Gå til innhold

Overreagerer venninnen min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min nære venninne reagerer med skuffelse på at hun ikke ble invitert i mitt barns 2-årsdag. Vi hadde kun besteforeldre, tanter, onkler og vårt eneste vennepar med barn i selskapet.

Hun reagerer også på at hun ikke fikk bursdagsgave hos meg ved hennes forrige bursdag som hun ikke feiret. Dette til tross for at det var en gang hun ikke ga bursdagsgave til meg.

Overreagerer venninnen min eller er det jeg som gjør noe "galt"?

Anonymous poster hash: 35654...a6d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun overreagerer. Det er ikke vanlig å ha mors venner i 2 års dag. Man kan heller ikke forvente gave for en bursdag man ikke feirer.

Skrevet

Kommer an på hvilken relasjon hun har til barnet synes jeg. Er hun en slags "tante" som f.eks. passer barnet ofte, så forstår jeg at hun ble skuffet.

Jeg har aldri gitt gave til voksne jeg ikke har blitt bedt i selskap til, men så har jeg ingen nære venninner heller, så den siste synes jeg er vanskelig å sette meg inn i.

Anonymous poster hash: 50893...a64
Skrevet

Hvorfor ikke din venninen ? Når dere inviterte et vennepar?

Anonymous poster hash: 42b1a...c78

Skrevet

Når noen reagerer såpass voldsomt på noe som tross alt er en bagatell, så tenker jeg alltid at det handler om noe mer enn den aktuelle hendelsen. Føler venninnen din at du trekker deg unna henne? Tror hun at hun er mindre verd som venninne fordi du har barn og ikke hun? Ønsker hun seg barn og et fellesskap rundt dette, slik at det blir ekstra sårt at hun ikke inkluderes? Ønsker hun en spesiell relasjon til barnet og er redd for å bli utestengt? 

Hvis du er glad i henne, så gir du henne en klem og beklager, og si at du ikke skjønte at det var viktig for henne å bli invitert. 

Skrevet

Hvem vil frivillig bli med i et barneselskap når en ikke har barn selv??

Anonymous poster hash: 45f5a...baf

Skrevet

Hun overreagerer.

Anonymous poster hash: dcfc1...afa
Skrevet

Er venninna di enslig, eller ønsker hun barn selv? Da skjønner jeg at det kan være sårt for henne å ikke bli invitert i toårsdag når dere inviterte et vennepar. Ville du invitert henne dersom hun hadde barn selv? Hadde blitt annerledes dersom dere kun feiret med familie, men nå føler hun seg kanskje som den venninna som ikke har ting "på stell" og derfor ikke blir invitert. Kanskje hun rett og slett er redd for at forskjell i livssituasjon skal føre til at hun blir faset ut og glemt.

Skrevet

Takk for reflekterte svar. Hun ser på dette med bursdager som veldig symbolsk og derfor ble hun skuffa. Vi ville ha ett lite selskap med kun familie og siden det venneparet nylig hadde invitert oss på middag ble det naturlig for oss å invitere i 2-årsdag som innebar middag + kaffeslaberas.

Hun liker å møte barnet vårt og viser stor interesse, noe som er hyggelig. Hun har passet barnet en gang.

Anonymous poster hash: 35654...a6d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...