Gå til innhold

Hvordan lære seg å jogge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger å trene. Liker å gå tur, liker gruppe timer som feks basisball eller sirkeldeling, liker basketball og andre ballidretter. Men nå har jeg ikke tid til å reise bort for å trene. Viss jeg bare kunne knyte på meg joggeskoeene og få trening fra det sekundet jeg gikk ut dørene kunne jeg kanskje få opp kondisjon igjen. Men har aldri likt jogging (eller heter det løping nå for tiden?) . Syns det er kjedeleg, blir så oppmerksom på alt som disser. Begynner å gå fordi jeg ikke finner motivasjon til å jogge lenge av gangen.

Noen som har noen triks? Tenkte det passet å begynne nå som det er mørkt om kvelden. Så skipper jeg hvertfall å tenke på at alle naboane ser meg der jeg disser bortover veien.

Anonymous poster hash: 255f5...b56

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe jeg startet fra scratch og måtte løpe 100 m, så gå en bit, løpe. så mitt tips er vell å bare begynne. viktig med høy bra motivrende musikk.

ellers er det veldig kjekt å finne en bra plass da. en grussti feks. og en bakke.

du kan løpe opp bakken, og gå ned. 

Lykke til :)

Nå er jeg hekta ! elsker å løpe. 

Anonymous poster hash: 4f3a6...511
Skrevet

Last ned c25k. Genial app! Jeg var svær som et fjell, aldri trent i mitt liv, men bestemte meg for at hvis jeg gikk ned 30 kilo skulle jeg begynne å jogge. Som sagt så gjort, begynte å jogge og ble bitt av basillen! Fikk desverre en skade som gjorde at jeg ikke kunne jogge lenger, og føler en stor sorg pga det! Faktisk!

Anonymous poster hash: 125ea...19f

Skrevet

Jeg begynte i det små, fra lyktestolpe til lyktestolpe, gikk mellom, annen hver. Økte til 2 før jeg stoppet.

Trikset er å løpe like langsomt som du går fort, i starten. Kjøp deg stramt treningstøy og gode sko. Fengende musikk på øret hjelper.

Jeg løp ikke så langt i starten, men økte gradvis. Nå er løping en veldig viktig del av livet mitt: ikke bare ble jeg frisk fra diabetes og 17 kg lettere, jeg ble maratonløper!😊

Anonymous poster hash: fdd53...1ab

Skrevet

Du liker å gå tur, da synes jeg du skal begynne med det. Øk tempoet, sving med armene og ta i når du går og ta i. Du kjenner fort at det har effekt. Jeg begynte sånn. Så begynte jeg å småjogge kortere strekninger etter hvert som formen ble bedre, og plutselig jogga jeg hele turen.

Er ikke så lurt å drive med noe man ikke liker eller gruer seg til. Da skjer det ofte at man slutter etter en stund. Om du ikke kommer deg til jogging, så er rask gange nesten like god trening ;)

Anonymous poster hash: 03f0a...0b8

Skrevet

En skikkelig god sports-bh er et must. Og gjerne en tights med høyt liv og shape eller anti-shake effekt, hvis du føler mage og rumpe disser. Så er det bare å begynne. Gå raskt, løp 1 minutt, gå igjen. Øk løpetiden fra gang til gang.

Anonymous poster hash: 5d423...09e

Skrevet

Lydbok! Da glemmer man at man jogger

Skrevet

Lydbok! Da glemmer man at man jogger

Det skal jeg prøve!!!

Skrevet

Du liker å gå tur, da synes jeg du skal begynne med det. Øk tempoet, sving med armene og ta i når du går og ta i. Du kjenner fort at det har effekt. Jeg begynte sånn. Så begynte jeg å småjogge kortere strekninger etter hvert som formen ble bedre, og plutselig jogga jeg hele turen.

Er ikke så lurt å drive med noe man ikke liker eller gruer seg til. Da skjer det ofte at man slutter etter en stund. Om du ikke kommer deg til jogging, så er rask gange nesten like god trening ;)

Anonymous poster hash: 03f0a...0b8

Rask gange ja. Her er det mange lange og bratte bakker. Viss jeg går så raskt jeg klarer i lovsaker, er det like effektiv trening som løping i lettere terreng? Viss jeg løper venger jeg nok ikke de bratte bakkene nemlig😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...