Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2016 #1 Skrevet 11. oktober 2016 Hvor gamle bør de være, før de ikke trenger konstant tilsyn i badekaret? Anonymous poster hash: b7981...0d7
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2016 #2 Skrevet 11. oktober 2016 4-5 år, men jeg lar fortsatt ikke min svømmedyktige 7-åring sitte der uten litt tilsyn og absolutt innenfor hørevidde hele tiden. Grunnen er rett og slett bare det at badekar er glatte (badematte dekker bare bunnen, ikke kantene) og det er alt for lett for at de kan skli, slå hodet og komme under vann uten å klare å be om hjelp. Da er jeg faktisk tryggere når hun bader i store basseng og svømmer rundt der. Anonymous poster hash: 1ebae...0e9
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2016 #3 Skrevet 11. oktober 2016 Tenker det kommer an på barnet.... barn oppfører seg jo forskjellig. Min eldste satt i badekaret alene ganske tidlig mens jeg ordnet ting i samme etasje - lite hus, så jeg hørte alt, og sønnen min var rolig fysisk, men snakket i ett kjør Om det ble stille mer enn 3 sek tittet jeg inn til han. Anonymous poster hash: 67928...7d1
Håpet ble virkelighet! Skrevet 11. oktober 2016 #4 Skrevet 11. oktober 2016 Mine jenter bader sammen og er 4 og 5 år gamle. Jeg er på badet eller i tilstøtende rom stort sett, men kan gå ned for å sette på en vaskemaskin el mens de bader.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2016 #5 Skrevet 11. oktober 2016 Kommer jo an på hva man mener med konstant tilsyn. Jeg har snudd ryggen til noen sekunder (men vært i samme rom) fra mitt barn var 2 år. Så utvider man det jo gradvis når man ser at barnet klarer seg selv. Han er 5 år nå, og jeg kan være rett utenfor badet med døren nesten lukket, men da må jeg høre ham hele tiden for å føle meg trygg. Han skravler og synger i ett kjør, så det er ikke noe problem. Bader han med en venn kan jeg være litt lenger unna, da får de beskjed om å skrike så høyt de kan hvis den andre faller under vannet. Anonymous poster hash: 0e6cc...273
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2016 #6 Skrevet 11. oktober 2016 Jeg kjenner en 4 åring som druknet i badekaret ettersom hun fikk bade uten tilsyn Så jeg ville absolutt ikke latt en 4 åring få bade uten at jeg var i samme rom. Anonymous poster hash: 8e88f...cd7
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2016 #7 Skrevet 11. oktober 2016 Jeg kjenner en 4 åring som druknet i badekaret ettersom hun fikk bade uten tilsyn Så jeg ville absolutt ikke latt en 4 åring få bade uten at jeg var i samme rom. Anonymous poster hash: 8e88f...cd7 Huff så trist. Nå mente jeg ikke uten tilsyn. Men uten konstant tilsyn. Som vil si at man f.eks henger opp klær rett utenfor eller i naborommet. Hvis jeg er borte et øyeblikk. Sørger jeg alltid for at jeg hører han. Pluss at jeg roper gjerne "har du det bra?". HI Anonymous poster hash: b7981...0d7
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2016 #8 Skrevet 11. oktober 2016 Pleide alltid å be mine barn om å synge en sang når jeg gikk ut av rommet mens de satt i badekaret. Ble det stille, gikk jeg inn og sjekket med en gang. :-) Anonymous poster hash: fb171...13b
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2016 #9 Skrevet 11. oktober 2016 Mine på 7 og 8 bader uten tilsyn, 2 åringen er jeg alltid i samme rom med. i dag er første gang jeg løp ned trappa og hentet såpe, 10 sekunder, men likte det ikke:) Mener mine var rundt 5 før jeg jeg begynte å la de bade alene med døra åpen, hørte til de hele tiden, kunne holde på med ting i naborommet, hendte jeg ryddet litt når de badet en stund før, men med døren åpen så hørte de hele tiden. Anonymous poster hash: b1dd4...a42
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2016 #10 Skrevet 11. oktober 2016 Kommer an på barnet men jeg syns det føles greit i femårsalderen. Anonymous poster hash: a95f2...9b5
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2016 #11 Skrevet 11. oktober 2016 Min 3 åring sitter litt alene ,jeg er gjerne i naborommet og henger opp klær e.l . Sjekker inn til henne hvis det blir stille. Anonymous poster hash: 35e44...8c6
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2016 #12 Skrevet 11. oktober 2016 Mine på 3 og 5 bader sammen, jeg kan forlate rommet mens døren er åpen, de skråler så høyt når de bader at jeg sikkert kunne hørt de i naboens hus (Men jeg stikker ikke bort til naboen mens de bader altså!) Anonymous poster hash: a7f9e...477
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2016 #13 Skrevet 11. oktober 2016 3 åringen bader i balje mens jeg er på rommet ved siden av og bretter tøy f.eks eller på kjøkkenet vegg i vegg. Han skravler konstant da Anonymous poster hash: 130db...1cc
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2016 #14 Skrevet 11. oktober 2016 Det kommer veldig ann på barnet syns jeg. Eldste sa ikke ett ord, så hun måtte jeg være veldig i nærheten av hele tiden. Minste kunne jeg gjøre ting i tilstøtende rom med tidlig for hun skravlet som en foss konstant. Anonymous poster hash: dcb42...d7a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå