Gå til innhold

Var ikke dette veldig dårlig stil av Bybanen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja.. Jeg leier alltid barnet mitt av og på kollektivtransport..

Anonymous poster hash: 4b018...f0e

Skrevet

Vitner til hendelsen har kommentert på artikkelen at moren holdt sønnen i hånden, så dette er virkelig dårlig håndtert av bybanen.

Anonymous poster hash: 1d0ca...e98

Skrevet

Ja..det var dårlig gjort. Selv den lydigste ungen kan forsvinne ut av syne

Anonymous poster hash: dbcc8...e15

Skrevet

Det er jo helt ekstremt tankeløst av føreren! En femåring som er alene er god nok grunn til å stoppe!

Anonymous poster hash: a4056...de2

Skrevet

Jeg skjønner egentlig at de ikke kunne åpne alle dørene mellom to stopp. Men var det ikke mulig å kjøre tilbake? Forstod det som at de såvidt hadde forlatt stoppen...

Anonymous poster hash: e582b...147
Skrevet

Jeg skjønner egentlig at de ikke kunne åpne alle dørene mellom to stopp. Men var det ikke mulig å kjøre tilbake? Forstod det som at de såvidt hadde forlatt stoppen...

Jeg tror ikke de har mulighet til å stoppe mellom holdeplassene. Jeg har opplevd å sitte på et tog der en kvinne begynte å skrike hysterisk da toget satte seg i bevegelse. Det viste seg at babyen hennes var igjen på perrongen. Konduktøren kom raskt til, men toget måtte kjøre helt til neste stasjon, selv om det tok over 30 minutter. De sørget for at noen tok seg av babyen imens, og for at hun fikk transport tilbake, men det å kjøre tilbake var tydeligvis ikke mulig.

Anonymous poster hash: bcdee...4e2

Skrevet

De kan det om de mener situasjonen tilsier det. På den strekningen skal det heller ikke være noe som tilsier at han ikke bare kunne stoppet.

Anonymous poster hash: 336be...f0e

Skrevet

Kjøre tilbake? Det kommer vel trikker etter også?

Anonymous poster hash: 71b11...da1

Skrevet

Sjåføren tok sin vurdering.

Iķke alle barn og voksne er hendt til å ta bane, dessverre. Mine f eks. Jeg kan ikke ha med begge på buss/bane når jeg er alene, risikoen ville vært stor for slike hendelser. En i gangen går greit.

Anonymous poster hash: e2d1a...786

Skrevet

Uff jeg er så redd for at noe sånt skal skje meg! Passer alltid på å være på samme side som barnet mitt når jeg skal av og på tog. Det må ha vært helt fryktelig.

Skrevet

Kjøre tilbake? Det kommer vel trikker etter også?

Jeg aner ikke jeg, det er derfor jeg spør.

Skrevet

Hvis dere leser artikkelen vil dere se at banen stopper automatisk i løpet av de første 40 metrene. Så må fører vurdere. Hvis du er redd for en femåring slipper du ikke tak i han. Man har et ansvar selv, og å rope i avisen er bare dumt.

Anonymous poster hash: b7486...10f

Skrevet

Det står at hun holdt i barnet, men slapp for hun var redd for dørene. Disse dørene åpner seg igjen hvis de møter motstand, som en hånd.

For at de skal ha lov å åpne dørene mellom stopp, må det være fare for liv og helse for de som er ombord. Det et i hvertfall det som ble sagt når bybanen kom.

Anonymous poster hash: 56117...187

Skrevet

Høres ut som om moren trenger å øve seg på å ta bybanen også. De var to voksne og tre barn. Dette skulle de ha klart uten problemer altså. Man stiller seg i døren og holder den igjen til alle barn i følget er på den siden av døren som de skal være.

Skrevet

Man slipper ikke hånden til et barn som 'er litt engstelig av seg' altså.

Skjønner at det var en skummel opplevelse, men ikke noe å løpe til avisen for.

Skrevet

De bor ikke i Bergen så var første gang de kjørte bybanen så da vet man nok ikke at dørene åpner seg igjen når de møter motstand!

Moren HOLDT sønnen i hånden hele tiden, men døren lukket seg og da slapp hun sønnen fordi hun var redd døren skulle klemstre hendene deres. Bybanen begynte å kjøre, hun trakk i nødstoppen med engang og da skal bybanen stoppe, noe den gjorde. Moren fikk snakket med føreren, men han bestemte seg for at det IKKE var farlig å la sønnen på 5 stå igjen alene(sønnen begynte å løpe etter bybanen i sporene når den kjørte og det er livsfarlig!) så føreren startet opp og kjørte videre.

Totalt uansvarlig av føreren!

Anonymous poster hash: ef517...efe

Skrevet

Jeg tenker at det kanskje er en grunn til at ungen er litt engstelig av seg. Når moren nekter å noensinne kjøre bybane igjen på grunn av en litt skremmende opplevelse, lærer han jo at det er farlig. Sånne ting kan skje, og kanskje bybanens personell håndterte det feil, men det synes jeg også moren gjorde.

Anonymous poster hash: 58d73...788

Skrevet

Jeg tenker at det kanskje er en grunn til at ungen er litt engstelig av seg. Når moren nekter å noensinne kjøre bybane igjen på grunn av en litt skremmende opplevelse, lærer han jo at det er farlig. Sånne ting kan skje, og kanskje bybanens personell håndterte det feil, men det synes jeg også moren gjorde.

Anonymous poster hash: 58d73...788

Ja, veldig enig med deg.

Anonymous poster hash: 34833...605

Skrevet

Jeg tenker at man slipper ikke hånden til ett barn når man skal av bybanen. Dette går på mor ikke føreren

Anonymous poster hash: 7fdad...6b8

Skrevet

Jeg synes det er sjokkerende. Til hvilken fare ville det vær for passasjerene om dørene gikk opp et par sekunder og slapp moren av? Sjåføren kunne opplyst om årsaken over callingsystemet og bedt de andre passasjerene forbli på banen. Synes det er en helt vanvittig vurdering å la en femåring være igjen alene på et trafikkert sted. Det kunne rett og slett gått veldig galt. Ja, moren gjorde kanskje en feil, men sjåføren gjorde den største feilen.

Anonymous poster hash: 8c6dd...e7d

Gjest Antarctica
Skrevet

Hun måtte få med seg resten av følget, sto det, derfor gikk hun ikke ut sammen med femåringen? Hallllloooooo... De var da to voksne i følget.

Skrevet

Tja.. Jeg leier alltid barnet mitt av og på kollektivtransport..

Anonymous poster hash: 4b018...f0e

Barnet ja, men hun hadde 3 barn med seg.... 

Anonymous poster hash: 9ac93...8cc

Gjest Antarctica
Skrevet

Barnet ja, men hun hadde 3 barn med seg....

Anonymous poster hash: 9ac93...8cc

Og en svigermor. Hvis hun hadde tatt treåringen på armen og femåringen i hånda, kunne svigermor ha tatt sjuåringen.

Jeg har reist MYE med mine unger, og dette er for banalt. Uhell kan skje, men det er hennes eget ansvar. Hva om det var hurtigruta? Skal de legge til kai igjen fordi hun ikke klarte å fomle seg fra borde sammen med barnet sitt?

Skrevet

Og en svigermor. Hvis hun hadde tatt treåringen på armen og femåringen i hånda, kunne svigermor ha tatt sjuåringen.

Jeg har reist MYE med mine unger, og dette er for banalt. Uhell kan skje, men det er hennes eget ansvar. Hva om det var hurtigruta? Skal de legge til kai igjen fordi hun ikke klarte å fomle seg fra borde sammen med barnet sitt?

Det er da helt meningsløst å begynne å snakke om hvem sin skyld det er, at en selv alltid gjør det bedre etc. etc. Faktum er at dette skjedde, og femåringen ble stående alene, og han begynte å gå i bybanesporet. Han kunne der blitt kjørt ned av en annen bane, og alle involverte må gjøre sitt ytterste for å sørge for at det IKKE skjer når uhellet først er ute!

Mange har da vært uansvarlige/handlet feil noen ganger, men når gjort er gjort gjør man da sitt ytterste for å ivareta den skadelidende, spesielt en femåring i en fremmed by. Eller er tilnærmingen "sorry lille venn, mora si var uansvarlig og slapp hånda si noen sekunder, får håpe noen fremmede forbarmer seg over deg"? Til og med for ekstremsportutøvere, som med viten og vilje utsetter seg for fare, blir himmel og jord satt i bevegelse for å hjelpe når det går galt altså.

Anonymous poster hash: e704f...b12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...