Gå til innhold

Har noen av dere holdt tilbake barna? Samværssabotasje ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Far lar ikke barna være med på bursdager og aktiviteter i sine helger (grunn; kun straffe meg fordi jeg flyttet) nå skal det være en Halloween fest på skolen i hans helg.. Jeg holder på bli sprø av galskapen, og vurderer å ikke la far ha dem den helgen. Har spurt om de kan få dra, og bedt om jeg får hente barna hos han og bli med på festen for så å levere de hos far etterpå ... Null svar... Hva kan far gjøre dersom jeg ikke lar de dra dit den helgen ?

Anonymous poster hash: 0484c...842

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan vel bli brukt imot deg ved evt tvust/ rettsak senere. Samtidig som at far ikke lar barna ha sosialt liv kan brukes mot han ved evt tvist senere.

Eneste far oppnår er jo ar barna velger borthan nårde blir gamle nok til å velge selv hvor de vil være

Anonymous poster hash: 3c7a9...a27

Skrevet

Far kan få namsmannen til å ilegge deg bor for hvert samvær du saboterer.

Anonymous poster hash: 830f0...d23

Skrevet

Hva sier barna da?

Anonymous poster hash: 5c420...0ed

Skrevet

Jeg er delt her... Hvor ofte skjer dette? Hvor mye tid vil barnet miste med sin far (inkl. Kjøring frem og tilbake)? Og hvor ofte ser far og barn hverandre ellers? Bor dere langt unna hverandre?

Anonymous poster hash: 83ff5...34f

Skrevet

Vi bor i hver vår by, men er kun en knapp halvtime kjøring. Sa at han kan få barna en dag før eller få igjen en dag senere... men null respons. Barna er frustrerte og sier ; " det er ikke vits... pappa gidder ikke uansett" hi

Skrevet

Hadde klikket, for en dust. Ser virkelig ikke barnas behov for sosialt liv. Og det vil jeg si grenser til omsorgssvikt dersom dette skjer hver helg det er noe, hva med cuper, overnatting hos venner, turer til danmark med idrettslaget, bursdager, vennebesøk osv. Jeg hadde gitt han beskjed om at enten kutter han ut denne barnslige oppførselen, ellers kontakter du barnevernet og forteller at du nå ser det tvunget til å holde igjen på samvær frem til han tar barnas behov på alvor. Nå sier jeg ikke at barna må være med på alt, men å delta på sosiale ting med venner er utrolig viktig. Hvis ikke vil det etterhvert ende med at de aldri blir invitert på noe som helst. Kan du få noen i familien hans til å snakke med han, må vel være noen som er oppegående som han hører på?

Evt så ville jeg flyttet tilbake til hans by, på den betingelse/skriftlig at han skal følge opp barnas aktiviteter. Ellers hadde jeg pakket med meg ungene og flyttet til en annen kant av landet, så nytter det ikke med annet enn feriesamvær. Som man reder ligger man, og jeg syntes fint lite om folk som bruker barna for å ta igjen på den andre parten, skikkelig lavmål.

Anonymous poster hash: 4bc0b...afb
Skrevet

Ingen menneskerett å gå på Halloween fest. Skulle tatt seg ut at jeg nektet samvær fordi det feks er bursdager på samværshelg. Vil han ikke følge barnet - greit. Men da får det være hans ansvar å trøste barnet som er lei seg fordi hun ikke får gå. Barnslig? Ja, det er det. Men ingen grunn for å nekte samvær av den grunn. Og ja, jeg har til og med opplevd samme idioten nekte å ringe datteren på hennes egen bursdag fordi han var sint på meg. Idioter kan man ikke snakke vett i, dessverre. 

Anonymous poster hash: 1cde4...3dc
Skrevet

Ingen menneskerett å gå på Halloween fest. Skulle tatt seg ut at jeg nektet samvær fordi det feks er bursdager på samværshelg. Vil han ikke følge barnet - greit. Men da får det være hans ansvar å trøste barnet som er lei seg fordi hun ikke får gå. Barnslig? Ja, det er det. Men ingen grunn for å nekte samvær av den grunn. Og ja, jeg har til og med opplevd samme idioten nekte å ringe datteren på hennes egen bursdag fordi han var sint på meg. Idioter kan man ikke snakke vett i, dessverre.

Anonymous poster hash: 1cde4...3dc

Vet ikke hvem jeg syns idioten er her.

Fokuset bør forøvrig ikke være på at det blir hans ansvar å trøste barnet, men at den ene forelderen faktisk setter barnet i en situasjon hvor det må trøstes!

Og at du ikke får ringe barnet på bursdagen i tillegg vitner om en forelder som absolutt ikke klarer se barnets beste. At du bare trekker på skuldrene og avfeier det med idioti putter deg i samme bås.

Stakkars barn!

Anonymous poster hash: 85bd4...d29

Skrevet

Dere har to forskjellige måter å oppdra barna på. Faen ta deg som da stjeler fra han sin tid sammen med barna sine. Egoistisk er du, skal være den snille forelderen. Håper dine barn gjennomskuer deg

Anonymous poster hash: a95c4...742

Skrevet

Dere har to forskjellige måter å oppdra barna på. Faen ta deg som da stjeler fra han sin tid sammen med barna sine. Egoistisk er du, skal være den snille forelderen. Håper dine barn gjennomskuer deg

enig

Anonymous poster hash: 733a0...e3b

Skrevet

Hvem stjeler tid? Hvis dere sikter til hi, så skrev hun at hu tilbydde han å få barna en dag før slik han ikke mistet noe samvær. Eller en dag senere.

