Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2016 #1 Skrevet 14. oktober 2016 6-åringen min har begynt på fotball, og skal spille kamper ute i helgen. De skal visst fortsette å trene utendørs hele vinteren, så sant det ikke blir for kaldt. Som relativt lite sportsorientert mor; har dere noen tips til hva slags klær jeg bør kjøpe? Drakt, sko, leggskinn og strømper sier seg selv, og han har hatt tynn ullstilongs og ulltrøye under når det har vært kaldt ellers. Men er det kanskje for lite nå....eller blir de varme uansett? Noen som har tips? Anonymous poster hash: 0d065...9c6
gresskar Skrevet 14. oktober 2016 #2 Skrevet 14. oktober 2016 (endret) Ullundertøy eller superundertøy.(både Adidas og Nike har slike "stay warm" kolleksjoner,men vanlig funker og) Fotballhansker eller andre hansker. Eventuelt en buff,den kan han kaste av seg blir det for varmt. Kle på godt mellom kampene. Er vel ikke så lange kamper når en er 6 år, så rekker vel ikke bli kjempevarm... Endret 14. oktober 2016 av gresskar
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2016 #3 Skrevet 14. oktober 2016 Jeg har to fotballgutter som trener ute hele vinteren, selv når det er snø måker de banen og spiller ute flere ganger i uken... De har superundertøy innerst. Du får kjøpt fotballstrømper i ull, eller du tar en tynn ullsokk under fotballstrømpen. Ytterst har de vindtett overdel, buff, lue og hansker/vanter. Er det veldig kaldt har de en tynn fleecegenser mellom superundertøyet og windbreaker'en. Nedentil har de bare en fotballbukse, så den blir jo våt om det er regn/slaps, men med superundertøy innerst og bare 1-1,5 time trening hvor de er i bevegelse hele tiden blir de ikke kalde. De har aldri frosset. Klubben her bruker umbro, så de har treningstøy derfra, men du får i alle slags farger og merker. https://sportus.no/fotball/gensere/treningsgensere/umbro-ux-1-windbreaker-jr-sort-hvit-152-vind-og-vannavvisende-topp-129235-p0000033493 http://www.sportmann.no/produkt/umbro-vision-bukse-jr Anonymous poster hash: f37f4...0fc
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2016 #4 Skrevet 14. oktober 2016 Mine trener i joggebukse og windbreaker med x antall lag under. De har et sett fra Umbro med lagets logo strøket på og med navnet sitt strøket på. Windbreakerne er i lagets farger. De fleste lag har en sportsbutikk som selger slike ting hvor man får riktige farger pluss logo. Verdt hver krone. Brukes veldig mye. Ingen tar feil windbreaker med hjem siden de har navn på ryggen. Anonymous poster hash: 46b5f...e0c
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2016 #5 Skrevet 14. oktober 2016 Jeg trener ikke fotball. Det gjør ikke barnet mitt heller, men vi er mye ute i aktivitet. Mitt beste tips er å sørge for at hele kroppen er dekket. Ull innerst. Husk småplaggene (hals, ørevarmer/lue) Deretter tar du på det som skal til utenpå. Antagelig lurt med lag på lag, så han kan "skrelle av" seg de lagene som ikke trengs når han blir varm. Anonymous poster hash: c7ab1...44f
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2016 #6 Skrevet 14. oktober 2016 Supert, takk for svar, alle sammen! Nå har vi handla fra oss i sportsbutikken, så da satser vi på seier i morgen! HI Anonymous poster hash: 0d065...9c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå