Gå til innhold

Har deres 8-10 åringer pen håndskrift?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min ene har utrolig pen håndskrift og lærer skryter fælt over hvor pent han skriver og gjør seg så flid . Han andre skriver slurvete og det er lesbart, men ikke mer enn det. Hvordan er det hos dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en som virkelig kan når han vil. Men må oppmuntres eller nesten trues til å konsentrere seg om det. Jeg må sitte pal ved han for at det skal bli fint.

Har og en som antageligvis for lengst har glemt de gode såvidt innarbeidede vanene og ikke bryr seg. Skolen har gitt beskjed om at han må gjøre seg mer flid for å gå godkjent spesielt finskrivingsleksene fremover.

Skrevet

Gutt 8 år, forferdelig håndskrift. Men hvis han virkelig går inn for det, skriver han faktisk ikke så ille.

Anonymous poster hash: 1027e...7e6

Skrevet

Gutt 9: Skriver stort sett ganske pent, men det glipper noen ganger.

Jente 9: Skriver som en full kråke. Er i stand til å skrive pent, men gidder stort sett ikke.

Gutt 11: Skriver veldig pent, både vanlig og løkke, når han går inn for det. Skriver ikke veldig pent hvis han vil bli fort ferdig med leksene...

Anonymous poster hash: 899a7...f8d

Skrevet

Åtteåringen skriver pent når hun velger å skrive pent.

Anonymous poster hash: 6094b...7d1
Skrevet

9-åring. Jente. Skriver fullt leselig og gjør seg flid - men jeg vil ikke si det er pent.

Anonymous poster hash: cf5d5...5d9

Skrevet

Alle har hatt fin håndskrift på den alderen, men så har den blir mer og mer slurvete jo eldre de ble. Nå skriver både 13 og 15 åringene ganske stygt ;)

Anonymous poster hash: 8a35b...6b7
Skrevet

Jr på 8 gidder stort sett ikke å skrive pent, men han kan hvis han vil...

Anonymous poster hash: 86453...2fe
Skrevet

Nei, ikke kan han løkkeskrift heller. Men det er ikke noe som jeg bryr meg om , er mange andre ting som er viktigere å lære seg og om 10 år er det vel knapt noen som skriver for hånd lenger..

Skrevet

Ja for jeg har ikke tillatt slurv så nå som 9 åring skriver hun pent uten noe tull og mas fra meg😊

Skrevet

Veldig stygg håndskrift, egentlig. Mistenker har har arvet den av faren sin😉

Skrevet

9-åring. Jente. Skriver fullt leselig og gjør seg flid - men jeg vil ikke si det er pent.

Anonymous poster hash: cf5d5...5d9

Skulle ønske min var sånn... Hun er 9 år og nekter å prøve engang, . sier at læreren hennes ikke skriver pent, og det kan jeg si meg enig i...

Anonymous poster hash: b7a36...052

Skrevet

Jente 10: skriver veldig fint. Får mye skrur av læreren av fine norsklekser :-)

Yngste er 7 og ikke med på denne "undersøkelsen", men han sliter med å treffe linja, blander stor og liten bokstav... ja, og skriften er rimelig rotete :P

Anonymous poster hash: ba5bc...6ba

Skrevet

Skryt

Skrevet

10-åringen skriver lesbart, men det kan absolutt ikke kalles pent.

7-åringen skriver pent.

2,5-åringen er entusiastisk med penn og papir;)

Anonymous poster hash: 1a11d...4e7

Skrevet

Jente på 13: Grusom håndskrift :P

Gutt på 9: Lesbar og nærmere pen ;)

Anonymous poster hash: 86db3...18b

Skrevet

Jente på 9. Slurver noe helt forferdelig når hun skriver! Hvis hun bruker lang tid og fokuserer, så kan hun bedre.

Skriver selv som ei kråke da, så hva skal jeg si :/

Anonymous poster hash: 0627b...c6d

Skrevet

Gutt ni år, skriver sånn at jeg kan forstå alt han skriver, det holder i massevis for meg. Jeg holder ikke skjønnskrift som en dyd. Skriver selv som en full sjømann og det holder i massevis. Meldingene jeg skriver i meldingsboka til ungen ser ut som et helvete, men jeg bryr meg ikke. Om noen skal ta meg på noe må de gå etter noe annet en skriften min. Det er ikke håndskriften min som har fått meg dit jeg er i dag.

Anonymous poster hash: b86e0...13b

Skrevet

Gutt 10 år, skriver pent når mor skal sjekke leksene. Far og bonusfar synes av en finurlig grunn at det er pent uansett.

Jeg pusser ut når jeg ser det er slurv.

Skrevet

Skryt

Om jeg skryter av barna mine? ALLTID😊

Skrevet

Har en på 8 som skriver helt greit, får gode tilbakemeldinger fra læreren på stavskriftleksene også. Har en til på 11 som skriver helt forferdelig, han kan knapt lese selv hva han har skrevet. Skriver blokkbokstaver, så all skriving er tidkrevende. Han har ADHD og strever med mye, så akkurat håndskrift er ikke det vi har mest fokus på. Bruker mye pc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...