Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2016 #1 Skrevet 13. oktober 2016 De siste ukene har det vært noen sjokkerende tråder her på forumet. Jeg blir faktisk både oppgitt og forbanna når jeg leser hva kvinner i Norge anno 2016 finner seg i! Kvinner som gjør alt forefallende arbeid og husarbeid, og som opplever at mannen bare glor på mobilen og kjefter. Kvinner som blir gravide, hvorpå mannen bare trekker seg, blir fjern og melder seg ut av familielivet. Kvinner som ikke kan dra på ferie med familien fordi hun tjener mindre enn mannen, og han vil ikke bruke av sine penger. Kvinner som avslører mannen i å stjele barnas bursdagspenger for å flotte seg med bedre mat enn resten av familien. Kvinner som får vite at hvis ikke genseren hadde vært satt ned 70%, ville han ikke ha kjøpt den som gave til henne. Kvinner som opplever at mannen skulker familien helt og holdent, som ikke tar vare på sin egen hund en gang; men hobbyene sine har han tid og råd til. Og så videre. Det skal IKKE være sånn! Er man to, så er man to, og det er en pakkeløsning! Mannen min gjør alt dette: Lager 5 av 7 middager i uka, mot at jeg rydder kjøkkenet etterpå. Men de dagene jeg er sliten eller har dårlig tid, rydder han kjøkkenet selv. Dekker bordet pent med levende lys, sølvtøy og servietter, også på en vanlig torsdag. Handler inn alle dager når vi trenger påfyll - selv handler jeg kun lørdager. Lager alle matpakker. Til meg også, hvis det trengs. Baker alle brød. Parterer slakt og fryser ned. Plukker sopp og fryser dem. Reparerer alle sykler og sparkstøttinger, fikser småting i huset, fikser barnas ting hvis en leke ikke virker eller et batteri må byttes. Staker opp i sluket når det tetter seg. Bytter lyspærer. Smører rustne hengsler. Styrer på i hagen, i år har kun han slått plenen. Vasker doen uoppfordra (og like ofte som jeg selv). Rydder og gjør reint når vi skal ha besøk. Stryker klær. Parer alle enkeltsokkene! (Husets verste jobb...) Tar ut søpla. Passer ungene (som er mine) en fast gang i uka og ellers de gangene jeg trenger eller ønsker det. Legger opp ferieplaner og forbereder alt, f eks drar til sommerhuset dagen før oss andre for å sette på varmen, gjøre reint, skaffe leiebil og deretter møte oss på stasjonen. Reiser hjem dagen etter vi er reist for å gjøre det enklere, stelle huset ferdig, låse og lukke. Kommer med kaffe på senga flere ganger i uka. Noen ganger også med frokost, hvis han begynner tidlig på jobb og jeg seint (som i dag - han satte brettet på nattbordet og vekket meg med et kyss.) Har kveldsmat og varm te stående klar til meg når jeg har jobba seint. Spesialbestiller gave til meg fra utlandet, ikke fordi det er så dyrt og eksklusivt, men fordi han fant et unikt smykke som ville passe meg. Dette var gaven på eksamensdagen min, bare for å gjøre stas på meg. Til bursdagen tok han på seg å lage all maten til 40 gjester, samt ta all oppvasken etterpå. Har humor, er glad og vennlig, sier farvel med et kyss før vi går på jobb, og hilser meg med kyss og klem hver dag når vi møtes igjen. Tilgir meg når vi har kranglet, ber om unnskyldning når han har vært dum, og forstår meg når jeg er sliten og har lite overskudd. Finnes ikke sjalu. Syns det er flott og morsomt at jeg drar på festival med venner minst en gang hver sommer, ofte to ganger samme år, for å hygge meg med musikk, øl og gamle studiekamerater. Stoler på meg og unner meg moroa. Hva er det som gjør at kvinner fortsatt aksepterer at deres liv skal leves under et annet regelverk enn mannens? Anonymous poster hash: bb417...9d0
