Gå til innhold

Hvilken treningsform vil dere anbefale?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil trene for å stramme opp og gå ned i vekt, men etter å ha prøvd standard styrketrening og kondisjonstrening utallige ganger må jeg finne noe annet å prøve! Hva kan dere anbefale? Jeg blir så fort lei av vanlig trening

Anonymous poster hash: 5d4e6...36b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kampsport :)

Anonymous poster hash: ceb31...d0c

Skrevet

Bodypump.

Anonymous poster hash: ea5ea...576

Skrevet

Kampsport :)

Anonymous poster hash: ceb31...d0c

Kampsport, uten tvil! :) Det er god trening, det strammer opp og gir definert krop, gir god kondis, mer selvtillit osv. Jeg driver med krav maga, og det er det eneste som har klart å holde meg på trening. Kjempegodt trening, fantastisk miljø og man blir tryggere :)

Anonymous poster hash: 4066e...854

Skrevet

Kampsport, uten tvil! :) Det er god trening, det strammer opp og gir definert krop, gir god kondis, mer selvtillit osv. Jeg driver med krav maga, og det er det eneste som har klart å holde meg på trening. Kjempegodt trening, fantastisk miljø og man blir tryggere :)

Hva går krav maga ut på, "slåss man"? Hva slags alder er desom trener dette?

Anonymous poster hash: 843cf...db3

Skrevet

Hva går krav maga ut på, "slåss man"? Hva slags alder er desom trener dette?

Anonymous poster hash: 843cf...db3

Man sloss vel ikke, men man lærer det. Det er ren nærkamp og selvforsvar. Det er supert for jenter feks :) Men det blir mest brukt av militæret, politiet og den slags.

Her har de satt en aldersgrense på 18 for gutter og 16 for jenter, man må ha ren vandel og viser det seg at man ikke er egnet for det, får man ikke gå der. Typisk gutter som feks bare vil lære å sloss. Det er flere og flere voksne kvinner som begynner fordi det er en så god trening :)

Skrevet

Noe du synes er gøy og som er allsidig!

Kampsport er foreslått. Veldig god ide. Ellers så kanskje er klatring noe for deg? Eller vil en lagidrett gjør at du går selv om du ikke har såååå veldig lyst en dag?

Anonymous poster hash: f932e...e40
Skrevet

Hva mener du med standard styrketrening? Om det betyr en runde på apparatene på Sats to ganger i uka, skjønner jeg at du ga opp.

Jeg ble først i god form da jeg satt meg mål oppimot bikinifitness form (har ei vennine som deltar aktivt) og begynte å virkelig pumpe jern. Jeg har aldri vært på sprek og stram som nå. Kommer aldri opp på konkurransenivå (mest pga tidsbegrensning i hverdagen, jeg kan ikke trene mer enn 3 ganger i uka) men poenget er at jeg satte meg veldig høye mål og det funka.

Anonymous poster hash: 9bc50...458

Skrevet

Anbefaler CrossFit på det varmeste. Kjempegøy!

Anonymous poster hash: 441e4...8d6

Skrevet

Variasjon???

Selv begynte jeg med å gå turer (trilleturer den gang) og hørte på lydbok og musikk. Så gikk jeg uten vogn, også ble det jogging. Bruker hodet mye på jobb og er sosial der, så akkurat det jeg trenger. EN joggetur i frisk luf MIN musikk og mitt tempo. Det kan bli langtur (15-17km) eller korttur 7km,- intervaller eller masse bakker. Alt etter hvordan det kjennes når jeg startet opp, og tid til rådighet. Legger nå inne en del faste styrkeøvelser (push-ups, planke, knebøy, ryggøvelser.- alt uten "utstyr/vekter) og tøyer godt..

Når man går fort lei tror jeg man må tenke korte, effektive økter! Vet man at om 45 min er jeg ferdig trent OG nydusja,- så er det mye enklere å starte enn om man skal knyte på seg joggesko, bytte til treningsklær etter vær og deretter tilbringe en time eller to fordelt på tid ute på joggetur og deretter styrkeøvelser og tøying. Selv om det er DET jeg liker selv :) Men husk at de korte/effektive øvelsene ofte innebærer tung styrke, da dette er veldig effektivt for kondis OG styrke! Synes man styrke generelt er kejdelig (jeg gjør!!!!) så kan det uansett bli feil.

Prøv deg frem. Og så lenge du ikke har lange perioder uten trening, så ER det et alternativ fortsett med å bytte aktivitet,- svømming en periode, jogging en annen, gåturer i fjellet, crossfit en annen ..... Viktigst for å oppnå dine "utseendemessige mål" er å legge disse til side,- og heller finne ut, som du også sier, noe som gjør at du kommer deg i aktivitet regelmessig! DU kan sikkert få et perfekt treningsprogram og matplan lagt opp til deg som kan få deg dit du vil mye raskere enn om du gjør det på denne måten, men om du ikke klarer å følge dette,- lenge nok, så vil du uansett ikke nå mål! Siden utseende er et fokus så vil man sjelden føle at resultatene samsvarer med forventning og den innsats man legger i! Litt fordi ting tar lenger tid enn man tror og litt fordi man ser seg i speilet hver dag og hver lille endring blir ikke synlig og man kan endre seg stort uten å se det selv. Tenk på hvor fort plenen vokser f.eks, hadde du sittet og stirret på den døgnet rundt derimot, hadde du ike SETT at den vokste!

Lykke til med et aktivt liv :)

Anonymous poster hash: 2a36c...e16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...