Gå til innhold

Ta ut hormonspiral eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har opplevd ekstremt sterke smerter i forbindelse med å ha satt inn spiralen for 3 måneder siden. Jeg har hatt så sterke smerter at jeg bli fysisk dårlig, spyr, blir svimmel, og i verste fall svimer av.

Jeg har hatt kontrolltime og den satt helt riktig. Jeg har aldri opplevd å ha noen smerter iforbindelse med syklusen før jeg satt inn hormonspiralen. Jeg fikk smertestillende mot smertene og en ny kontrolltime om 3 måneder. Jeg fikk så sterke smertestillende at pappa som er ambulansearbeider flirte og mente jeg kom til å sovne for de var så sterke. MEN de funker ikke, selv om jeg tar to og itillegg den andre type smertestillende jeg fikk. Dette er utrulig slitsomt ettersom at smertene kan vare opptil 2 uker. 

Min søster mener jeg skal ta den ut, andre tanker? Jeg har i det siste vurdert å ta den ut siden det gjør så vondt. Men jeg klarer ikke å bestemme meg. HJELP

(P-piller glemmer jeg, og P-staven er ikke et alternativ. )

Anonymous poster hash: 10b04...718
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor har du smerter? I underlivet? Høres ikke bra ut, kun hatt ubehag de 3 første ukene, og smerter ved eggløsning. Smertene ved eggløsning har ingenting med spiralen å gjøre sa gynekologen. Hvem har satt den inn for deg?

Anonymous poster hash: 18d3a...d9b

Skrevet

Hvor har du smerter? I underlivet? Høres ikke bra ut, kun hatt ubehag de 3 første ukene, og smerter ved eggløsning. Smertene ved eggløsning har ingenting med spiralen å gjøre sa gynekologen. Hvem har satt den inn for deg?

Anonymous poster hash: 18d3a...d9b

Har smerter i nedre del i magen, noe som er veldig ubehagelig. Kan ikke sammenligne med mensensmerter heller for det har jeg ikke hatt. Satt den inn hos gynekolog, og han sa at jeg ikke har hatt smerter iforb. med eggløsning fordi da hadde jeg merket det.

Hvordan vet jeg at det ikke er eggløsningssmerter da syklusen min aldri har vært det samme?

Anonymous poster hash: 10b04...718

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...