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2016 #2 Skrevet 13. oktober 2016 Sånn er elskeren min hos konen, jeg har ikke like perfekt mann men er glad i de begge😉 Anonymous poster hash: 1dd52...1c1
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2016 #3 Skrevet 13. oktober 2016 Sånn er elskeren min hos konen, jeg har ikke like perfekt mann men er glad i de begge😉 Anonymous poster hash: 1dd52...1c1 Er du mye hjemme sammen med elskeren og konen, siden du vet han er sånn der? Anonymous poster hash: bb417...9d0
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2016 #4 Skrevet 13. oktober 2016 Du er heldig HI Ville passet godt på han her for de er det sjeldent man finner Så må du tenke på at det er flest kvinner her inne og at man gjerne oppsøker forum når man er fortvilet. Det finnes vel nok av kvinner som er akkurat like ille. Selv skal jeg flytte fra en narsissist mann som endte opp med en totalforandring i det vi fikk barn. Jeg så ikke tegnene før etterpå fordi han har alltid vært hjelpsom mot meg og andre... Den viktigste hjelpen fikk jeg aldri etter at barna kom. Jeg vil nok være veldig på vakt og lese andre menn nøye i framtiden... Stoler ikke på noen... Anonymous poster hash: 5509e...e49
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2016 #5 Skrevet 13. oktober 2016 Du er heldig HI Ville passet godt på han her for de er det sjeldent man finner Så må du tenke på at det er flest kvinner her inne og at man gjerne oppsøker forum når man er fortvilet. Det finnes vel nok av kvinner som er akkurat like ille. Selv skal jeg flytte fra en narsissist mann som endte opp med en totalforandring i det vi fikk barn. Jeg så ikke tegnene før etterpå fordi han har alltid vært hjelpsom mot meg og andre... Den viktigste hjelpen fikk jeg aldri etter at barna kom. Jeg vil nok være veldig på vakt og lese andre menn nøye i framtiden... Stoler ikke på noen... Anonymous poster hash: 5509e...e49 Lykke til uten narsissisten! Jeg biter meg merke i noe du sier i starten: "Ville passet godt på han her for de er det sjeldent man finner". Altså, det stemmer kanskje. Mulig det er sjeldent å finne slike menn. Er det sjeldent å finne slike kvinner? Gjør han mer enn en gjennomsnittlig norsk husmor? Han gjør jo ikke det! Jeg tar all klesvask, absolutt all, og bretter og legger vekk også. Det eneste han trenger å gjøre er å legge eget tøy i skapet sitt. Jeg støvsuger og vasker gulv til vanlig "helgevask" mye oftere enn han, og rydder daglig. Så alt i alt gjør vi samme antall timer med husarbeid, men det er likevel kvinnen som bør regne seg som "heldig"... Anonymous poster hash: bb417...9d0
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2016 #6 Skrevet 13. oktober 2016 hehe ble litt kvalm av hele innlegget ditt *PUKE* Anonymous poster hash: 2d19a...618
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2016 #7 Skrevet 13. oktober 2016 hehe ble litt kvalm av hele innlegget ditt *PUKE* Anonymous poster hash: 2d19a...618 Fordi? Anonymous poster hash: bb417...9d0
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2016 #8 Skrevet 13. oktober 2016 Min mann gjør kanskje 10 % i forhold til meg. Men gjør han noe så er det verdt 80%, for nå ht han vært såååå flink. Er ikke hans skyld at vi har sjampo, oppvasktabletter, dopapir, tørkepapir. Husmor er døgnvakt!!!! Jeg jobber hardt for å piske han litt, han lever veldig godt. Og vi har ingen barn! Enig med HI. finn fram selvrespekten Anonymous poster hash: c6abf...fd3
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2016 #9 Skrevet 13. oktober 2016 Fordi? Anonymous poster hash: bb417...9d0 pga HIs manglende evne å sette seg inn i andre sine situasjoner, alt er ikke svart hvitt - kombinert med ååå herregud så perfekt minn mann er.... Anonymous poster hash: 2d19a...618
