Gå til innhold

Trenger tips og råd.. Kan dette reddes? Forhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er dessverre iferd med å gå fra hverandre. Sammen i 3,5 år, en unge på 2 år sammen. Fikk barn tidlig i forholdet. Igår hadde vi en lang prat, og enten blir det parterapi - eller blir det slutt. Dette føles som verdens undergang.. Har en fra før som også bor sammen med meg, og blir det slutt må søskene splittes, og får ikke bo sammen mere. Jeg kan ikke ha hovedomsorg for barna grunnet min jobb og studiesituasjon. Jobben er ikke fleksibel, mtp vaktbytter osv (Jobber omtrent bare sent). Tenker også på eldste, faren er student og ufør og jeg vet ikke om han har økonomi til å ha hovedomsorg for henne. Jeg har hatt hovedomsorgen i 5 år for henne. Flytter vi må hun rives ut fra skolen, venner, kjent nabolag osv. Spurte samboer om han BARE ville gå i terapi pga ungnene, eller om han faktisk vil at vi skal finne til hverandre igjen. Det kunne han ikke svare på. Trenger bare noen støttende ord. Vil det være verdens undergang om det blir slutt, og man må starte helt på nytt igjen? Han sa han gruer seg til å komme hjem grunnet dårlig stemning, og at jeg virker sur.. Det virker som alt er myntet på meg. Ingen av oss har hatt det bra det siste året. 

Anonymous poster hash: f62f7...621
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn går foran jobb og studier. Hvis det er best for barna å bo med deg må du finne en løsning på det.

Bytte jobb, avvente med studier, kanskje du har krav på noe tilrettelegging på jobben?

Skrevet

Barn går foran jobb og studier. Hvis det er best for barna å bo med deg må du finne en løsning på det.

Bytte jobb, avvente med studier, kanskje du har krav på noe tilrettelegging på jobben?

For den eldste er det nok best å bo med meg.. For den minste vet jeg ikke, hun er like knyttet til far som til meg. Han har vært mye alene med henne. 

Anonymous poster hash: f62f7...621

Gjest Antarctica
Skrevet

Gi terapien en sjanse. Og ta det på alvor når han sier du virker sur og stemningen er dårlig: det kan rettes på! Man kan skjerpe seg og bruke viljen og trassen til å oppføre seg annerledes mot hverandre. Da kan følelsene og grunnstemningen i huset også endre seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...