Anonymous poster hash: 06d26...84b

Skrevet

Hvem stjeler tid? Hvis dere sikter til hi, så skrev hun at hu tilbydde han å få barna en dag før slik han ikke mistet noe samvær. Eller en dag senere.

Anonymous poster hash: 06d26...84b

Skrevet

Hadde samme problemet her. På 8 år gadd far aldri å kjøre barnet i bursdag,fotballcuper o.l. jeg tilbydde meg til og med å hente og levere til en bursdag men han sa nei. Barnet synes dette var veldig trist og valgte selv å ikke ha fast samvær lenger. Hun er nå tenåring og er sjeldent hos sin far pga dette.

Kan vel ikke akkurat kalle det et tap for henne da han viser null interesse i hennes liv. Barn er ikke dumme, de skjønner hvem som bryr seg og ikke.

Anonymous poster hash: 6ac27...149

Skrevet

Åh, stønn! Det er deg med drittmannen og valpen igjen? Og hvis jeg ikke tar feil - du som har en ADHD-gutt? 

Ja, han høres ut som en fyr det er vanskelig med. Og ja, det høres ut som om du er en dame det er vanskelig å samarbeide med. Du har flyttet barna vekk, de er sammen med faren sin langt mindre enn han ville ønske. Du vil bestemme hva barna skal gjøre når de er hos faren? Kanskje det er akkurat det han reagerer på? Og ikke selve halloweenfeiringen? Du har selv skrevet at et av barna trenger forutsigbarhet og kontinuitet, da er det vel viktig at samvær opprettholdes? 

Anonymous poster hash: f53ed...1d4
Skrevet

Hvor ble hi av nå? 😂

Skrevet

Han skal selvsagt få tiden han skal ha med dem og han kan bare be om mer tid dersom han ønsker det... Det har han ikke gjort enda i hvertfall .hi

Skrevet

Du ville ikke svare på om du er hun med drittmannen? Men altså - nei, du kan ikke holde ungene tilbake fra samvær kun fordi de vil på en fest faren ikke vil at de skal gå på. Når barna skal ha samvær med far, er det han som bestemmer. Han kan riktignok gjøre nokså teite vurderinger, men det er ikke slik at du har rett til å overprøve hans vurderinger. Og - tror du virkelig samarbeidet mellom dere blir bedre av det? 

Anonymous poster hash: f53ed...1d4
Skrevet

Fatter ikke helt dere damer som sier at hva de gjør hos far bestemmer far. Far ønsker ikke barnas beste og fjerner ungene fra sine venner og idrett de driver med.

Ungene mister mye som de har behov for for å pleie sine kontakter.

Her er det far som er en egoistisk drittsekk og de barna når de blir gamle nok kommer til å kutte kontakten med faren hvis han fortsetter slik

Anonymous poster hash: 83beb...264

Skrevet

Fatter ikke helt dere damer som sier at hva de gjør hos far bestemmer far. Far ønsker ikke barnas beste og fjerner ungene fra sine venner og idrett de driver med.

Ungene mister mye som de har behov for for å pleie sine kontakter.

Her er det far som er en egoistisk drittsekk og de barna når de blir gamle nok kommer til å kutte kontakten med faren hvis han fortsetter slik

Anonymous poster hash: 83beb...264

Nei de fatter det virkelig ikke. Som jeg skrev lenger oppe har min datter valgt bort samvær nettopp pga dette. Hun hadde ingen interesse av å hoppe ut av livet sitt 50% av alle helger i året. Barna har egne liv utenom foreldrene og de har behov for å være med venner mer og mer. Hvis en av foreldrene ikke evner å legge til rett for dette er det ikke uvanlig at en tenåring velger venner fremfor en helgepappa.

Anonymous poster hash: 6ac27...149

Skrevet

Eldste barnet sier jo allerede ; Mamma! Når jeg blir 12, da skal jeg bare være hos deg. minste sier at det er bedre å være her fordi her er alle vennene ... Jeg lurte bare her på om noen faktisk har følt seg så rådvill at de har holdt igjen barnet hjemme... Hi

Skrevet

Eldste barnet sier jo allerede ; Mamma! Når jeg blir 12, da skal jeg bare være hos deg. minste sier at det er bedre å være her fordi her er alle vennene ... Jeg lurte bare her på om noen faktisk har følt seg så rådvill at de har holdt igjen barnet hjemme... Hi

Det er grunnen til at du ikke skulle flyttet langt unna far. Egoist

Anonymous poster hash: f9d23...700

Skrevet

Kunne skrevet en smørbrødliste av grunner til at vi flyttet, men la oss holde det kort . Vi hadde ikke noe valg, vi måtte flytte. Barna stortrives her og har flust av venner. Hi

Skrevet

Nå kvalifiserer vel ikke akkurat 20 min I bil til å kalle hi egoist for å ha flyttet laaaangt unna far. 20 min er ikke langt. Her hvor jeg bor er det I andre enden av byen... samme fylke,samme kommune og samme by..

Skrevet

Høres ut som min eksmann og jeg saboterte! Ungene kom først og han stod fritt til å ha de andre dager, men prioriterte da å treffe sin elskerinne som han var utro med. Og nei, ingen av ungene hater meg for dette i dag. De gjennomskuet sin far som kun tenkte på seg selv og ingen andre.

Så ja HI, la de gå på Halloweenfest!

Anonymous poster hash: eae22...671

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...