Gå til innhold

hvor mye hjelp får dere av mannen på natterstid med baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du bør kontakte helsestasjonen på mandag HI. Fortell det akkurat hvordan du har det, og at du trenger hjelp. Om du har hatt fødselsdepresjon to ganger før så bør dette forebygges nå, særlig med tanke på at du er i ferd med å gå ned i det samme mørket nå.

Mannen din bør se faresignalene på dette, siden det har hendt før. Om han ikke "vil" se det, eller nekter å bli med på helsestasjonen, så må du dra dit selv i første omgang. Vær ærlig om hvordan du har det, og hvor lite mannen din gjør, og be så om et hjemmebesøk, på et tidspunkt han ikke kan unngå å være der. Han trenger å høre at du må ha HJELP fra ham, og at det er en fagperson som sier det.

Han må først og fremst la deg få sove et par netter nå, der han tar alt av mating og stell. Så må dere avtale faste netter da han gjør dette, slik at du har konkrete avtaler å forholde deg til. Da kan du tenke "nå er jeg stuptrøtt, men i morgen er det onsdag, og da tar han hele kvelden og natta, og da får jeg sove".

Jeg fikk barn nummer to for tre måneder siden. Jeg hadde aldri klart meg gjennom de travle første månedene om ikke mannen min hadde tatt sin del. Det skulle egentlig bare mangle at han tar sin del av arbeidet syns jeg, det er jo hans barn også, og det var jeg som tok med av svangerskap og fødsel. Mannen min har vært kjempeflink i begge babyperiodene, og det gjør at ekteskapet vårt har kommet styrket ut av det hele.

Vær så snill og ring helsestasjonen på mandag, og vær så snill og be mannen din om å ta nattevåk og mating i natt.

En god klem sendes deg. ❤️

Anonymous poster hash: 4e47f...b40

Takk for svar☺ de på helsestasjonen vet om de to andre gangene så de er obs på det, skal uansett snakke med de. Han tok natta i natt som jeg skrev i siste innlegg og jeg er et nytt menneske i dag☺ sov helt til kl 10. Og han var jo så heldig at jenta sov fra 24-0630 uten å våkne og uten mat, så han skjønner sikkert ikke hva jeg snakker om..hehe..

Men takk for gode ord og klem

hi

Anonymous poster hash: c4165...5c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke en grunn til at en forelder er i permisjon? Jeg har 3 barn og har vært alene om å stå opp om natts - hverdag som helg, men han har vært flink til å ta de på morgenen i helgene så jeg kan sove ut.

Hvorfor velger man 3 barn hvis man har hatt fødselsdepresjon med de to første og allerede sliter etter 3 uker?

Anonymous poster hash: bdcfc...b28

Det er 6 og 8 år siden sist og man håper selvfølgelig at man ikke får det igjen, man er eldre (31 år nå) og har store barn. Men ja, det var kanskje dumt å få en til.

Hi

Skrevet

Det er 6 og 8 år siden sist og man håper selvfølgelig at man ikke får det igjen, man er eldre (31 år nå) og har store barn. Men ja, det var kanskje dumt å få en til.

Hi

Vet du, det er ingen grunn til at dere ikke kan ha tre barn selv om du har hatt fødselsdepresjon tidligere. Mannen din må bare innse at han må trå til slik at dere gjør så godt dere kan for å forebygge en tredje depresjon.

Med urolig baby, er det ingen selvfølge at den i permisjon skal være alene om nattarbeidet. Ikke alle har barn som sover skikkelige økter om dagen, så da må man prøve å fordele søvnen hensiktsmessig mellom foreldrene. Nå må faktisk din søvn være førsteprioritet en periode for at du ikke skal bli syk.

Hvis mannen er lite forståelsesfull kan han ta begynnelsen av natta, så slipper du å slåss for å få ham ut av dyna midt på natta. Trå til må han, forståelsesfull eller ei.

Skrevet

Vet du, det er ingen grunn til at dere ikke kan ha tre barn selv om du har hatt fødselsdepresjon tidligere. Mannen din må bare innse at han må trå til slik at dere gjør så godt dere kan for å forebygge en tredje depresjon.

Med urolig baby, er det ingen selvfølge at den i permisjon skal være alene om nattarbeidet. Ikke alle har barn som sover skikkelige økter om dagen, så da må man prøve å fordele søvnen hensiktsmessig mellom foreldrene. Nå må faktisk din søvn være førsteprioritet en periode for at du ikke skal bli syk.

Hvis mannen er lite forståelsesfull kan han ta begynnelsen av natta, så slipper du å slåss for å få ham ut av dyna midt på natta. Trå til må han, forståelsesfull eller ei.

Takk for svar☺ han tok hele natta i natt og var veldig heldig siden hun sov fra 24-0630, urettferdig..hehe..det har ikke skjedd med meg. Er jo et helt nytt menneske i dag, uthvilt og opplagt og glad☺ utrolig hva lite søvn gjør med en.

hi

Skrevet

Takk for svar☺ han tok hele natta i natt og var veldig heldig siden hun sov fra 24-0630, urettferdig..hehe..det har ikke skjedd med meg. Er jo et helt nytt menneske i dag, uthvilt og opplagt og glad☺ utrolig hva lite søvn gjør med en.

hi

Så bra! Hvis hun sover bedre sammen med ham, er det ingenting i veien for at de to kan sove sammen oftere. Kjenner igjen det der med at baby magisk er roligere når mannen skal ta sin tørn, så om det blir en trend, er det jo bare å utnytte det 🙂

Skrevet

Ja, skal høre med han om han kan ta hun i natt og,så får vi se☺

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...