Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #1 Skrevet 12. oktober 2016 Jeg har gjort det et par ganger og synes det er helt greit for min del. Hører og leser om at alle blir så knust og sliter i etterkant. Jeg gjorde det en gang for 15 år siden og en gang igjen for 2 år siden. Aldri slitt en dag jeg. Var bare veldig letta over at det var ferdig og at jeg kunne fortsette med livet og heller velge å få barn en annen gang. Noen som har det slik? Anonymous poster hash: a598c...c4f
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #2 Skrevet 12. oktober 2016 Jepp. To ganger her også, men begge i min ungdom. Aldri følt at det var et "tapt barn", bare en celleklump jeg ikke ville skulle bli til noe mer. Vil ikke si jeg er stolt, men samtidig, glad for å ha gjennomført det og føler meg bare sterkere som følge av det. Anonymous poster hash: 50287...b2c
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #3 Skrevet 12. oktober 2016 Jeg syns det er fint at du ikke sliter i etterkant HI 😊men kanskje lurt å bruke prevensjon istedenfor gjentatte aborter? Jeg er for abort.gjorde det selv i min ungdom.jeg angrer ikke, men jeg skal ALDRI sette meg selv i den situasjonen igjen. Å finne et foster i trusa med øyne og armer var svært traumatisk. Å se "barnet" sånn har satt sine spor. Anonymous poster hash: ce0c9...d77
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #4 Skrevet 12. oktober 2016 Jeg har gjort det en gang, voksen men med fødselsangst etter traume med første. Kjente på det i 10 år, kunne gråte også i det skjulte. Nå er det 15 år siden og jeg tenker aldri på det. Men angrer for alltid. Anonymous poster hash: 43bb5...090
Modesty Blaise. Skrevet 12. oktober 2016 #5 Skrevet 12. oktober 2016 Tråden er moderert for personangrep og sitater. Dette er et tema som drar frem mye sterke meninger. Det er helt ok, men hold dere til saken, og unngå personangrep på hverandre. MB, moderator
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #6 Skrevet 12. oktober 2016 Skulle ta abort en gang. Spontanaborterte før jeg kom dit. I dag er jeg veldig letta over det. Jeg tror nok jeg hadde slitt med skyldfølelse. Anonymous poster hash: 05648...69f
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #7 Skrevet 12. oktober 2016 Har også hatt to. Jeg syns "alles" forventninger om at dette skulle være så traumatisk er mye mer traumatisk enn selve aborten. Svangerskapet var uønsket og uplanlagt begge gangene, og jeg hadde ingen mulighet til å være mor. Var 17 ene gangen og 20 neste gangen. Så det var bare en stor lettelse å ikke måtte ha barn. Anonymous poster hash: 8b0ba...c81
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #8 Skrevet 12. oktober 2016 Jeg har blitt uplanlagt gravid tre ganger, men har alltid tenkt på det som et liv fra første sekund. Mistet en av de, og synes det var vondt. Hadde nok fått sterk skyldfølelse om jeg hadde tatt abort og plaget meg selv med det. Men nå var det aldri noen krise for meg å bli gravid og beholde. Og jeg er glad for at det er mulig å ta abort for de som ønsker det. Det er jo også bra at de som føler at det er det riktige slipper å slite med skyldfølelse etterpå. Vi reagerer forskjellig. Noen synes det er vondt, andre synes det går fint. Begge deler er sikkert like normalt, og helt greit tenker jeg. Anonymous poster hash: 7dbd6...6bd
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #9 Skrevet 12. oktober 2016 Jeg har gjort det et par ganger og synes det er helt greit for min del. Hører og leser om at alle blir så knust og sliter i etterkant. Jeg gjorde det en gang for 15 år siden og en gang igjen for 2 år siden. Aldri slitt en dag jeg. Var bare veldig letta over at det var ferdig og at jeg kunne fortsette med livet og heller velge å få barn en annen gang. Noen som har det slik? Anonymous poster hash: a598c...c4f Jeg holdt på å gjøre den tabben.20 år og uplanlagt gravid...Ombestemte meg samme dagen og har aldri angret et sek.Elsker ungen min og sliter ennå med det valget jeg kunne tatt. Anonymous poster hash: c1625...fb5
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #10 Skrevet 12. oktober 2016 Du sliter ikke sier du? Hvorfor lager du denne tråden da? Anonymous poster hash: 69f41...7fb
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #11 Skrevet 12. oktober 2016 Jeg holdt på å gjøre den tabben.20 år og uplanlagt gravid...Ombestemte meg samme dagen og har aldri angret et sek.Elsker ungen min og sliter ennå med det valget jeg kunne tatt. Anonymous poster hash: c1625...fb5 Du sliter enda med "valget du kunne ha tatt"...?Du går rundt, etter at ungen er født, og tenker noe a la "herregud, tenk om jeg hadde tatt abort!", og du SLITER pga dette? Sært. Du burde kanskje søke hjelp. Anonymous poster hash: 09aa3...e20
Mamma til 2 søte Skrevet 12. oktober 2016 #12 Skrevet 12. oktober 2016 Jeg syns det er fint at du ikke sliter i etterkant HI 😊men kanskje lurt å bruke prevensjon istedenfor gjentatte aborter? Jeg er for abort.gjorde det selv i min ungdom.jeg angrer ikke, men jeg skal ALDRI sette meg selv i den situasjonen igjen. Å finne et foster i trusa med øyne og armer var svært traumatisk. Å se "barnet" sånn har satt sine spor. Anonymous poster hash: ce0c9...d77 Hvor står det at hun ikke bruker prevensjon?
