Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2016 #1 Skrevet 11. oktober 2016 Blir litt usikker av og til, jeg er nok litt vel hysterisk på noen områder, derfor spør jeg dere om råd:-) Har tre barn. Eldste på 12 som er veldig ansvarlig har alltid hatt lyst å passe småsøsknene sine. Nå har minste blitt 6,5 år, midterste er 9. Syns dere det er greit eldste er barnevakt mens vi foreldre tar en tur på kino en kveld? Da innebærer det legging av søsknene. Vi er en biltur på 20 minutter unna, men vi har naboer om det skulle være noe. Eldste har hentet på SFO, har passet mens vi har vært på foreldremøter osv. Det går stort sett bra, bortsett fra litt krangling mellom de to minste. Han ordner greit opp. Vi snakker av og til om hva vi skal gjøre om det brenner eller det er innbrudd når bare de er hjemme, så han vet i teorien hva han skal gjøre da. Hva syns dere? Jeg er skeptisk, mannen skjønner ikke hva som er problemet 😳 Anonymous poster hash: a8d93...2a6
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2016 #2 Skrevet 11. oktober 2016 Går nok fint, jeg passet " fremmede" unger da jeg var 9-10 år Anonymous poster hash: 27a11...a27
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2016 #3 Skrevet 11. oktober 2016 Går nok fint, jeg passet " fremmede" unger da jeg var 9-10 år Anonymous poster hash: 27a11...a27 Jeg tror også det går fint. Storebror er virkelig verdens beste storebror som passer på Anonymous poster hash: a8d93...2a6
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2016 #5 Skrevet 11. oktober 2016 Går nok fint, jeg passet " fremmede" unger da jeg var 9-10 år Anonymous poster hash: 27a11...a27 Kan mange ganger være enklere å passe "fremmede" unger framfor egne søsken... Anonymous poster hash: a8173...e48
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2016 #6 Skrevet 11. oktober 2016 Jeg tror nok også at dette går bra. Han har vel telefon og kan ringe om det skulle være noe. Kanskje også en ikke alt for sen forestilling, i hvert fall nå i starten. Anonymous poster hash: e4d85...2dc
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2016 #7 Skrevet 11. oktober 2016 Det går så bra atte. Og ikke minst så hører søskene mer på storsøster når mor & far er vekk. Passet stadig min søster og hun var lydhør når jeg bestemte Og ikke minst så var vi enige. Anonymous poster hash: f033f...bc3
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2016 #8 Skrevet 11. oktober 2016 Såfremt eldste vil er det helt greit, og litt ekstra lommepenger for jobben. Jeg mener det er lurt at det ikke bare er en selvfølge å passe søsken over lengre tid. En selvfølge syns jeg det er å passe på der og da om han er i nærheten om det er noe. (Om ett søsken ramler og slår seg, ikke når opp til glasset, sånn småhjelp i hverdagen. Plutselig endag er det han som trenger hjelp av småsøsken til å nå fjernkontrollen unde sofaen) Her har vi fire barn, de to eldstehar aldri vært klare for å passe på småsøsken, heller de som vil at småsøsken skal passpå de når vi ikke er hjemme. Nest yngst er nå 13år og passer nabojenta. Hun syns dette er veldig stas og er klar for dette. Moren til barnet har spurt om de eldste kunne tenke seg å passe, men jeg har vært ærlig og sagt at de ikke er klare for dette selv om eldste er voksen. Men 13 åringen hadde passet til dette så de har brukt sommeren på å være litt sammen og bli bedr kjent med hverandre, før hun i høst har begynt å passe henne. Minste har jeg ingen problemer med å passe barnebarnet litt heller, men er barnebarnet her så er vi somoftes hjemme alle sammen. Men de tar en tur på lekeplassen, leker i hagen og storkose seg. De eldst får hetta om vi må på do, krise å være i samme rom som tantebarnet ett minutt. Så unger er forskjellige. Så ønsker gutten å passe, la han passe. Det tror jeg han vokser på. Men dere bør gjøre det klart for småsøsken at når han passer, så er det han som bestemmer og han de skal høre på. Så bryter han inn i en søskenkrangel, har han siste ordet. Anonymous poster hash: 12b0f...660
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå