Gå til innhold

HJELP!! Ved uhell har mannen ødelagt

Anbefalte innlegg

Skrevet

HJELP!! Ved uhell har mannen ødelagt Min som jeg skulle ha på i bryllup i helgen... det er en 100% silkekjole 😱 På søndag skulle jeg vaske den på fintøyprogram med milo. Vasket kun kjolen. Senere den kvelden satt mannen på ei maskin med arbeidstøy og på 60grader!! Han trodde maskina var tom så han slengte klærne inni og satt på!!! Og ikke nok med det han kjørte på med to runder siden arbeidstøy er ekstra skittent......

Hjelp! Kjolen er ikke ødelagt men har blott veldig stiv i stoffet, fargen er heldigvis marine.

Er det noen gode råd for behandling sv kjolen? Legge den i noe balsam eller ja??

Den kostet 4000kr og jeg kjøper aldri så dyre klær, men tenkte når jeg fyllte 30-år at jeg for første gang skulle gå inn på en butikk å kjøpe noe skikkelig. Jeg har vært så glad i den kjolen, den betydde så mye for meg. Vet det bare er en kjole, men den bar liksom litt symbolsk for meg som har datt barn, hus og alt i første rekke i mange år og aldri kjøpt noe spesielt til meg selv

🙏🏼 Vær så snill si st det kan fikses

Anonymous poster hash: c603e...9f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å bløtgjøre den i milo.

Anonymous poster hash: dd1f2...606
Skrevet

Prøv å legg den noen timer i skyllemiddel for så å vaske den forsiktig :)

Anonymous poster hash: 411c7...9bb

Skrevet

OK takk 🙏🏼 Skal prøve det

Anonymous poster hash: c603e...9f2

Skrevet

Uff så surt.

Prøv å stryke den. Vasket en gang en silkeskjorte på 60 grader og den så ut som krøllet papir og kjentes helt merkelig ut etterpå. Da jeg strøk den ble den helt fin igjen.

Skrevet

Hvordan gikk det, HI?

Stor klem,

Anonymous poster hash: 78212...927

Skrevet

Spørsmål:

Vasker dere en silkekjole før bruk??

Vasker dere i det hele tatt noe som kister 4000kr?!

Anonymous poster hash: 3798d...14a

Skrevet

Spørsmål:

Vasker dere en silkekjole før bruk??

Vasker dere i det hele tatt noe som kister 4000kr?!

Anonymous poster hash: 3798d...14a

Jeg har aldri hatt en silkekjole, men hadde jeg hatt det hadde jeg ikke vasket den før bruk om den var ny.

Jeg vasker bunadsskjorten min, jeg vet ikke hva den kostet da jeg fikk den, men en ny koster over 9000 kr.

Skrevet

Du burde ikke vasket den i det hele tatt. Rens!!!

Jeg tror dessverre ikke du kan redde den. Silkefibrene er ødelagte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...