Gå til innhold

"Hormonspiral er sikrere enn sterilisering"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sagt av en jordmor da hun satte inn spiralen min.... Jeg har ikke hørt om steriliserte kvinner som har fått barn, men flere med hormonspiral. Merkelig utsagn!

Anonymous poster hash: abab3...49e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal ikke si om det er sant eller ikke, men du må huske at det er mange fler kvinner som har hormonspiral enn som er sterilisert. Så at du har hørt om flere kan forklares med dette.

Anonymous poster hash: fa90b...1e6

Skrevet

Ingenting er 100% sikkert, men sterilisering er det sikreste, sa gynekologen min da jeg ble sterilisert

Anonymous poster hash: 6e7fc...be2

Skrevet

To gynekologer pluss jordmor sa til meg at hormonspiral er like sikkert som sterilisering.

Så da tror jeg på det.

Skrevet

Om du Googler det står det at 1 av 2000 som har hormonspiral blir gravide, det er det samme som steriliserte

Skrevet

Om du Googler det står det at 1 av 2000 som har hormonspiral blir gravide, det er det samme som steriliserte

Og det er kun om spiralen sitter som den skal og kvinnern får den sjekket hvert år. Noe de aller fleste ikke gjør.

Anonymous poster hash: de4b8...4c6

Skrevet

Og det er kun om spiralen sitter som den skal og kvinnern får den sjekket hvert år. Noe de aller fleste ikke gjør.

Egentlig skal man vel sjekke trådene selv hver måned også? Hvis jeg husker riktig fra pakningsvedlegget?

Anonymous poster hash: 5e33e...ea6

Skrevet

Egentlig skal man vel sjekke trådene selv hver måned også? Hvis jeg husker riktig fra pakningsvedlegget?

Anonymous poster hash: 5e33e...ea6

Ja det skal man i tillegg til sjekk hos lege en gang i året.

Så siden de fleste ikke gjør dette er det sikrere med sterilisering.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...