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #13 Skrevet 12. oktober 2016 Du sliter enda med "valget du kunne ha tatt"...? Du går rundt, etter at ungen er født, og tenker noe a la "herregud, tenk om jeg hadde tatt abort!", og du SLITER pga dette? Sært. Du burde kanskje søke hjelp. Anonymous poster hash: 09aa3...e20 Det kalles dårlig samvittighet fordi hun vurderte å ikke få det kjæreste hun har. Er du heeeeelt sikker på at alt fungerer i topplokket? Anonymous poster hash: d7e79...267
Syngensang Skrevet 12. oktober 2016 #14 Skrevet 12. oktober 2016 (endret) Du sliter ikke sier du? Hvorfor lager du denne tråden da? Anonymous poster hash: 69f41...7fb Syns det var fint ho laga denne tråden. Det er liksom opplest og vedtatt at ein skal slite med skuldkjensle etter ein abort. Såpass at ein sikkert kan få skuldkjensle av å ikkje ha skuldkjensle. Så derfor kan det kanskje vere godt å vite at det er fleire som ikkje er lei seg etter abort. Endret 12. oktober 2016 av Syngensang
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #15 Skrevet 12. oktober 2016 Syns det var fint ho laga denne tråden. Det er liksom opplest og vedtatt at ein skal slite med skuldkjensle etter ein abort. Såpass at ein sikkert kan få skuldkjensle av å ikkje ha skuldkjensle. Så derfor kan det kanskje vere godt å vite at det er fleire som ikkje er lei seg etter abort. Enig. Anonymous poster hash: 8b0ba...c81
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #16 Skrevet 12. oktober 2016 Jeg har to aborter bak meg fra tidlig i 20. åraene. Jeg angret aldri og ser i ettertid at det var klokt valgt. Anonymous poster hash: 35050...0ce
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #17 Skrevet 12. oktober 2016 Tok en når jeg var 16 og en når jeg var 21. Angrer overhodet ikke! Anonymous poster hash: 5f319...ead
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #18 Skrevet 12. oktober 2016 Du sliter enda med "valget du kunne ha tatt"...? Du går rundt, etter at ungen er født, og tenker noe a la "herregud, tenk om jeg hadde tatt abort!", og du SLITER pga dette? Sært. Du burde kanskje søke hjelp. Anonymous poster hash: 09aa3...e20 Jeg burde søke hjelp???Tanken på at jeg kunne ha valgt bort barnet mitt som jeg elsker og forguder.Hva er det du ikke forstår? Anonymous poster hash: c1625...fb5
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2016 #19 Skrevet 13. oktober 2016 Jeg burde søke hjelp???Tanken på at jeg kunne ha valgt bort barnet mitt som jeg elsker og forguder.Hva er det du ikke forstår? Anonymous poster hash: c1625...fb5 At det er mulig å "slite" med noe man faktisk IKKE gjorde. Det er uforståelig for de fleste her. Anonymous poster hash: 8b0ba...c81
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2016 #20 Skrevet 13. oktober 2016 At det er mulig å "slite" med noe man faktisk IKKE gjorde. Det er uforståelig for de fleste her. Anonymous poster hash: 8b0ba...c81 Fantastisk at du utaler deg på vegne av"de fleste her",virkelig tommel opp!!Hva jeg muligens skulle føle eller slite med ,trenger ikke du å vrenge hjernen din å forstå.Enten må du være 14 eller så er flasken tom..... Anonymous poster hash: c1625...fb5
Isola&Lille+julegave Skrevet 13. oktober 2016 #21 Skrevet 13. oktober 2016 Jeg tok to aborter som ungdom. Klokeste beslutningen jeg noen gang kunne gjort! Har ikke angret ett sekkund. Viste det var rett for meg med en gang jeg fikk vite at jeg var gravid.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2016 #22 Skrevet 13. oktober 2016 Fantastisk at du utaler deg på vegne av"de fleste her",virkelig tommel opp!!Hva jeg muligens skulle føle eller slite med ,trenger ikke du å vrenge hjernen din å forstå.Enten må du være 14 eller så er flasken tom..... Anonymous poster hash: c1625...fb5 Sliter visst litt med sinnemestring også, ser jeg? Hvis du klarer å se litt utenfor "jeg blir fornærmet"-boblen, så kanskje du ser poenget til meg og hun andre: du elsker ikke barnet ditt mindre selv om du klarer å tilgi deg selv for de tankene du hadde som 20-åring. De var tross alt bare tanker. Anonymous poster hash: 8b0ba...c81
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2016 #23 Skrevet 13. oktober 2016 Jeg burde søke hjelp???Tanken på at jeg kunne ha valgt bort barnet mitt som jeg elsker og forguder.Hva er det du ikke forstår? Anonymous poster hash: c1625...fb5 Jeg skjønner deg. Anonymous poster hash: 69f41...7fb
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2016 #24 Skrevet 13. oktober 2016 Overskriften din er helt forferdig norsk. Tillater meg å gi deg en alternativ formulering: Jeg føler ingen skyld for de abortene jeg har tatt. Anonymous poster hash: da83c...e53
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2016 #25 Skrevet 13. oktober 2016 Sliter visst litt med sinnemestring også, ser jeg? Hvis du klarer å se litt utenfor "jeg blir fornærmet"-boblen, så kanskje du ser poenget til meg og hun andre: du elsker ikke barnet ditt mindre selv om du klarer å tilgi deg selv for de tankene du hadde som 20-åring. De var tross alt bare tanker. Anonymous poster hash: 8b0ba...c81 Ååååå så nusselig!!!!Så flott at du kan bedømme det gjennom et innlegg!Du kan bli veldig rik på oppdagelsen din. Så flott at du vet at det var gjennom tanker.Hvis du leser hva jeg skrev,vil du se at jeg kunne utført den største tabben i livet mitt. Anonymous poster hash: c1625...fb5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå