Gå til innhold

Skal ALDRI sette i gang noe spleiselag mer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt et innlegg her for et par dager siden ang. tekst til sms til svigerinne som ikke satte inn sitt bidrag til spleiselaget til 40 årsdagen til mannen min.

I utgangspunktet var planen å se hva som kom inn i bidrag samlet og så kjøpe en gave til mannen min fra alle. Jeg vet jo om noen ting han ønsket seg og hadde på forhånd bestemt hva jeg skulle kjøpe fra meg og fellesbarnet vårt.

Sendte sms til nærmeste familie og spurte om de ville være med og at bidrag kunne sette inn på et gitt kontonr.

Først ringer svigermor. Dette ville de være med på. Da slapp de å tenke på det. Vi snakket litt og når hun spurte etter alternative gaver så sa jeg det jeg hadde tenkt men at det kom ann på den samlede summen hva det ble til. Fortalte også hva jeg og barnet skulle gi. Da insisterte svigermor på å bli med på den gaven. Greit nok, men så jo at da måtte jeg spytte i penger i en av de andre alternativene for å kunne få kjøpt dem.

I går sendte jeg sms til svigerinnen. Hun hadde glemt å sette over penger men skulle gjøre det.

Så går det en time så ringer svigermor. Svigerinnen min insisterte på å bli med på gaven sammen med oss.

Jeg ble en smule irritert og sa til svigermor at dette var ikke greit i det hele tatt. Men siden svigermor ble lei seg for å sitte midt i mellom så sa jeg ok.

Min voksne sønn har tidligere sagt at han gjerne ville være med på denne gaven sammen med meg, men da sa jeg nei for jeg ville jo i utgangspunktet være alene på den.

Men nå sitter jeg og tenker litt....

Hva om jeg slår sammen alle pengene og kjøper den gaven jeg opprinnelig hadde tenkt og så det andre, pakker alt inn sammen og skriver ett kort som er fra alle?

Jeg bare kjenner at jeg rett og slett ikke gidder noe annet. Er så barnslig at jeg sitter med følelsen av at de andre to har tatt over gaven som opprinnelig skulle være fra meg og barnet.

Bør jeg si noe til disse, eller bare la det bli sånn uten å si noe og så slippe krøll?

Det blir ALLTID ett eller annet surr når min svigerinne er innblandet og for min manns skyld har jeg holdt munn. Men nå kjenner jeg at det er nok. Og det har hun nok merket siden hun ikke ringte selv.

Hva mener dere?

Anonymous poster hash: 1f652...cc7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å være ærlig synes jeg du er veldig rar, hvorfor kunne du ikke bare kjøpe det du hadde tenkt til og heller gi en ønskeliste for mannen til svigermor så kunne de handle noe fra den eller spleise som de ville uten at du trengte bry deg oppi hva de kjøpte?

Anonymous poster hash: 29246...7cf
Skrevet

Slå det sammen og kjøp fra alle. Neste gang lar du folk ordne seg selv.

Anonymous poster hash: 87737...cf3

Skrevet

For å være ærlig synes jeg du er veldig rar, hvorfor kunne du ikke bare kjøpe det du hadde tenkt til og heller gi en ønskeliste for mannen til svigermor så kunne de handle noe fra den eller spleise som de ville uten at du trengte bry deg oppi hva de kjøpte? Anonymous poster hash: 29246...7cf

Jeg vet jeg er rar. Men grunnen til at jeg ikke gjorde som du foreslår er at da ville det bare blitt surr da også. Mannen har ikke kommet mrd ønskeliste, men jeg vet om flere av tingene han kunne tenke seg. De fleste tingene er over det som er budsjettet for gaver til samtlige i familien. Derfor var spleiselag alternativet for å få til minst to av de tingene. Det var også valgfritt hvor mye man bidrar med. Man bidrar etter lommeboka.

Har hørt venner har arrangert lignende spleiselag uten at det har blitt på denne måten.

Men nå har jeg lært... gjør det ikke igjen

Anonymous poster hash: 1f652...cc7

Skrevet

Dette er det rareste, mest intetsigende gavekaoset jeg har hørt om. Hvorfor gidder du?

Kjøp deres gave, fra kjernefamilien. Resten får spleise seg imellom.

Anonymous poster hash: 786f0...21c

Skrevet

Jeg synes du høres litt vanskelig ut. Hvorfor si i det hele tatt at du har planlagt en ekstra gave fra deg utenom spleiselaget som du har satt i gang?

Anonymous poster hash: 08d58...f9c

Skrevet

Jeg synes du høres litt vanskelig ut. Hvorfor si i det hele tatt at du har planlagt en ekstra gave fra deg utenom spleiselaget som du har satt i gang?

Anonymous poster hash: 08d58...f9c

Skrevet

La den opprinnelige gaven være fra alle andre. Kjøp noe annet fra deg og barna.

Eller gi den opprinnelige gaven fra deg og barna , og kjøp noe annet fra alle de andre.

Og sånn til en annen gang,det er ikke vanlig at du som kone setter i gang sånt styr. Du kunne levert fra deg en liste med forslag og så kunne øvrig familie ordnet med spleising selv!

Skrevet

Bevares for et kaos. Rart av svigermor og svigersøster å insistere å være med på gaven du skulle gi når du tilbyr deg å kjøpe noe annet fra dem som han ønsker deg.

Ta den letteste løsningen! 😊 Da får han flere ting han ønsker seg.

Anonymous poster hash: bf73d...22c

Skrevet

En iPhone, sant?

Anonymous poster hash: 15f87...bdc

Skrevet

Du høres litt materialistisk ut HI. 

Hos oss er det vanlig å spleise, men dette ordner de som ikke er med i familien selv.  Kona/barna kjøper gave selv. 

Anonymous poster hash: 44718...324
Skrevet

Her har du satt i gang et kaos helt på egenhånd. Jeg syns du er rar.

Anonymous poster hash: 6d822...acf

Skrevet

Jeg er sikkert trett for her datt jeg helt ut.

Det enkle er ofte det beste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...