Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2016 #1 Skrevet 11. oktober 2016 Jeg skal igangsettes på fredag. Er 3 gangs fødende.. noen som har lyst å dele erfaringer? Hva er lurt å ha med og på seg når man møter opp? Anonymous poster hash: e06f5...efb
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2016 #2 Skrevet 11. oktober 2016 Jeg skal igangsettes på fredag. Er 3 gangs fødende.. noen som har lyst å dele erfaringer? Hva er lurt å ha med og på seg når man møter opp? Anonymous poster hash: e06f5...efb Jeg ble igangsatt for 14 dager siden. Du tar egentlig bare med deg det samme som du ville tatt med på en vanlig fødsel. Bare beregn at det muligens kan ta litt lengere tid. Det kommer selvsagt an på hva slags type induksjon de begynner med. Jeg ble satt 1 dag på modningspiller oralt som jeg tok hver 2 time fra halv 10 på morgenen til 8 på kvelden. Da det ikke funket gikk de dagen etter ( etter en pausenatt ) videre med ballongkateter i halv ti tiden. Det datt ut kl halv 3 samme dag. vannet ble tatt ca halv 4 tror jeg. Med andre ord brukte de ca 29 timer på igangsettelsen. De skulle egentlig kjøre 3 dager med pillne. Så det gikk forsåvidt " kjapt ". Ble flyttet over til føden tvert ballong kateteret funket. Fødte forresten halv elleve samme kveld. Jeg hadde god nytte av Musikk på øret ( hjalp veldig under de vonde( men ikke sååå kraftige) riene av pillene. Kald cola Kjappnudler Reine klær ( ble svett av alle riene og ikke noe var så godt som å dusje seg ) iPad etc til å se film, YouTube - whatever tickles ur fancy . Gode og store nok sko du kan traske rundt i imens du venter på at ting skal komme igang. Dersom det er aktuelt for deg å ut av rommet ditt. Lykke til . Anonymous poster hash: 0969b...26f
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2016 #3 Skrevet 11. oktober 2016 Takk for at du deler erfaringene dine 😊 Spennende dette med igangsetting... Hva er praktisk i forhold til klær når man møter opp? Anonymous poster hash: e06f5...efb
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2016 #4 Skrevet 11. oktober 2016 Jeg ble satt i gang fordi vannet gikk og jeg fikk ikke rier. Fikk en modningspille oppi dåsa og 3 timer etterpå kom riene. Men da jeg i utgangspunktet ikke var moden så gikk det tregt, ett døgn for ungen var ute. Det var slitsom, og hadde en mislykka epidural. Jeg ble forespeilet at første pilla kanskje ikke ville funke så jeg måtte da ha fått en til etter 6 timer og om den ikke fungerte en til osv. Så er gla den første funka. Kunne ikke få ballong pga infeksjonsfaren siden vannet hadde gått. Lykke til! Anonymous poster hash: 56297...760
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2016 #5 Skrevet 11. oktober 2016 Jeg syntes forresten at fødselen var så intens at jeg ikke trengte noe. Musikk, ipad osv hadde jeg ikke klart å bruke. Lurt å ha på seg behagelige klær, jeg hadde på meg en joggebukse og en t-sjorte. Anonymous poster hash: 56297...760
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2016 #6 Skrevet 11. oktober 2016 Takk for at du deler erfaringene dine 😊 Spennende dette med igangsetting... Hva er praktisk i forhold til klær når man møter opp? Anonymous poster hash: e06f5...efb Ha på deg noe du synes er behagelig. ( Ikke grvidtights ) ballongbukse eller noe for eksempel funker. Etterhvert får du jo bytte til sykehusklær. Men i begynnelsen, ha bare på begahelige og enkelt håndterbare klær Anonymous poster hash: 0969b...26f
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2016 #7 Skrevet 11. oktober 2016 Jeg syntes forresten at fødselen var så intens at jeg ikke trengte noe. Musikk, ipad osv hadde jeg ikke klart å bruke. Lurt å ha på seg behagelige klær, jeg hadde på meg en joggebukse og en t-sjorte. Anonymous poster hash: 56297...760 Hihi, når fødslen endelig var igang her også, så var det siste jeg tenkte på iPad etc. Men det varveldig fint å ha frem til ting kom igang da Anonymous poster hash: 0969b...26f
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2016 #8 Skrevet 11. oktober 2016 Erfaring er at ikke være redd for epidural! Det reddet meg virkelig... Min igangsatte fødsel var helt JÆVLIG VOND Fikk traumer. Jeg holdt på å besvime... Så smertelindring, tommel opp Anonymous poster hash: cf4f7...5a0
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2016 #9 Skrevet 11. oktober 2016 Mine har vært intense og forholdsvis korte. Var såpass kritisk med nr 2 at de tok vannet ganske kjapt etter modningspillen. Tok ca 7 timer fra pille til fødselen var over. Ikke tid til noe netflix der nei 😂 Anonymous poster hash: cc6e8...f71
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2016 #10 Skrevet 11. oktober 2016 Erfaring er at ikke være redd for epidural! Det reddet meg virkelig... Min igangsatte fødsel var helt JÆVLIG VOND Fikk traumer. Jeg holdt på å besvime... Så smertelindring, tommel opp Anonymous poster hash: cf4f7...5a0 Støtter denne… Jeg prøvde å holde ut og nektet epidural. Skulle jeg gjort det igjen hadde jeg tatt epidural så raskt jeg kunne.. Anonymous poster hash: 6a6d7...c61
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2016 #11 Skrevet 11. oktober 2016 Takk for at dere deler😊 Vanskelig å forberede seg til noe, man egentlig ikke kan forbedre seg til😋 Anonymous poster hash: e06f5...efb
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2016 #12 Skrevet 11. oktober 2016 Jeg anbefaler å ta med alt du skal ha med til fødsel og barsel, men også noe å bedrive tiden med om du må vente på fødsel. For meg tok det 14 timer fra de startet til vannet gikk. Selve fødselen tok bare to timer og var kjempefin, rakk ikke epidural, men det tok altså laaaaang tid før det startet. Så ta med telefon, data, bok, film eller noe for å brukt tiden. Ville ligget å bare slappe av, kanskje sovet litt for å lade krefter. Lykke til Anonymous poster hash: 0c1ad...689
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå