Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2016 #1 Skrevet 11. oktober 2016 Når jeg ble utredet for ADHD så så nevropyskologen at meg måtte ta en EEG for å utelukke epilepsi og at noen med ADHD får påvist thetabølger (litt trege hjernebølger, som om at man dagdrømmer) i frontallappen. Men om jeg ikke hadde det så skulle jeg ikke bry meg, for man kan ha ADHD uansett. Og jeg fikk diagnosen. EEGen viste ingen epilepsi men thetabølger i frontallapen og på begge sider. Så konklusjonen til nevrologen var en lettere cerebral funksjonsforstyrrelse, noe ADHD er. Så jeg har liksom fått ADHDen påvist men ingen kan si at det er faktisk det da hjernen er veldig avansert. Men jeg har da en treg frontallapp, og det er jo det som er greia med ADHD. Andre med ADHD som har tatt EEG og fikk samme resultat? Anonymous poster hash: 3dac0...2f5
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2016 #2 Skrevet 11. oktober 2016 Nå kan jeg ikke helt følge terminologien din din fordi jeg ikke er så inne i den, men da min 14-åring tok søvn-EEG (måtte døgne før han kunne ta den) som 11-åring var det også for å utelukke epilepsi. På ham slo det også ut noen ekstra hjernebølger(?) som viste reguleringsvasker i følge den legen vi snakket med, bl.a. kunne de store søvnvanskene hans forklares ut i fra dette. Legen mente hos oss også at sønnen vår ikke hadde store nok svigninger(?) for epilepsi, men at det helt klart kunne påvises reguleringsvasnker som sammen med mange andre observasjoner og tester gjorde det helt klart at han har ADHD. Jeg aner ikke om det var til noen hjelp, for det er mulig jeg misforstod spørsmålet ditt helt. Anonymous poster hash: eb6e7...cab
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2016 #3 Skrevet 11. oktober 2016 Nå kan jeg ikke helt følge terminologien din din fordi jeg ikke er så inne i den, men da min 14-åring tok søvn-EEG (måtte døgne før han kunne ta den) som 11-åring var det også for å utelukke epilepsi. På ham slo det også ut noen ekstra hjernebølger(?) som viste reguleringsvasker i følge den legen vi snakket med, bl.a. kunne de store søvnvanskene hans forklares ut i fra dette. Legen mente hos oss også at sønnen vår ikke hadde store nok svigninger(?) for epilepsi, men at det helt klart kunne påvises reguleringsvasnker som sammen med mange andre observasjoner og tester gjorde det helt klart at han har ADHD. Jeg aner ikke om det var til noen hjelp, for det er mulig jeg misforstod spørsmålet ditt helt. Anonymous poster hash: eb6e7...cab Tror det blir noe annet, hos meg var deler av hjernen treg bare. Takk for svar! Anonymous poster hash: 3dac0...2f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå