Allikevel ikke mer energi til å gjøre ting etter jobb. Redd for at jeg begynner å bli utbrent... vært til legen og tatt prøver ift lever, tarm og d-vitamin som alle var fine. Men går og er svimmel, har øresus, trykk i hodet, delvise lammelser i kroppen og kan være så sliten at jeg nesten ikke kommer meg opp trappa på jobb. føler meg ikke trist men kroppen har ikke spilt på lag de siste mnd. Trener men får ikke mer energi av den grunn. Trives i jobben og som småbarnsmor, ekteskapet er bra men hvorfor så utslitt?

Anonymous poster hash: 88092...48f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det første du bør gjøre når du er så sliten er å droppe treningen for en periode. Gå rolige turer ute i frisk luft i stedet. Hvis du er i ferd med å bli utbrent vil kroppen din bare bli mer stresset og sliten dersom du presser den til trening. Hvil så ofte og så mye du kan. Legg deg på sofaen med pledd, mens barna leker. Kanskje barna kan sendes til besteforeldre en helg, så du bare kan slappe av? Og da mener jeg ikke storhandle, vaske huset og gjøre alt du ikke rekker i hverdagen, men faktisk bare hvile.

Anonymous poster hash: c31d0...60f
Skrevet

Sykemelding?

Anonymous poster hash: a32c8...a07

Skrevet

Har tatt litt mer pauser de siste dagene men ting gjør seg ikke selv så blir bare i dårlig humør av å se alt rotet og skitten. Mannen er opptatt med hyttebygging i tillegg til jobb, men han kunne absolutt tatt mer tak hjemme. Forskjellen med oss 2 er at han tar pauser og legger seg på sofa etter jobb for så å dra på hytta for å snekre. Og da er jeg alene med barna og legging og får ikke gjort noe hjemme fordi jeg ofte sovner med barna.

Mannen og jeg skal bort en helg om 14 dager og ser veldig frem til dette😊

Skrevet

Der har du svaret. Dere bygger hytte, men ikje sammen. Han får legge seg på sofaen og hvile, vel vitende om at han kan dra fra rotet og satse på at du tar det. Du, derimot, kan ikke hvile skikkelig fordi rotet alltider der rundt deg og du føler det er ditt ansvarsområde.

I tillegg liker han kanskje å snekre? Koser seg når han drar dit og får fred og alenetid til å holde på med 'hobbyen' sin? Imens du sitter igjen med husarbeid, som alldeles ikke er noen hobby, og med barn som skal ha oppmerksomhet. Såklart blir du sliten og lei, imens han koser seg.

Dette er skjevdeling og urettferdighet. Du må sette ned foten og si at hytta ikke er så viktig at det er verdt å bli utbrent for. Han må ta mer ansvar hjemme. Du må få mer tid til deg.

Anonymous poster hash: ae8d7...f7d

Gjest Antarctica
Skrevet

Har tatt litt mer pauser de siste dagene men ting gjør seg ikke selv så blir bare i dårlig humør av å se alt rotet og skitten. Mannen er opptatt med hyttebygging i tillegg til jobb, men han kunne absolutt tatt mer tak hjemme. Forskjellen med oss 2 er at han tar pauser og legger seg på sofa etter jobb for så å dra på hytta for å snekre. Og da er jeg alene med barna og legging og får ikke gjort noe hjemme fordi jeg ofte sovner med barna.

Mannen og jeg skal bort en helg om 14 dager og ser veldig frem til dette😊

Kanskje han kan leie litt hjelp en periode?

Skrevet

Det første du bør gjøre når du er så sliten er å droppe treningen for en periode. Gå rolige turer ute i frisk luft i stedet. Hvis du er i ferd med å bli utbrent vil kroppen din bare bli mer stresset og sliten dersom du presser den til trening. Hvil så ofte og så mye du kan. Legg deg på sofaen med pledd, mens barna leker. Kanskje barna kan sendes til besteforeldre en helg, så du bare kan slappe av? Og da mener jeg ikke storhandle, vaske huset og gjøre alt du ikke rekker i hverdagen, men faktisk bare hvile. Anonymous poster hash: c31d0...60f

Dette er jeg forbløffende enig i. Jeg er en sånn som blir utslitt innimellom, og hard trening gjør meg bare verre.

Anonymous poster hash: 2ad25...e7a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...