Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #1 Skrevet 12. oktober 2016 Jeg har måttet smake på navnet en stund og jeg har funnet ut av jeg liker det! Det har en så myk klang uten at det blir søtt. Tror det hadde blitt utrolig kult på en baby nå til dags. Hva synes du? Er ikke like fan av stavelsen Sissel. Anonymous poster hash: a7558...eef
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #2 Skrevet 12. oktober 2016 Jeg er en av de som synes det er rart og forvirrende med "rare" stavemåter/bokstaver man ikke trenger... Sarah, Sidsel, Phillip..... Når jeg leser disse navnene som jeg egentlig vet uttales Sara, Sissel og Fillip, så blir det. Sarahhh, Siddsel og PHillip. Anonymous poster hash: 47e09...ac9
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #3 Skrevet 12. oktober 2016 Jeg er en av de som synes det er rart og forvirrende med "rare" stavemåter/bokstaver man ikke trenger... Sarah, Sidsel, Phillip..... Når jeg leser disse navnene som jeg egentlig vet uttales Sara, Sissel og Fillip, så blir det. Sarahhh, Siddsel og PHillip. Anonymous poster hash: 47e09...ac9 Bokstaver man ikke trenger? Sidsel er dansk skrivemåte. Ingen unødvendige bokstaver der. Anonymous poster hash: a7558...eef
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #4 Skrevet 12. oktober 2016 Det uttales jo som regel Sissel uansett skrivemåte, så jeg ser ikke vitsen med å gjøre tilværelsen vanskeligere for barnet ditt. Det vil alltid - hele livet! - måtte stave fornavnet sitt, bli spurt opp igjen, få navnet skrevet feil. Ellers kjenner jeg bare en Sidsel, og det er dessverre en såpass ufordragelig person (voksen) så for meg er det navnet bare negativt. Anonymous poster hash: 16f76...775
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #5 Skrevet 12. oktober 2016 Sidsel eller Sissel, nydelig navn uansett. Anonymous poster hash: eb15d...cfe
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #6 Skrevet 12. oktober 2016 Bokstaver man ikke trenger? Sidsel er dansk skrivemåte. Ingen unødvendige bokstaver der. Anonymous poster hash: a7558...eef Om barnet skal hete Sidsel, der det uttales en D, så er ikke bokstaven unødvendig. Men ut i fra hovedinnlegget tolket jeg det som om navnet skulle uttales Sissel, men skrives Sidsel. Og da er den D'en veldig unødvendig. Anonymous poster hash: 47e09...ac9
TinaK 1990 Skrevet 12. oktober 2016 #7 Skrevet 12. oktober 2016 Liker ikke, må innrømme det. Men, Sissel er bedre enn Sidsel
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #8 Skrevet 12. oktober 2016 Om barnet skal hete Sidsel, der det uttales en D, så er ikke bokstaven unødvendig. Men ut i fra hovedinnlegget tolket jeg det som om navnet skulle uttales Sissel, men skrives Sidsel. Og da er den D'en veldig unødvendig. Anonymous poster hash: 47e09...ac9 Men utover unødvendige bokstaver da... Sissel er et helt greit navn, og Sidsel høres ikke pent ut. Synes jeg Anonymous poster hash: 47e09...ac9
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #9 Skrevet 12. oktober 2016 Sidsel er et flott navn! Tenk på Sidsel Endresen, den fantastiske sangerinnen! Anonymous poster hash: 7d047...789
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #10 Skrevet 12. oktober 2016 Gammelmodig skrivemåte, liker Sissel bedre Anonymous poster hash: e5671...62e
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #11 Skrevet 12. oktober 2016 ikke særlig pent, i mine ører dessverre Anonymous poster hash: 8f182...b66
Gjest Antarctica Skrevet 12. oktober 2016 #12 Skrevet 12. oktober 2016 (endret) Bokstaver man ikke trenger? Sidsel er dansk skrivemåte. Ingen unødvendige bokstaver der. Anonymous poster hash: a7558...eef Sissel er kortform av Cecilia. Sidsel har en uhistorisk D, som ble "innført" av Hans Aanrud som skrev boka "Sidsel Sidserk". Det er ikke en tradisjonell form fra et annet land, men et påfunn. Endret 12. oktober 2016 av Pashla
TPK Skrevet 13. oktober 2016 #13 Skrevet 13. oktober 2016 Liker ikke navnet noe særlig, assossierer det med sure damer født på 60-70-tallet. Altså for "nytt" for meg. Men skriv det i alle fall Sissel hvis dere velger det.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2016 #14 Skrevet 13. oktober 2016 Syns Sissel er fint men hadde ikke valgt sidsel, har hele livet stavet navnet mitt eller fått det feil skrevet (heter ikke sidsel altså) Ang navn på s så har jeg falt sånn for navnet sonja, syns det er så nydelig Anonymous poster hash: c0fbb...24c
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2016 #16 Skrevet 14. oktober 2016 Jeg liker det veldig godt. Har en fantastisk tante som heter det. Liker faktisk Sidsel bedre enn Sissel Anonymous poster hash: 1fd5b...2c1
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2016 #17 Skrevet 14. oktober 2016 Heter selv Sissel og er fornøyd med det. Liker ikke skrivemåten Sidsel! Vært noen som har køddet med å kalle meg for Sidsel ordrett. Forøvrig er det jo et navn var mer pop på 60-tallet. Så kommer sikkert tilbake etterhvert Hadde synes det var kjekt å se om en liten jente ble kalt for Sissel i dag Anonymous poster hash: f58f6...05d
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2016 #18 Skrevet 14. oktober 2016 Jålete skrivemåte, ok navn. Anonymous poster hash: 7dab4...7ef
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2016 #19 Skrevet 14. oktober 2016 Ville skrevet Sissel. Uansett: nydelig navn! Klassisk men sjeldent i disse dager der alle jenter har et tostavelsesnavn som slutter på a. Anonymous poster hash: e87a3...32f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå