Gå til innhold

Klarer du å lage det du ser? (Strikking/hekling)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom til å tenke på det fordi jeg må gjøre nettopp det. Har ingen oppskrift, men fant en søt ting å lage på internett... flere som har pleid å lage etter øyemål? 

Anonymous poster hash: 4f686...319
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja flere ganger

Hva lagde du da :)?

Skrevet

Hva lagde du da :)?

Jeg har strikket gensere, putetrekk, torvhansker osv etter kun bilde.

Har også tegnet meg egne mønstere jeg har brukt på andre i utgangspunktet ensfarvede gensere, bukser osv.

Har stikket fast i over 20 år nå så blir en del :)

Så mye fint man kan lage etter både andres mønstere/oppskrifter , bilder og egne ideer :)

Skrevet

Jeg har strikket gensere, putetrekk, torvhansker osv etter kun bilde.

Har også tegnet meg egne mønstere jeg har brukt på andre i utgangspunktet ensfarvede gensere, bukser osv.

Har stikket fast i over 20 år nå så blir en del :)

Så mye fint man kan lage etter både andres mønstere/oppskrifter , bilder og egne ideer :)

Ja :) Heldig som kan strikke da, jeg strikker bare skjerf og tepper :P Hekler mye, da! 

Skrevet

Jeg kan strikke det meste ut fra et bilde ja. Ikke hekle, der er jeg amatør. Jeg har funnet mange bilder og strikket ut fra det opp gjennom årene, og jeg har også sett bilder som har inspirert meg til å lage noe helt annet, etter mitt eget hode.

Skrevet

Tja.... Strikket akkurat en poncho til barnebarnet, den strikket jeg av ett bilde jeg fant på nett. Fant igrunn ut da at jeg må ta mål av barnebarnet før jeg begynner, for den ble litt større enn planlagt. Men ingen planer om p lage ny siden jeg egentlig ikke er en reacer på å strikke. Får innfall en sjelden gang og da må jeg lage det der og da. Får jeg det ikke til, må jeg be mamma komme på besøk. Hun får til det meste, og hun jubler hver gang jeg spør henne om slike ting. Hun har skikkelig trua på at jeg skal bli flink med strikkepinner, men blir like skuffet hver gang når jeg legger opp etter den ene tingen.

Hekle har jeg lyst til å lære meg, men jeg eier ikke tolmodighet så det går veldig dårlig. Lærte å hekle en kant på en babyjakke etter youtube, men glemte det like fort som jeg lærte det.

Anonymous poster hash: dd849...1b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...