Gå til innhold

Tenker på en tur til sommeren. All inklusive?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal bestille en tur til Hellas neste sommer og er usikker på hva vi skal velge.

Man kan velge halvpensjon for kr 1800 og da er det inkl frokostbuffé og middagsbuffé uten drikke.

Eller man ta all inklusive og da er det inkludert det meste.. kontinental frokost og frokost buffé, middagskuffe, snacks og lunsj, kaffe og kaker og alt av drikke. I tillegg til at de fyller minibar med drikkevarer . Det koster 15000 kr.

Det gjelder to uker og vi har med to barn på 1 år og 4 år. Hva ville dere valgt? Og hvorfor?:)

Anonymous poster hash: 37a1e...fac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri om jeg hadde tatt inclusive. Spise samme maten hver dag i 14 dager? Grøss!! ER mye bedre bedre å spise ute og støtte de næringsdrivende i stedet. 

Anonymous poster hash: e93af...5d6
Skrevet

Aldri om jeg hadde tatt inclusive. Spise samme maten hver dag i 14 dager? Grøss!! ER mye bedre bedre å spise ute og støtte de næringsdrivende i stedet.

Anonymous poster hash: e93af...5d6

Hør hør!

Anonymous poster hash: 49844...a10

Skrevet

Med de prisene på all invlusive ville jeg gått for halvpensjon.

Anonymous poster hash: 0829a...1b4

Skrevet

Det er praktisk med all inklusive når man har så små barn, og spesielt hvis de er av den litt kresne sorten. Men jeg hadde aldri orket det i 14 dager. VI har hatt all inklusive på to ferier, hver på én uke, og etter dag 5 var vi møkklei, selv om hotellrestauranten prøvde å ha forskjellige temaer hver dag. 

Og med den prisforskjellen så hadde jeg ikke vurdert det en gang!

Skrevet

Med så små barn ville jeg gått for all inclusive. Det er vanskelig å forutsi hvordan de reagerer på maten og varmen, og det å alltid kunne hente kald drikke eller en is slik at barna får i seg væske, kjølt seg ned OG noen kcalorier er viktig. Vår sønn var tre første året i syden, tror han levde på brus hentet fra baren og mariekjeks fra buffeten i fem dager, før han PRØVDE noe annet de siste dagene..... VI prøvde masse forskjjellig,- siden det var buffet og ulike tema hver dag var det mye ulikt,- men gutten nektet å prøve annet enn disse kjeksene,-  og tenker at om vi hadde måtte kjøpe mat ute til hvert måltid så blir det fort mye svinn,- og dyrt....

Hadde det vært med fri drikke hele dagen på halvpensjon,- kunne vi gått for den,- men drikke,- og normalt sett også fri is,- har vært superviktig for oss de gangene vi dro da barna var små.

Nå er de større og det er ikke aktuelt å dra på all inclusive. Vi leier leilighet og lager mat selv og kjøper ute litt om hverandre. Det er en periode for alt! VI reiser gjerne og flytter på oss også under ferien. Men da de var små;- sol, vann, strand, sklier og masse is og brus var jubel for små,- og da også ferie for oss voksne :) Men takk og pris for at vi er ferdig med den perioden nå :)

Anonymous poster hash: f3d13...424
Skrevet

Aldri all inclusive. Da er du liksom "bundet" til å være på hotellet for å utnyttet pengene du har betalt for det. Var på hotell i 14 dager i sommer, fikk helt avsmak på hele konseptet. Folk fråtset uhemmet til alle buffeer, unger gikk og spiste is hele dagen og snacks....

Selv med små barn hadde jeg valgt kun hotell og heller prøvd å spise middag ute i lokalmiljøet, kjøpt baguetter/brød etc for å ha på hotellrommet til frokost osv...

Anonymous poster hash: ad7ce...bc6
Skrevet

Det var vanvittig dyr all inclusive, eller skrev du feil? Jeg synes det er greit med AI når man reiser med (flere) små barn, men spennende er det ikke.

