Gå til innhold

Overta mannen permisjon pga skade/sykdom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen brakk armen i går og er fullt sykmeldt i 6 uker. Vi har ei på 9 mnd og mannen skal starte pappapermisjonen om to uker. Har jeg mulighet til å overta permisjonen hans inntil han er friskmeldt?

Anonymous poster hash: b59b8...234

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis bruddet er slik at han ikke kan løfte datteren og ta seg av henne på en ordentlig måte så vil jeg tro du kan det, ja.

Hvis han har spesielle restriksjoner på bruk av armen, f.eks. ikke løfte mer enn så og så mye, så bør dere få en bekreftelse på dette av kirurg som ev. har operert ham.

Om det er et enkelt brudd så vil jeg tro han kan greie å ha permisjonen sin selv.

Anonymous poster hash: 8cedb...131
Skrevet

Sannsynligvis får du ikke overta, da far kan ta permisjon når han er bra igjen. At det eventuelt medfører problemer for dere, tar ikke nav hensyn til.

Anonymous poster hash: bc364...fa0

Skrevet

Dere kan søke, men får antagelig avslag

Kjenner noen som var i samme situasjon, mannen var i en bilulykke og brakk både et ben og en arm så han var ganske hjelpeløs

Nav sa bare at pappaperm skal tas ut innen barnet er tre år, så han rekker fint ta den når han er restituert.

Anonymous poster hash: fdd3a...c39

Skrevet

Hm, jeg får kontakte nav i dag. Han har et komplisert brudd som må holdes helt i ro de første ukene. Han klarer ikke å løfte henne/stelle osv.

Skrevet

Oi, det var jo ille. Jeg skjønner jo at han kan utsette den, men hvem skal ta seg av barnet vårt da jeg skal ut i jobb igjen?

Skrevet

Oi, det var jo ille. Jeg skjønner jo at han kan utsette den, men hvem skal ta seg av barnet vårt da jeg skal ut i jobb igjen?

Å skaffe barnepass er ditt problem/ansvar, og ikke nav sitt. Der paret jeg kjenner endre med at mor tok ulønnet permisjon for det er jo ikke bare bare å finne andre alternativer..

Anonymous poster hash: fdd3a...c39

Skrevet

Sannsynligvis får du ikke overta, da far kan ta permisjon når han er bra igjen. At det eventuelt medfører problemer for dere, tar ikke nav hensyn til.

Anonymous poster hash: bc364...fa0

Når den som har permisjonen ikke kan ta seg av barnet, så får sannsynligvis den andre overta permisjonen. Bare sørg for at legens erklæring er god nok for nav.

Anonymous poster hash: ddc1c...e34

Skrevet

Når den som har permisjonen ikke kan ta seg av barnet, så får sannsynligvis den andre overta permisjonen. Bare sørg for at legens erklæring er god nok for nav.

Anonymous poster hash: ddc1c...e34

Det gjelder kun fellesdelen. kvotene kan tas ut frem til barnet er 3 år og da må man bevise at man er helt ute av stand til å ta vare på ungen i hele dette tidsrommet.

Anonymous poster hash: ee2b4...620

Skrevet

Far kan ta ut permisjon til barnet er 3 år. Dersom han er i ustand til å ta vare på barnet alene inntil barnet er 3 år får du overta. I dette tilfellet må far søke om utsatt permisjon siden tilstanden ikke er langvarig.

Anonymous poster hash: 12597...db6

Skrevet

Kjenner to fedre som ble syke før permisjon og mor FIKK tatt over permisjon. Han ene fikk epilepsi, han andre ryggskade som gjorde at han måtte logge store deler av dagen og ikke løfte. Mor tok da over permisjonen og begge foreldrene var hjemme samtidig. Men da var jo primært mor som måtte gjøre alt da far var for dårlig form til å ta vare på seg selv nesten

Anonymous poster hash: ccb10...a7d

Skrevet

Du har jo 10 dager som kan brukes ved sykt barn eller syk barnepasser. Ved å bruke dem får far hjelp i 2 uker. Hvis armbruddet faktisk er så komplisert at han ikke kan ta seg av barnet etter det tror jeg du får overført Fellesdelen enkelt, men om du får overført fedrekvoten er jeg usikker på.

Anonymous poster hash: 1c7ba...1b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...