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2016 #10 Skrevet 13. oktober 2016 Poenget, ( hvis det er det?) er at elskeren min er den perfekte familiefar, er rik, snill, gjør masse frivillgarbeid og jeg har kjent han i mange år! Ingen ville trodd det om han! Anonymous poster hash: 1dd52...1c1
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2016 #11 Skrevet 13. oktober 2016 pga HIs manglende evne å sette seg inn i andre sine situasjoner, alt er ikke svart hvitt - kombinert med ååå herregud så perfekt minn mann er.... Anonymous poster hash: 2d19a...618 Manglende evne til å sette seg inn i andres situasjon? Jeg føler med alle som er i de nevnte situasjonene, nettopp fordi jeg prøver å sette meg inn i hvordan det må være. Og når jeg gjør den tankeøvelsen, da blir jeg sint på konas vegne! Og til det andre du sier: Husk at mannen min ikke er mer perfekt enn meg. Hans innsats er ikke større enn min, den er like stor. Men siden han er mann, blir det liksom noe "luksuriøst" over det. Tenk, en mann som vasker do og lager mat og er omtenksom, liksom? Hva med å snu på det: tenk, det fins kvinner som vasker do og lager mat og er omtenksomme. Ingen blir "kvalme" av å høre at en kvinne gjør disse tingene. Forskjellen er at dama kan ikke forvente det av mannen. Men de fleste ektemenn forventer det av kona, i tillegg til at det tas som en selvfølge. Anonymous poster hash: bb417...9d0
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2016 #12 Skrevet 13. oktober 2016 Poenget, ( hvis det er det?) er at elskeren min er den perfekte familiefar, er rik, snill, gjør masse frivillgarbeid og jeg har kjent han i mange år! Ingen ville trodd det om han! Anonymous poster hash: 1dd52...1c1 Ingen ville ha trodd hva? At han driver frivillig arbeid? Anonymous poster hash: bb417...9d0
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2016 #13 Skrevet 13. oktober 2016 pga HIs manglende evne å sette seg inn i andre sine situasjoner, alt er ikke svart hvitt - kombinert med ååå herregud så perfekt minn mann er.... Anonymous poster hash: 2d19a...618 I enkelte situasjoner er det svart/hvitt. GIDDER mannen ikke å bidra til husarbeid, så er det ingen nyanser - han gjør ikke sin del av arbeidet og bruker kona som vaskehjelp. Dumper man dama som er planlagt gravid og ikke gidder å ha noe med barnet å gjøre, så er det heller ingen nyanser - man er en drittsekk. Hvis man snylter på kjæresten økonomisk og samtidig kritiserer hennes pengebruk, og sier at han ikke AKSEPTERER at hun bruker egne penger på noe hun vil, så er man kontrollfreak med problemer. Har lagt merke til at "alt er ikke svart-hvitt" brukes vanligvis for å rettferdiggjøre drittoppførsel til en person, uansett om det er snakk om utro partnere, folk som driver med psykisk og økonomisk mishandling, frekke slektninger og så videre. Anonymous poster hash: 93a1c...445
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2016 #14 Skrevet 13. oktober 2016 Poenget, ( hvis det er det?) er at elskeren min er den perfekte familiefar, er rik, snill, gjør masse frivillgarbeid og jeg har kjent han i mange år! Ingen ville trodd det om han! Anonymous poster hash: 1dd52...1c1 Man er ikke perfekt familiefar hvis man puler rundt på gifte kvinnfolk. Man er en drittsekk som driter i familien og oppfører seg slik at risikoen for å splitte familien er høy. En perfekt familiefar gjør alt for at barna skal vokse opp sammen med begge foreldre. Anonymous poster hash: 93a1c...445
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå