Gå til innhold

Tips til hva jeg kan gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er syk, men kan være aktiv. Er på aap frem til vinteren, og går til psykolog. Jeg har en baby på 11 mnd og pappaen har pappapermisjon. Psykologen min sier: "sørg for å få egentid". Men jeg får ikke det, jeg aner ikke hva jeg skulle gjort. Jeg er bare sliten, hele tiden :( Trøstespiser om kvelden og blir vekket hver natt, står opp tidlig og gjør dagens gjøremål. Jeg bor midt i ingenmannsland, uten bil, og nå som det er togstreik går det ikke tog engang så kan ikke bare ta meg en tur (har ikke lappen, kun barnefar som har det foreløbig.. kjipt ja!!). 

Hunden min døde for 1 år siden, så vil ikke gå tur. Går jeg alene langs skogsveiene får jeg angst. Trenger noen som kan være med meg, men ikke samboer+baby for da blir det stress og null fokus på avslapning eller meg. Prøver å følge psykologens råd, men går liksom ikke. Føler at ingenting frister? 

Anonymous poster hash: 52130...0ce
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sykkeltur

Ta lappen!

Hobbyprosjekt på et eget rom (eller send de andre ut)

Trene hjemme

Svømmehall/treningssenter

Sett deg på biblioteket eller en cafe med en bok/kryssord/håndarbeid

Shopping? Kanskje ikke så aktuelt hvis du bor i gokk...

Kan ikke mannen kjøre deg en periode når det er streik?

Anonymous poster hash: 2ad2f...a03

Skrevet

Yoga? Meditasjon? Det finnes mange gode nettkurs i yoga, og youtube har mye bra. Utvikle ditt indre, slik at du føler mer harmoni i ditt eget selskap og mer tilstedeværelse sammen med familien din.

Anonymous poster hash: 7ef9e...c57

Skrevet

La mannen ta mer på nettene - sov med ørepropper om nødvendig, stol på at mannen tar ansvar.

Du skriver at du gjør dagens gjøremål når du står opp tidlig - betyr det at du gjør alt, eller at du tar din del?

Om du gjør alt - la mannen ta sin del også!

Han har lappen, da kan han kjøre deg et sted og så kan han hente deg noen timer senere. Bibliotek, kafé, Aktiv på dagtid, Friskvernklinikk, gå tur i nærmeste nærsted. Kanskje helsestasjonen der du bor vet om andre som er hjemme med barn som du kan gå tur med (med eller uten barn)?

Lær deg å strikke eller hekle enkle ting, da har du noe å henge fingrene i på kvelden slik at det er lettere å ikke trøstespise. Lag deg god te, ha noen grønnsaker og dipp om du blir sugen på noe på kvelden.

Ellers støtter jeg det med yoga og meditasjon som nevnt over her.

Kanskje det også er pensjonister i nærheten, eller noen som er syke som trenger noen til å lufte hunden sin - så kan du få tur med hund, og du gjør samtidig en god gjerning for andre.

Anonymous poster hash: ae70a...2d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...