Skrevet

Vi elsker all inclusive nå når barna er små, men det må være et hotell som kun tilbyr all inclusive, vår erfaring er at disse er mye bedre, variert mat, ulike tema per dag, alt er satset på dette, og mye mat, du og barna finner alltid noe dere liker, slipper å vente på maten, alt er så tilgjengelig hele tiden av drikke, mat, snacks,is osv, trenger ikke ha med deg pengboka ;) jeg er veldig for dette, men når barna blir større og enklere å ha med rundt så blir vi kanskje å dra andre steder også, nå er vi mye på hotellet og stranda og reiser ikke mye rundt så for oss er det perfekt. Hotell som tilbyr all inclusive men som også fungerer som vanlig restaurant har jeg ikke like bra erfaring med, det er helt ok men ikke topp. Så tommel opp fra meg!

Anonymous poster hash: 94311...aa6

Skrevet

En viktig del av ferien er å stelle seg etter en dag ved bassenget/sjøen og gå ut for å spise. Vi pleier å velge hoteller slik at vi kan spasere til sentrum (kan være utkanter av større byer, da er det ofte lavere bygninger og mindre trafikk).

Hadde frokost inkludert én gang, men nå går heller en voksen ut på morgenen og kjøper ferske rundstykker og pålegg etc. Da har vi til både frokost og lunsj. Is selges på bassengkanten eller i kiosker i nærheten.

Anonymous poster hash: 040f7...ef0

Skrevet

Jeg hadde synes det var dritkjedelig og stusselig å være på hotellet hver eneste dag/kveld og spise det samme. For meg er en stor del av ferieopplevelsen å gå ut og spise.

Dessuten blir man vel ganske bundet av tidspunktene for måltidene. Selv om det er flere timer er det ofte best å være der når det åpner så ikke de er tom for diverse.

Skrevet

Ville tatt halvpensjon i en uke og kun frokost andre uka. Det gjorde vi i sommer og det fungerte ypperlig.

Siste uka spiste vi litt ute og handlet litt i matbutikker og lagde mat selv.

Anonymous poster hash: 09382...46d

Skrevet

All inclusive mens barna er små. Ferie fra all matkjøp og matlaging og slippe å sitte timesvis på restaurant eller lage halvkjip mat i en leilighet, er den eneste ekte ferien for oss. Jeg trenger verken ferie fra jobb eller hjemmet mitt, men å dra bort og slippe å lage/handle mat er himmelsk.

Når barna blir større så dropper vi all incl og koser oss på restauranter på ferie.

Skrevet

Kommer jo litt an på hvor det er. Ligger hotellet 5 km fra sentrum tror jeg neppe jeg hadde giddet, i hvert fall ikke med barn på slep. Det skal jo finnes som reiser til Tunisia eller Egypt og da hadde jeg valgt AI slik at jeg slipper å forlate hotellets området. Trist å si det, disse land har jo så mye å by på.

Vi var i Tyrkia for 2 år siden, 1 uke med AI og det holdt for min del. Tror ikke jeg ville hatt det slik i 14 dager i strekk.

Anonymous poster hash: e87d2...d44
Skrevet

Jeg er veldig glad for at vi har hatt all inclusive på ferie med barn.

- Man slipper å vente lenge på maten

- Du slipper å bestille noe til ungene som de kanskje ikke liker, også vente en evighet på ny mat. Du kan heller plukke ut ting du vet de liker, pluss at du får lagt med mye grønnsaker/salat osv ( dette er ofte ikke med i typiske barnemenyer..)

Ja, det blir litt kjedelig for oss voksne med all inclusive så lenge ( vi har bare vert en uke om gangen da)
Men alle plassene vi har vert så har det vert forskjellige tema hver dag. Sjø, mexican, american, biff, tyrkisk, spansk osv.. også er det vanlig mat utenom da.

Men greit å kunne gå for å spise når ungene er sulten, og da bare gå rett til resturanten, finne seg et fat, og vips er det middag;)

Anonymous poster hash: c381e...003
Skrevet

Vi pleier å velge all inklusive, men er da lei etter en uke. Men 15000 hørtes veldig dyrt ut!!

Det er veldig greit med all inklusive når man reiser med barn synes jeg.

Skrevet

Hvis det er til kallithea dere skal så synes jeg de har veldig bra utvalg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...