Gå til innhold

Hadde du tenkt at dette var sykt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En forelder som ikke vet hvordan man staver navnet til barnet sitt. Er det sykt? 

Begge foreldrene er godt gift, og har alltid vært det, siden 10 år før første barnet ble født. Hva tenker du om det? Jeg synes det er utrolig dårlig. Det er ikke en med dysleksi heller. H-n bryr seg bare ikke! Gjenspeiler seg i det meste annet også...

Noen som har hørt om lignende? Og det var ikke bare en blemme, det er ført opp i viktige papirer feil.

Anonymous poster hash: 66600...a8d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det et merkelig navn? Mannen min bommer på dobbeltkonsonanter i datteren vår sitt navn, men han har dysleksi da.

Anonymous poster hash: eabe9...978

Skrevet

Er det et merkelig navn? Mannen min bommer på dobbeltkonsonanter i datteren vår sitt navn, men han har dysleksi da.

Anonymous poster hash: eabe9...978

Nei, det er f.eks Tomass/Thomas

Skrevet

Nei, det er f.eks Tomass/Thomas

Litt utenom her, men finnes det noen som velger Tomass som skrivemåte...?

Anonymous poster hash: fcadf...59b

Skrevet

Litt utenom her, men finnes det noen som velger Tomass som skrivemåte...?

Anonymous poster hash: fcadf...59b

Selvfølgelig :) Avsporing avsluttet?

Skrevet

Ja, det tenker jeg er sykt dersom du er 100% sikker på at det er slik det forholder seg. De har ikke bare en veldig spesiell skrivemåte på navnet da? Det er folk som absolutt skal belemre barnet sitt med det rareste skrivemåter av ellers ganske normale navn.

Anonymous poster hash: 76882...51e
Skrevet

Er det i en samtale? Altså har du spurt "kan du stave det navnet for meg", så har gått i kluss for vedkommende.

Jeg blir av en eller annen grunn helt fjern når jeg prater med mennesker jeg ikke kjenner så godt. Når jeg møter nye lærere, helsesøstre o.l sier jeg feil bursdagsdato, stavelser osv. feil fordi jeg blir så ubekvem at jeg ikke greier å tenke. Hører bare hjerte mitt dunke.

Men jeg har full kontroll, bare ikke i slike situasjoner med nye mennesker som spør og graver

Anonymous poster hash: 8f1a7...7a1

Skrevet

Ja, det tenker jeg er sykt dersom du er 100% sikker på at det er slik det forholder seg. De har ikke bare en veldig spesiell skrivemåte på navnet da? Det er folk som absolutt skal belemre barnet sitt med det rareste skrivemåter av ellers ganske normale navn.

Ja, det vet jeg for det er nær familie. Det er et helt normalt navn, med normal skrivemåte, og barnet er hele 30 år gammelt :P

Skrevet

N

Er det i en samtale? Altså har du spurt "kan du stave det navnet for meg", så har gått i kluss for vedkommende.

Jeg blir av en eller annen grunn helt fjern når jeg prater med mennesker jeg ikke kjenner så godt. Når jeg møter nye lærere, helsesøstre o.l sier jeg feil bursdagsdato, stavelser osv. feil fordi jeg blir så ubekvem at jeg ikke greier å tenke. Hører bare hjerte mitt dunke.

Men jeg har full kontroll, bare ikke i slike situasjoner med nye mennesker som spør og graver

Anonymous poster hash: 8f1a7...7a1

Som jeg skrev, så er det i et viktig papir. Ikke i en samtale, det står sort på hvitt og det var avkommet til den som skrev som selv fortalte meg det og virket noe såret. 

Skrevet

Kanskje det bare har blitt en vane i gjennom 30 år å skrive navnet slik.

Min pappa har navnet Christian, men skriver det Kristian. Det har han av en eller annen grunn gjort siden han lærte å skrive. Nå ville det vært utenkelig å skriv det riktig.

Anonymous poster hash: 79414...88e

Skrevet

Jeg kjenner en som skriver datterens navn forskjellig hver gang. Det skrives med H på et vanlig sted i navnet (Edith) men han veksler mellom Edhit, Ehdit og Edith... Men han har et syndrom av noe slag.

Anonymous poster hash: 326ee...38c

Skrevet

Har det alltid vært sånn eller blitt sånn de siste årene?

Anonymous poster hash: 29e6a...13a

Skrevet

Jeg vet at det er slik det er, ja :) Hadde det vært unnskyldninger, så..

Skrevet

Kanskje det bare har blitt en vane i gjennom 30 år å skrive navnet slik.

Min pappa har navnet Christian, men skriver det Kristian. Det har han av en eller annen grunn gjort siden han lærte å skrive. Nå ville det vært utenkelig å skriv det riktig.

Anonymous poster hash: 79414...88e

Nei, det er ikke slik det er. Han bryr seg bare ikke (da "barnet" ble født så han ikke på det og var ifølge hans kone svært sjalu på babyen og sur fordi han egentlig ikke ville ha barn. Han har 2 stk)

Skrevet

Har det alltid vært sånn eller blitt sånn de siste årene?

Anonymous poster hash: 29e6a...13a

Jeg vet ikke! Var bare noe som ble oppdaget. "Pappa kan ikke navnet mitt :( "

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...