Gå til innhold

Hva synes du om navnet Sidsel?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har måttet smake på navnet en stund og jeg har funnet ut av jeg liker det! Det har en så myk klang uten at det blir søtt. Tror det hadde blitt utrolig kult på en baby nå til dags. Hva synes du?

Er ikke like fan av stavelsen Sissel.



Anonymous poster hash: a7558...eef
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er en av de som synes det er rart og forvirrende med "rare" stavemåter/bokstaver man ikke trenger...

 

Sarah, Sidsel, Phillip..... Når jeg leser disse navnene som jeg egentlig vet uttales Sara, Sissel og Fillip, så blir det. Sarahhh, Siddsel og PHillip.

 

 

Anonymous poster hash: 47e09...ac9

Skrevet

Jeg er en av de som synes det er rart og forvirrende med "rare" stavemåter/bokstaver man ikke trenger...

 

Sarah, Sidsel, Phillip..... Når jeg leser disse navnene som jeg egentlig vet uttales Sara, Sissel og Fillip, så blir det. Sarahhh, Siddsel og PHillip.

 

 

Anonymous poster hash: 47e09...ac9

 

 

Bokstaver man ikke trenger? Sidsel er dansk skrivemåte. Ingen unødvendige bokstaver der.

 

Anonymous poster hash: a7558...eef

Skrevet

Det uttales jo som regel Sissel uansett skrivemåte, så jeg ser ikke vitsen med å gjøre tilværelsen vanskeligere for barnet ditt. Det vil alltid - hele livet! - måtte stave fornavnet sitt, bli spurt opp igjen, få navnet skrevet feil.

 

Ellers kjenner jeg bare en Sidsel, og det er dessverre en såpass ufordragelig person (voksen) så for meg er det navnet bare negativt.



Anonymous poster hash: 16f76...775
Skrevet

Sidsel eller Sissel, nydelig navn uansett.

 

Anonymous poster hash: eb15d...cfe

Skrevet

 

Bokstaver man ikke trenger? Sidsel er dansk skrivemåte. Ingen unødvendige bokstaver der.

 

Anonymous poster hash: a7558...eef

Om barnet skal hete Sidsel, der det uttales en D, så er ikke bokstaven unødvendig.

Men ut i fra hovedinnlegget tolket jeg det som om navnet skulle uttales Sissel, men skrives Sidsel. Og da er den D'en veldig unødvendig.

 

 

Anonymous poster hash: 47e09...ac9

Skrevet

Liker ikke, må innrømme det. Men, Sissel er bedre enn Sidsel

Skrevet

Om barnet skal hete Sidsel, der det uttales en D, så er ikke bokstaven unødvendig.

Men ut i fra hovedinnlegget tolket jeg det som om navnet skulle uttales Sissel, men skrives Sidsel. Og da er den D'en veldig unødvendig.

 

 

Anonymous poster hash: 47e09...ac9

Men utover unødvendige bokstaver da...

Sissel er et helt greit navn, og Sidsel høres ikke pent ut. Synes jeg :)

 

 

Anonymous poster hash: 47e09...ac9

Skrevet

Sidsel er et flott navn! Tenk på Sidsel Endresen, den fantastiske sangerinnen!



Anonymous poster hash: 7d047...789
Skrevet

Gammelmodig skrivemåte, liker Sissel bedre

 

Anonymous poster hash: e5671...62e

Skrevet

ikke særlig pent, i mine ører dessverre



Anonymous poster hash: 8f182...b66
Gjest Antarctica
Skrevet (endret)

Bokstaver man ikke trenger? Sidsel er dansk skrivemåte. Ingen unødvendige bokstaver der.

 

Anonymous poster hash: a7558...eef

Sissel er kortform av Cecilia.

 

Sidsel har en uhistorisk D, som ble "innført" av Hans Aanrud som skrev boka "Sidsel Sidserk". Det er ikke en tradisjonell form fra et annet land, men et påfunn.

Endret av Pashla
Skrevet

Liker ikke navnet noe særlig, assossierer det med sure damer født på 60-70-tallet. Altså for "nytt" for meg.

 

Men skriv det i alle fall Sissel hvis dere velger det.

Skrevet

Syns Sissel er fint :) men hadde ikke valgt sidsel, har hele livet stavet navnet mitt eller fått det feil skrevet :( (heter ikke sidsel altså)

Ang navn på s så har jeg falt sånn for navnet sonja, syns det er så nydelig :)

 

Anonymous poster hash: c0fbb...24c

Skrevet

Jeg liker det veldig godt. Har en fantastisk tante som heter det.

Liker faktisk Sidsel bedre enn Sissel

 

Anonymous poster hash: 1fd5b...2c1

Skrevet

Heter selv Sissel og er fornøyd med det. Liker ikke skrivemåten Sidsel! Vært noen som har køddet med å kalle meg for Sidsel ordrett. Forøvrig er det jo et navn var mer pop på 60-tallet. Så kommer sikkert tilbake etterhvert ;) Hadde synes det var kjekt å se om en liten jente ble kalt for Sissel i dag :)

 

Anonymous poster hash: f58f6...05d

Skrevet

Jålete skrivemåte, ok navn.

 

Anonymous poster hash: 7dab4...7ef

Skrevet

Ville skrevet Sissel. Uansett: nydelig navn! Klassisk men sjeldent i disse dager der alle jenter har et tostavelsesnavn som slutter på a.

 

Anonymous poster hash: e87a3...32f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...